W czerwcu w Grupie Renault w Rumunii miały miejsce dwie nominacje na ważnych stanowiskach. Nowym dyrektorem Centrum Technicznego w Titu została Ioana Manda, zaś dyrektorem Departamentu Logistyki w Mioveni został Graham Lawrence Aylett.
Centrum Techniczne w Titu jest częścią inżynieryjnego Renault Technologie Roumanie. Od bieżącego miesiąca na czele Titu Technical Center (TTC) stanęła Ioana Manda zastępując na tym stanowisku Anicę Muntean, która została Dyrektorem Produktu w Grupie Renault Rumunia.
52-letnia Ioana Manda ukończyła Instytut Politechniczny w Bukareszcie, filię TCM Piteşti. Związała się z Dacią od 1983 roku zajmując szereg różnych stanowisk inżynieryjnych w rozmaitych działach, w tym w metrologii, w wydziale produkcji skrzyń biegów, czy w dziale jakości.
Jej rówieśniczka, Anica Muntean, ukończyła Politechnikę Traian Vuia w Timișoarze. Z Dacią związana jest od 1989 roku. Brała udział w wielu projektach inżynieryjnych. W 2008 roku objęła stanowisko dyrektorskie koordynując inżynierię procesową produkcji pojazdów w zakładzie w Mioveni – była pierwszą kobietą stojącą na czele działu inżynieryjnego w Rumunii i jedyną kobietą prowadzącą tego typu dział w całej Grupie Renault na świecie! Od 2011 roku Anica Muntean została dyrektorką Titu Technical Center (TTC), które zwolniła teraz obejmując stanowisko Dyrektora Produktu w Grupie Renault România.
Titu Technical Center uruchomiono w 2010 roku. Jest odpowiedzialne za badania pojazdów i podzespołów mechanicznych w różnych fazach projektów. Miałem okazję je zwiedzić przed dwoma laty. TTC jest częścią Renault Technologie Roumanie – największego centrum inżynieryjnego Grupy Renault poza granicami Francji.
Titu Technical Center zatrudnia 450 osób. Położone jest na powierzchni 350 hektarów, z czego 48.000 m² stanowią budynki. Wykonuje się tam testy najróżniejszych podzespołów i gotowych samochodów, do czego służy m.in. dziesięć torów doświadczalnych o łącznej długości 32 km! Można tam przeprowadzać testy odporności na temperatury, opady, testy akustyczne i masę innych.
Szefem logistyki w zakładzie w Mioveni – działu szalenie ważnego, o czym kilkakrotnie pisaliśmy – został 43-letni Brytyjczyk, Graham Lawrence Aylett. Posiada ogromne doświadczenie w logistyce branży motoryzacyjnej. Z Grupą Renault związany jest od 1991 roku, kiedy to podjął pracę w Lutterworth w Wielkiej Brytanii w dziale części zamiennych Renault i Nissana. Do roku 2010 zajmował wiele rozmaitych stanowisk w logistyce, aż wreszcie dołączył do zespołu Renault România jako dyrektor Centrum Części Zamiennych Oarja (część Renault Comercial România), a teraz został dyrektorem Departamentu Logistyki w Mioveni.
Graham Lawrence Aylett zastąpi na tym stanowisku Ştefana Gaibu, absolwenta Uniwersytetu Medycyny i Farmacji im. Nicolae Testemițanu w Mołdawii. Ştefan Gaibu ma dwa dyplomy MBA zdobyte we Francji. Z Dacią związany jest od 2001 roku, kiedy to zajmował się organizacją transportu, po czym awansował na różne stanowiska w dziale logistyki. Od 2012 roku był zastępcą dyrektora wykonawczego Dyrekcji Logistyki Dacii, a z początkiem 2013 roku objął funkcję dyrektora Działu Logistyki marki Dacia. Teraz odszedł z Dacii obejmując stanowisko dyrektora operacji logistycznych ALE (Alliance Logistics Europe) z siedzibą we Francji.
Dyrekcja Logistyki Grupy Renault w Rumunii operuje na platformie przemysłowej w Mioveni. Zajmuje się zarówno dostawami podzespołów dla Dacii, Renault i Nissana w ramach Aliansu Renault-Nissan, jak i spedycją gotowych samochodów, i to zarówno w Rumunii, jak i na świecie wchodząc w skład globalnej sieci handlowej Grupy Renault. AILN (Alliance International Logistic Network) w Mioveni zapewnia obsługę transportu części zamiennych pomiędzy zakłądami Aliansu na świecie. Tego typu centrów jest w Grupie Renault dziesięć na całym świecie, ale to w Rumunii jest największe.
KG; zdjęcia: Grupa Renault
Najnowsze komentarze