Dziś początek klasyka nad klasykami – Rajdu Monte Carlo. Po międzynarodowych zmaganiach w 2021 roku, w których wywalczono tytuł w WRC3 oraz kilka zwycięstw w WRC2 i WRC3, Citroën C3 Rally2 powraca do ataku, aby już w Rajdzie Monte Carlo zająć czołowe pozycje w WRC2 z bardzo konkurencyjnym składem kierowców.
Po sezonie naznaczonym tytułem mistrza świata w WRC3 i kilkoma tytułami krajowymi zdobytymi w czterech krajowych czempionatach, bestseller Citroën Racing dla klientów rajdowych powraca do szturmu Rajdowych Mistrzostw Świata 2022 z Rajdem Monte Carlo jako punktem startowym
C3 Rally2 zadebiutował w rajdach w 2017 roku. Od tego czasu inżynierowie i technicy Citroën Racing poprawili osiągi, pozwalając różnym załogom na odniesienie w minionym roku 69 zwycięstw, co świadczy o rosnącej popularności i entuzjazmie kierowców dla Citroëna C3 Rally2.
Yohan Rossel, mistrz WRC3 w 2021 roku, powraca, aby powalczyć w WRC2 z Citrënem C3 Rally2 obsługiwanym przez zespół PH Sport. Po Rajdzie Monte Carlo Yohan, który za kierownicą C3 Rally2 odniósł już cztery zwycięstwa, będzie bronił swoich szans w Portugalii, Chorwacji i na Sardynii, w Grecji, a następnie w Katalonii. Hiszpański rajd będzie ostatnią rundą jego programu w WRC2.
Eric Camilli, zwycięzca Rally de Rouergue i Rally de Catalunya w klasyfikacji WRC2 za kierownicą Citroëna C3 Rally2 w 2021 roku, zaliczy pełny program WRC2 złożony ze wszystkich sześciu rund światowego kalendarza wraz z zespołem SaintéLoc. Wygrał już w kategorii RC2 w Rajdzie Monte Carlo 2020 w Citroënie C3 Rally2, a ostatniej zimy był trzeci. Kierowca z Nicei chciałby dobrze rozpocząć sezon na odcinkach w południowych Alpach.
Stéphane Lefebvre, który za kierownicą Citroëna C3 Rally2 wspaniale zakończył sezon ze zwycięstwami w Rajdzie Condroz w Belgii i finale Pucharu Francji w Châteauroux, nie mógł przeoczyć legendarnego Rajdu Monte Carlo. Lefebvre bardzo dobrze zna C3 Rally2 i wraca tu z zespołem DG Sport, starając się być jednym z głównych bohaterów w porcie Monako przed startem w rajdach Chorwacji, Portugalii i Sardynii w WRC2. Jego program może jeszcze zostać rozszerzony.
Amerykanin Sean Johnston, który jeździ C3 Rally2 od 2020 roku, po zwycięstwie w kategorii RC4 w 2020 roku po raz trzeci wystartuje w Rajdzie Monte Carlo. Pojedzie w zespole SaintéLoc Citroënem C3 Rally2 przygotowując się do udziału w WRC2.
Po kilku sesjach testowych przeprowadzonych z technikami Citroën Racing, kierowcy po raz kolejny pokazali swoje zaufanie do C3 Rally2, który już wykorzystuje najnowsze rozwiązania wprowadzone do konstrukcji przedniego zawieszenia oraz specyficzne ustawienia na Rajd Monte Carlo.
Didier Clément, dyrektor ds. konkurencji klientów w Citroën Racing: „Citroën C3 Rally2 odniósł 69 zwycięstw w 2021 roku, demonstrując swoje osiągi i wszechstronność na najbardziej wymagających odcinkach w Europie, Ameryce Łacińskiej i Azji. Nasze zespoły techniczne niestrudzenie pracują nad tym, aby kierowcy #C3Rally2Family mieli najlepsze rozwiązania i mogli walczyć o najwyższe lokaty. Ostatnie zmiany wprowadzone w przednim zawieszeniu w celu poprawy trakcji pozwolą naszym kierowcom w pełni wykorzystać potencjał C3 Rally2. Yohan, Eric, Stéphane i Sean wykorzystają drogi Monte Carlo, aby zabłysnąć w WRC2 zmagając się z silną konkurencją”.
