poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Rumunia – sprzedaż po czterech miesiącach 2022 roku

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-05-10
w Citroen, Dacia, DS, Opel, Peugeot, Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
109 9
1
101
UDOSTĘPNIEŃ
336
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy

Wspominaliśmy już o wynikach Dacii na rodzimym rynku w artykule Redaktora Nowickiego, ale dziś chcielibyśmy temat potraktować bardziej ogólnie i z uwzględnieniem innych interesujących nas marek.

Nie jest niczym zaskakującym, że prym na rumuńskim rynku wiedzie Dacia. Rumuni okazują się patriotami i chętnie kupują rodzime produkty. Inna sprawa, że Dacie są też wyraźnie tańsze od konkurencji, a na pewne drobne niedostatki towarzyszące autom tej marki można przymknąć oko, gdy pieniądze grają dużą rolę. A w Rumunii niewątpliwie grają – to jeden z najbiedniejszych krajów Unii Europejskiej.

W kwietniu w Rumunii zarejestrowano 2.230 nowych Dacii. To o blisko tysiąc więcej, niż w Polsce. U nas wynik za czwarty miesiąc, to 1.252 samochody rumuńskiej marki. Nad Wisłą Dacia zajmuje miejsce dziewiąte, gdy w rodzimym kraju jest niekwestionowanym liderem. Dość powiedzieć, że druga w stawce Toyota znalazła w kwietniu w Rumunii jedynie 635 nabywców. Renault zajmuje tam pozycję siódmą z 511 rejestracjami, a Peugeot ósmą z wynikiem 406 sprzedanych aut. Citroën trafił w kwietniu do 145 nabywców (15. miejsce w rankingu miesiąca), Opel do 132 (pozycja 17.) i w dwóch pierwszych dziesiątkach to wszystko. Za to samochody DS Automobiles kupiło 16 klientów – ośmiu wybrało DS 3 Crossbacka, a kolejnych ośmiu DS 7 Crossbacka. Pozwoliło to marce uplasować się na 31. miejscu w kwietniu, tuż za Alfą Romeo.

Wyniki skumulowane za cztery miesiące dają już dość jasny obraz preferencji rynkowych w Rumunii: Dacia jest na pierwszym miejscu z wynikiem 9.635 samochodów i ma niemal 3-krotną przewagę nad drugim w rankingu Hyundaiem (3.282 auta). Później mamy Forda (2.857), Škodę (2.604), Toyotę (2.603), Volkswagena (2.362), Renault (2.231), Peugeota (1.353) i Mercedesa (1.261). Dziesiątkę zamyka Jeep ze sprzedażą za cztery miesiące wynoszącą 966 aut. Opel jest w tym rankingu siedemnasty (556 sztuk) i wyprzedza Citroëna (520 samochodów). DS Automobiles plasuje się na miejscu 28. z wynikiem 86 aut i wzrostem sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 330%. Spowodowało to awans w rankingu o pięć pozycji.

Jeśli chodzi o modele, to najpopularniejszym autem w Rumunii jest Dacia Logan. W samym tylko kwietniu sprzedano 782 sztuki, a od początku roku aż 3.218. Drugie miejsce zajmuje Duster (606 w kwietniu i 2.608 w ciągu czterech miesięcy). Sprzedaż obu modeli wzrosła w ciągu czterech miesięcy o mniej więcej 2/3 w porównaniu z analogicznym okresem roku 2021. Na trzecim miejscu wśród najpopularniejszych aut kwietnia (i na czwartym w ciągu czterech miesięcy) jest Dacia Spring! Elektryczne miejskie autko rumuńskiego producenta najwyraźniej przypadło Rumunom do gustu.

Sprawdź ofertę na samochody Dacia w Polsce

Tak więc całe podium kwietniowej sprzedaży należy do Dacii. Z kolei Sandero, do niedawna też bardzo popularne, w kwietniu trafiło do 174 kierowców (spadek o 53,6% w porównaniu z kwietniem 2021 roku), co pozwoliło na zajęcie dopiero szóstego miejsca. Z uwagi na wysoką sprzedaż w pierwszym kwartale Sandero pozostaje jednak na podium w sprzedaży skumulowanej za cztery miesiące z wynikiem 1.895 aut. W pierwszej dziesiątce sprzedaży w kwietniu plasuje się jeszcze nowość rynkowa, Dacia Jogger (163 zarejestrowane auta w czwartym miesiącu roku i 264 narastająco) oraz Peugeot 3008 (131 sprzedanych aut w kwietniu).

 

 

Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcie: Dacia

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 3 Crossback30087 CrossbackCitroenDaciaDS AutomobilesDusterelektryczna DaciaJoggerLoganOpelPeugeotRenaultSanderoSpringsprzedaż
Udostepnij40Tweet25Udostepnij7
Poprzedni

Renault sprzedaje udziały w swojej koreańskiej firmie Chińczykom. Geely wchodzi do gry

Następny

Pilna akcja naprawcza: Kupiłeś wahacz firmy Meyle? Sprawdź czy nie jest wadliwy!

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Pilna akcja naprawcza: Kupiłeś wahacz firmy Meyle? Sprawdź czy nie jest wadliwy!

Citroën Berlingo to 15-milionowy samochód z fabryki marki w Vigo

Mam dość monopolu Orlenu i wysokich cen paliw

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Tak - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.