Renault Boreal, który został zaprezentowany po raz pierwszy w lipcu 2025 roku w São Paulo wchodzi do produkcji. Przeznaczony na rynki Ameryki Łacińskiej odpowiednik Dacii Bigster jest montowany w Ayrton Senna Complex w brazylijskim stanie Parana.
Renault Boreal to kolejny model będący częścią planu rozwojowego marki na lata 2024 – 2027. Produkcją kompaktowego SUV-a na potrzeby 17 krajów Ameryki Łacińskiej zajmie się zlokalizowany w pobliżu Kurytyby Ayrton Senna Complex. Debiut rynkowy Boreala w Brazylii zaplanowano na 2025 rok a od 2026 roku samochód trafi również na rynki pozostałych krajów Ameryki Łacińskiej a także do Turcji oraz innych krajów.
„Boreal to najbardziej zaawansowany technologicznie SUV marki Renault – i ta technologia nie ogranicza się wyłącznie do samego pojazdu. Aby opracować i wdrożyć model do produkcji w Brazylii zainwestowaliśmy 2 miliardy reali w ramach planu inwestycyjnego o wartości 5,1 miliarda reali realizowanego w latach 2021–2025” – mówi Ariel Montenegro, prezes i dyrektor generalny Renault Brazil.
Test: Nowa Dacia Bigster Hybrid 155 Journey – większa, czyli jaka?
Oficjalne uruchomienie produkcji Boreala odbyło się z udziałem najwyższych przedstawicieli Grupy Renault: Thierry’ego Charveta, wiceprezesa ds. przemysłu, jakości i łańcucha dostaw, Mendiego Ammada, wiceprezesa ds. przemysłu w Ameryce Łacińskiej, oraz Ariela Montenegro, dyrektora generalnego Renault Brazil
„W naszym zakładzie wykorzystujemy najnowocześniejsze technologie przemysłowe – od sztucznej inteligencji, przez cyfrowe bliźniaki, druk 3D i połączone maszyny, po automatycznie sterowane pojazdy (AGV). Te innowacje są integralną częścią naszej strategii produkcyjnej” – podkreśla Mendi Ammad.
Renault wyróżnia się również w dziedzinie zrównoważonego rozwoju – to pierwszy producent w regionie, który samodzielnie wytwarza 100% energii elektrycznej z odnawialnych źródeł fotowoltaicznych. Kompleks Ayrton Senna realizuje też program „Zero Landfill” od 2016 roku, a 40% jego powierzchni stanowią chronione obszary Lasu Atlantyckiego.
„Uruchomienie produkcji Boreala to kolejny kluczowy etap w realizacji naszej międzynarodowej strategii. Brazylia jest pierwszym krajem, w którym ten całkowicie nowy i zaawansowany technologicznie model będzie produkowany. To powód do dumy dla naszych zespołów” – powiedział Thierry Charvet.
Jaki silnik ma Renault Boreal?
Boreal to SUV d długośći 4,56 m i szerokości 1,84 m a jego rozstaw osi wynosi 2,70 m. Pod maską pojazdu znajduje się silnik 1.3 Turbo Flex TCe o momencie obrotowym 270 Nm, który współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów EDC (Efficient Dual Clutch) z podwójnym mokrym sprzęgłem.
Wnętrze Boreala zaprojektowano z myślą o nowoczesnych technologiach i komforcie. Centralnym punktem kokpitu jest pozioma deska rozdzielcza inspirowana modelami Renault 5 E-Tech Electric i Renault 4 E-Tech Electric. W kabinie znalazł się 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 10,1-calowy ekran centralnego systemu multimedialnego.
Boreal to pierwszy model Renault oferowany poza Europą, który został wyposażony w system informacyjno-rozrywkowy opracowany przy współpracy z Google.
Za doznania dźwiękowe odpowiada system audio Harman Kardon Premium, opracowany we współpracy z Jean-Michelem Jarre’em. Oferuje on kilkanaście głośników i możliwość personalizacji brzmienia w zależności od wybranego „trybu otoczenia”.
Test: Dacia Duster Hybrid 140, czyli oszczędna jazda z automatem. Czy to najlepsza wersja Dustera?