Yohan Rossel, kierowca sportowy C3 Rally2 PH w WRC2: „Cieszę się, że mogę kontynuować mistrzostwa świata razem z Citroën Racing. Tytuł w WRC3 był bardzo ważnym etapem mojej kariery i zamierzam dać z siebie wszystko, aby go wywalczyć także w WRC2 z programem siedmiu rajdów. Bez wątpienia Rajd Monte Carlo jest najbardziej wymagającym w sezonie, dlatego przeprowadziłem konkretne przygotowania, aby dobrze wypaść w tej próbie wytrzymałościowej. W tym roku wracam do zespołu PH Sport, z którym w 2019 roku zdobyłem mistrzostwo Francji w C3 Rally2. Mam nadzieję, że dobrze wykorzystam moje doświadczenie w Rajdzie Monte Carlo, aby osiągnąć dobry wynik i rozpocząć mój program WRC2 w najlepszy możliwy sposób”.
Eric Camilli, kierowca C3 Rally2 SaintéLoc w WRC2: „Naprawdę nie mogę się doczekać ponownego startu z Citroën Racing i z SaintéLoc w WRC2. To zespół, który już znam, a C3 Rally2 to fantastyczny samochód, który pozwolił mi wygrać Rajd Katalonii w październiku ubiegłego roku. Mam szczęście, że będę mógł uczestniczyć w pełnym programie w WRC2, gdzie walka będzie bardzo intensywna. Pierwsze zmagania w tym roku to Rajd Monte Carlo, mój wyścig domowy, do którego przygotowałem się bardzo dokładnie, aby być gotowym od pierwszych metrów pierwszego odcinka specjalnego”.
Stéphane Lefebvre, kierowca C3 Rally2 DG Sport w WRC2: „DG Sport i Citroën Racing dały mi możliwość ponownego startu w mistrzostwach świata w kategorii WRC2, w Rajdzie Monte Carlo w Citroënie C3 Rally2. Nie mogę się doczekać powrotu na trasę rajdu, w którym nie ścigałem się od 2017 roku, i uzyskania dobrego wyniku w tej legendarnej imprezie. Będę mógł walczyć o dobry wynik w C3 Rally2, bardzo wydajnym samochodzie z nowymi rozwiązaniami”.
Sean Johnston, kierowca C3 Rally2 SaintéLoc w WRC2: „Zarówno mój pilot Alexander Kihurani, jak i ja nie możemy się doczekać powrotu na to legendarne wydarzenie i rywalizacji na wymagających etapach Rajdu Monte Carlo. Po skomplikowanej edycji z 2021 roku, ponieważ było to tuż po przejściu Covida, w tym roku czuję się bardzo dobrze przygotowany do powrotu za kierownicę C3 Rally2 przygotowanego przez SaintéLoc i zmierzenia się z rajdem w najlepszych warunkach. Mój program WRC w zeszłym roku pozwolił mi poprawić moje czucie za kierownicą C3 Rally2, zwłaszcza na asfalcie. Całe to doświadczenie zamierzam wykorzystać na najtrudniejszych odcinkach przed ukończeniem programu w WRC2”.
Charaketerystyka techniczna C3 Rally2
Silnik: Citroën Racing 1.6 litra Turbo z bezpośrednim wtryskiem – zwężka FIA 32mm.
Moc maksymalna: 282 KM przy 5.000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 420 Nm przy 4.000 obr/min.
Skrzynia biegów: Sadev sekwencyjny 5 biegów i bieg wsteczny, sterowanie ręczne.
Mechanizmy różnicowe: przednie i tylne samoblokujące mechanicznie.
Hamulce przednie: wentylowane tarcze 355mm (asfalt) i 300mm (szuter), 4-tłoczkowe zaciski Alcon.
Hamulce tylne: tarcze wentylowane, 355mm (asfalt) i 300mm (szuter), 4-tłoczkowe zaciski Alcon.
Hamulec ręczny: sterowanie hydrauliczne.
Zawieszenia: typu McPhersona.
Amortyzatory: 3-stopniowa regulacja Reiger (w kompresji, dużej prędkości i odbiciu)
Długość: 3.996 mm.
Szerokość: 1.820 mm.
Rozstaw osi: 2.567 mm.
Rozstaw kół: 1.618 mm (przód i tył).
Zbiornik paliwa: 81 litrów.
Wagi: minimalna 1230 kg (pusty) – 1390 kg (z załogą).
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën Racing
Najnowsze komentarze