Tuż przed rozpoczęciem Salonu Samochodowego w Szanghaju, w niedzielę, 19. kwietnia, we wspomnianej metropolii odbyło się spotkanie prezesów dwóch wielkich koncernów motoryzacyjnych. Grupę PSA Peugeot Citroën reprezentował Carlos Tavares, zaś Dongfeng Group – Xu Ping.
Menadżerowie podsumowali dotychczasową owocną współpracę i porozumieli się co do dalszych projektów. Pierwszy z nich będzie bardzo ciekawy i może przynieść naprawdę spore pieniądze…
Naturalnie rozmowy na ten temat prowadzono już od dłuższego czasu, ale to do obu prezesów należało ogłoszenie, iż oba koncerny opracują globalną modułową platformę do budowy aut segmentów B i C dla czterech marek – Peugeota, Citroëna, DS i Dongfeng. Powstanie też wspólne centrum badawczo-rozwojowe z siedzibą w Szanghaju, które będzie specjalizować się w rozwoju produktów i technologii dla szybko rozwijających się rynków azjatyckich.
Nowa platforma CFM (Common Modular Platform) pozwoli obu koncernom produkować auta miejskie i kompaktowe. Inwestycje związane z tym przedsięwzięciem pochłoną 200 milionów euro, z czego 120 milionów wyłoży PSA, a 80 milionów Dongfeng. Centrum badawczo-rozwojowe będzie ściśle współpracowało z centralą w Vélizy.
Platforma CFM pozwoli obu koncernom na produkcję samochodów na rynki wykazujące tendencje wzrostowe, ze szczególnym uwzględnieniem Chin i krajów ASEAN. Chiński partner tego przedsięwzięcia pozwoli osiągnąć ambitne cele kosztowe w bardzo konkurencyjnych segmentach. Innymi słowy zapewni relatywnie niskie koszty produkcji, dzięki czemu samochody powstałe na platformie CFM będą konkurencyjne cenowo, a przy tym nowoczesne i lekkie.
Wspólna modułowa platforma zapewni też skuteczne rozwiązania w zakresie modułowości, wszechstronności, wyposażenia, spalania oraz redukcji emisji dwutlenku węgla.
KG; zdjęcie: PSA
Najnowsze komentarze