Druga połowa sezonu 2024 serii Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA rozpoczyna się w Brazylii podczas 6-godzinnego wyścigu w São Paulo. Zespół Peugeot TotalEnergies postara się wykorzystać niezawodność i osiągi, jakie Peugeot 9X8 2024 zaprezentował w Le Mans.
Po niezłym wyniku odnotowanym przez Peugeot 9X8 2024 podczas swojego debiutu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, zespół Peugeot TotalEnergies po raz pierwszy wystartuje w 6-godzinnym wyścigu São Paulo, piątej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA 2024.
A raczej po raz drugi, ponieważ Peugeot ścigał się tu już wcześniej, zdobywając dwa pierwsze miejsca w 2007 roku za kierownicą prototypów 908 HDI FAP LMP1 prowadzonych przez Minassiana/Gené i Sarrazina/Lamy’ego na torze Interlagos. Jednakże 17 lat później, wyścig będzie nowym wyzwaniem dla hipersamochodów, które będą rywalizować na tym torze po raz pierwszy.
Najnowsze wiadomości motoryzacyjne z kraju i ze świata
„To prawie tak, jakbyśmy nigdy wcześniej nie ścigali się na torze Interlagos” – powiedział Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny Peugeot Sport. „Nasze przygotowania opierają się wyłącznie na pracy na symulatorze. Oczywiście jest to trudniejsze niż przygotowanie się do wyścigu na torze, który znamy, ale wszyscy jesteśmy w tej samej sytuacji. Podchodzimy do wyścigu w São Paulo w podobny sposób, jak do wyścigów w Katarze czy Imoli.
Położony na południe od największego miasta Brazylii, Autodromo José Carlos Pace – lepiej znany jako Interlagos – był gospodarzem 40 Grand Prix F1 i trzech rund Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA w latach 2012, 2013 i 2014. Po dziesięcioletniej przerwie 6 Hours of São Paulo powraca do kalendarza FIA WEC.
Testy nowych i używanych samochodów: Peugeot, Citroen, Renault, Dacia
Interlagos to pagórkowaty i kręty tor o długości zaledwie 4 309 km (najkrótszy w tym sezonie), który biegnie w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Pierwszy sektor jest szybki i charakteryzuje się zakrętami „S do Senna” i „Curva do Sol”, drugi sektor 2 jest wolniejszy i posiada osiem zakrętów, zaś sektor trzeci prowadzi kierowców pod górę na prostą start-meta.
Spośród sześciu kierowców zespołu Peugeot TotalEnergies tylko Mikkel Jensen nie zna tego toru. Paul di Resta, Loïc Duval, Nico Müller, Stoffel Vandoorne i Jean-Eric Vergne jeździli już na tym kultowym torze, zarówno w wyścigach długodystansowych, jak i w Formule 1.
„Zamierzamy wykorzystać niezawodność, jaką PEUGEOT 9X8 w wersji z 2024 roku pokazał w Le Mans, spędzając jak najwięcej czasu na torze podczas wolnych sesji treningowych, abyśmy mogli określić najlepsze ustawienia na wyścig”, podsumował Olivier Jansonnie.
Przewiduje się, że na torze Interlagos wystartuje dziewiętnaście prototypów Hypercar. Po pierwszych trzech sesjach treningowych i kwalifikacjach w piątek 12 i sobotę 13 lipca, Rolex 6 Hours of São Paulo rozpocznie się w niedzielę 14 lipca o godzinie 11:30 czasu lokalnego (16:30 CET).
Ile kosztują nowe samochody marki Peugeot? Modele, wersje, ceny
Nico Müller (PEUGEOT 9X8 z numerem 93)
„Po dwóch bardzo intensywnych tygodniach w Le Mans mieliśmy okazję naładować baterie, więc jestem gotowy na kolejny wyścig. Interlagos to świetny tor oferujący dużą prędkość i zmiany wysokości. Ma też bogatą historię. Pierwszy sektor jest kultowy ze względu na zakręt S do Senna, który może dobrze pasować do naszego pakietu. Drugi sektor jest dość wolny, co może nie być naszą mocną stroną. Nikt jednak wcześniej nie testował Interlagos, więc wszyscy zaczynamy od zera. Dla wszystkich będzie to nieznane terytorium, a ja uwielbiam nowe wyzwania”.
Stoffel Vandoorne (PEUGEOT 9X8 z numerem 94)
„To faktycznie nowy tor dla zespołu. Różni się oczywiście od Le Mans tym, że jest bardzo krótki i dość pagórkowaty. Nasz cel to znalezienie odpowiednich ustawień, kontynuacja dobrych pit stopów i opracowanie dobrej strategii wyścigowej, abyśmy mogli powalczyć z naszymi rywalami. Wciąż mamy sporo pracy, aby wydobyć jeszcze więcej z nowego samochodu, ale jest to dla nas motywacja na nadchodzące wyścigi”.
Najnowsze komentarze