Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Rusza produkcja nowego Renault Boreal. Stylowy SUV z silnikiem 1.3 Turbo Flex

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2025-10-06
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 4 minut
7.7k
A A
12
Renault Boreal

Renault Boreal, który został zaprezentowany po raz pierwszy w lipcu 2025 roku w São Paulo wchodzi do produkcji. Przeznaczony na rynki Ameryki Łacińskiej odpowiednik Dacii Bigster jest montowany w Ayrton Senna Complex w brazylijskim stanie Parana.

Renault Boreal to kolejny model będący częścią planu rozwojowego marki na lata 2024 – 2027. Produkcją kompaktowego SUV-a na potrzeby 17 krajów Ameryki Łacińskiej zajmie się zlokalizowany w pobliżu Kurytyby Ayrton Senna Complex. Debiut rynkowy Boreala w Brazylii zaplanowano na 2025 rok a od 2026 roku samochód trafi również na rynki pozostałych krajów Ameryki Łacińskiej a także do Turcji oraz innych krajów.

Peugeot 408 – reklama

„Boreal to najbardziej zaawansowany technologicznie SUV marki Renault – i ta technologia nie ogranicza się wyłącznie do samego pojazdu. Aby opracować i wdrożyć model do produkcji w Brazylii zainwestowaliśmy 2 miliardy reali w ramach planu inwestycyjnego o wartości 5,1 miliarda reali realizowanego w latach 2021–2025” – mówi Ariel Montenegro, prezes i dyrektor generalny Renault Brazil.

Test: Nowa Dacia Bigster Hybrid 155 Journey – większa, czyli jaka?Renault Boreal Parana Wiadomości

Oficjalne uruchomienie produkcji Boreala odbyło się z udziałem najwyższych przedstawicieli Grupy Renault: Thierry’ego Charveta, wiceprezesa ds. przemysłu, jakości i łańcucha dostaw, Mendiego Ammada, wiceprezesa ds. przemysłu w Ameryce Łacińskiej, oraz Ariela Montenegro, dyrektora generalnego Renault Brazil

„W naszym zakładzie wykorzystujemy najnowocześniejsze technologie przemysłowe – od sztucznej inteligencji, przez cyfrowe bliźniaki, druk 3D i połączone maszyny, po automatycznie sterowane pojazdy (AGV). Te innowacje są integralną częścią naszej strategii produkcyjnej” – podkreśla Mendi Ammad.

Renault wyróżnia się również w dziedzinie zrównoważonego rozwoju – to pierwszy producent w regionie, który samodzielnie wytwarza 100% energii elektrycznej z odnawialnych źródeł fotowoltaicznych. Kompleks Ayrton Senna realizuje też program „Zero Landfill” od 2016 roku, a 40% jego powierzchni stanowią chronione obszary Lasu Atlantyckiego.Renault Boreal, SUV, Bigster

„Uruchomienie produkcji Boreala to kolejny kluczowy etap w realizacji naszej międzynarodowej strategii. Brazylia jest pierwszym krajem, w którym ten całkowicie nowy i zaawansowany technologicznie model będzie produkowany. To powód do dumy dla naszych zespołów” – powiedział Thierry Charvet.

Jaki silnik ma Renault Boreal?

Boreal to SUV d długośći 4,56 m i szerokości 1,84 m a jego rozstaw osi wynosi 2,70 m. Pod maską pojazdu znajduje się silnik 1.3 Turbo Flex TCe o momencie obrotowym 270 Nm, który współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów EDC (Efficient Dual Clutch) z podwójnym mokrym sprzęgłem.

Wnętrze Boreala zaprojektowano z myślą o nowoczesnych technologiach i komforcie. Centralnym punktem kokpitu jest pozioma deska rozdzielcza inspirowana modelami Renault 5 E-Tech Electric i Renault 4 E-Tech Electric. W kabinie znalazł się 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 10,1-calowy ekran centralnego systemu multimedialnego.renault boreal 7 Wiadomości

Boreal to pierwszy model Renault oferowany poza Europą, który został wyposażony w system informacyjno-rozrywkowy opracowany przy współpracy z Google.

Za doznania dźwiękowe odpowiada system audio Harman Kardon Premium, opracowany we współpracy z Jean-Michelem Jarre’em. Oferuje on kilkanaście głośników i możliwość personalizacji brzmienia w zależności od wybranego „trybu otoczenia”.

Test: Dacia Duster Hybrid 140, czyli oszczędna jazda z automatem. Czy to najlepsza wersja Dustera?


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault BorealRenault Boreal Parana Wiadomości
4.3 4 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

renault master Wiadomości

Nowy Renault Master ponownie bezkonkurencyjny – „Best Large Van 2026” według Parkers

2025-11-10
renault twingo 1 Wiadomości

250 dziennikarzy z całej Europy obejrzało nowe Renault Twingo. Zielona ikona wraca na scenę!

2025-11-10

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 45-46/2025. Renault Captur bardzo ceniony przez właścicieli!

2025-11-10

Zaskakujące wyznanie w autobiografii nieżyjącego już szefa Renault

2025-11-09
Tagi: RenaultAmeryka ŁacińskaBoreal
Udostepnij2709Tweet1693Udostepnij474
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
12 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • hdi 2 scaled Wiadomości

    2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    15051 udostępnienia
    Udostepnij 6020 Tweet 3763
  • Silnik PureTech 1.2 – różnice między wersjami 6.2 a 6.3. Co zmieniło się w nowszej generacji?

    2346 udostępnienia
    Udostepnij 938 Tweet 587
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    6427 udostępnienia
    Udostepnij 2571 Tweet 1607
  • Nowa Dacia C-Neo: kompakt, który może wstrząsnąć segmentem C za bardzo niską cenę

    4437 udostępnienia
    Udostepnij 1775 Tweet 1109

Testy samochodów

01. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane GT Line TCe 160 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-04-17
IMG 6922 scaled Wiadomości
Testy

Test: używany Peugeot 301 z LPG 1.6 115 KM – skromny, tani i oszczędny

autor Małgorzata Kozikowska
2020-04-16
peugeot 508 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 508 – 2.0 BlueHDi 180 KM EAT8. Pierwsze wrażenia z jazdy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-02-28
06 Peugeot 208 GTi w naszym teście Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 GTi 1.6 THP 200 KM – hot hatch, który jest zbyt szybki na nasze drogi. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-07-12
renault espace iconic 2023 test 200km 18 scaled Wiadomości
Testy

Test: Renault Espace VI Full Hybrid 200 KM. Ile pali ten 7-osobowy praktyczny SUV dla rodziny?

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-11-09

Najnowsze komentarze

  • Vvvv - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Arczi_NH - Ile samochodów wyprodukowała Dacia w październiku 2025 roku w Rumunii?
  • Gundaz - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Inny Anonimowy - RAM Rampage: amerykański duch, brazylijska energia, europejski debiut
  • Robert - Używana Dacia Lodgy – niezbyt urodziwa, szalenie praktyczna i tania
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia

Zobacz też

Peugeot 205 GTi 2.0 Crazy Aero – szalony lew o mocy 290 KM

Test: Renault Trafic 2.0 dCi 170 KM L2H1 z automatem. Użyteczny komfort. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Polacy tworzą oprogramowanie do samochodów Stellantis w Gliwicach

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
12
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz