Grupa PSA rozpoczyna produkcję Citroëna Jumpy i Peugeota Experta w Rosji. Fabryka w podmoskiewskiej Kałudze dostarczy na lokalny rynek użytkowe modele Citroëna i Peugeota ściśle współpracując z lokalnymi poddostawcami. Pierwsze egzemplarze Citroëna Jumpy i Peugeota Experta wyprodukowane w Rosji trafią na rynek w pierwszym kwartale 2018 roku.
Uruchomienie produkcji Citroëna Jumpy i Peugeota Experta w Rosji jest jednym ze składników planu Push to Pass. Grupa PSA chce oferować klientom w tym kraju solidne, trwałe i silnie zlokalizowane produkty. Wciągnięcie do współpracy rosyjskich producentów pozwoli utrzymać w ryzach koszty, a jednocześnie umożliwi doskonałe dostosowanie samochodów do oczekiwań rosyjskich klientów.
Plan rozwoju Grupy PSA zakłada, że w segmencie lekkich aut użytkowych koncern do 2021 roku potroi sprzedaż poza Europą i podwoi globalny zysk. Ambitne przedsięwzięcie, ale na pewno nie pozbawione podstaw. Carlos Tavares jest zbyt doświadczonym menadżerem, by stawiał nierealne cele przed swoimi pracownikami.
Stopień lokalizacji Citroëna Jumpy i Peugeota Experta produkowanych w Kałudze ma sięgnąć 50%. W przypadku już produkowanych tam Citroëna C4 i Peugeota 408 jest to 35%. Te dwa osobowe modele odpowiadają za ok. 40% sprzedaży PSA w Rosji. Jest więc szansa, że z dużą lokalizacją produkcji Citroëna Jumpy i Peugeota Experta rosyjska sprzedaż tych aut również będzie wysoka.
„Rozszerzenie asortymentu jest teraz kluczowe dla odrodzenia marek Peugeot i Citroëna na rynku rosyjskim Nasza ofensywa handlowa ma również na celu zaspokojenie potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw pojawiających się ponownie w Rosji, wzmocnionych ożywieniem gospodarczym, w zakresie średniej wielkości furgonetek. W ciągu kilku miesięcy rozpoczniemy tu także produkcję samochodów osobowych Citroëna SpaceTourera i Peugeota Travellera” – powiedział Christophe Bergerand, wiceprezes PSA, dyrektor operacyjny na Rosję i Region Eurazji i jednocześnie prezes PCMA Rus.
„Grupa PSA praktycznie zakończyła przygotowania technologiczne do produkcji lekkich samochodów dostawczych z pełnym cyklem produkcji w fabryce w Kałudze. Jak wiemy, firma zawsze miała mocną pozycję w segmencie lekkich samochodów dostawczych, uważamy więc, że produkcja nowych samochodów odniesie sukces. Plany Grupy PSA dotyczące zwiększenia udziału lokalnej produkcji w Rosji i rozpoczęcia drugiego etapu, w którym będą produkowane nowe pojazdy, stają się rzeczywistością” – wierzy w całe przedsięwzięcie gubernator regionu Kaługa, Anatolij Artamonow.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: PSA
Najnowsze komentarze