Chat with us, powered by LiveChat

Rzeczywiste dane spalania dla prawie 30 modeli PSA

15 89

Zgodnie z zapowiedziami Grupa PSA opublikowała dane dotyczące spalania paliwa w rzeczywistym ruchu dla niemal 30 modeli produkowanych przez siebie aut. Testy przeprowadzono we współpracy z organizacjami pozarządowymi Transport & Environment (T&E) oraz France Nature Environment (FNE), a audytu prawidłowości pomiarów dokonało Bureau Veritas.

Wraz z organizacjami Transport & Environment oraz France Nature Environment Grupa PSA opracowała metodologię testu. Było to konieczne, by można było uznać pomiary za wiarygodne i powtarzalne, a całość oparto na projekcie unijnym w zakresie metodologii pomiaru rzeczywistego spalania. Pomiar zużycia paliwa mierzy się pośrednio – dokonuje się pomiaru emisji spalin dzięki przenośnemu systemowi montowanemu na samochodzie, i na tej podstawie określa się ile paliwa zużył samochód. Bureau Veritas, niezależne i uznawane na całym świecie, zapewnia o poprawności całej procedury, jej zgodności ze specyfikacją oraz gwarantuje wiarygodność uzyskanych wyników spalania.

Pomiary wykonano na publicznych drogach. 25 km prowadziło w ruchu miejskim, 39 kilometrów poza obszarem zabudowanym i 31 km po autostradach. W samochodach znajdowali się pasażerowie, w kufrach bagaże, a urządzenia klimatyzacyjne w samochodach były oczywiście włączone. Wszystko po to, by uzyskać naprawdę realne wyniki spalania. W przypadku wszystkich modeli PSA poddanych w ostatnim czasie testom okazało się, że otrzymane rezultaty są zbliżone do wyników spalania uzyskanych przez klientów Grupy PSA uzyskanych w niezależnych badaniach! To dowodzi, że procedury organizacji Transport & Environment oraz France Nature Environment są nie tylko osadzona na realnych podstawach oraz powtarzalne, ale też pozwalają na uzyskanie wyników spalania podobnych do rezultatów przeciętnego kierowcy.

W listopadzie 2015, kiedy to runęło – po wybuch afery Volkswagena – zaufanie klientów do producentów samochodów, Grupa PSA szybko zareagowała zapowiedzią publikacji realnych, uzyskanych w ruchu rzeczywistym, danych dotyczących spalania produkowanych przez siebie samochodów. Wszystko po to, by zapewnić maksymalną transparentność swoich działań i udowodnić, że nie pozwala sobie na żadne przekręty, a już na pewno nie na takie oszustwa, jakich dopuścił się koncern VAG w dieselgate. Grupa PSA zobowiązała się przy tym współpracować z niezależnymi organizacjami proekologicznymi i certyfikowanymi partnerami w zakresie pomiarów tego typu. To pierwsza tego typu inicjatywa na świecie!

Do końca 2016 roku marki wchodzące w skład Grupy PSA (Peugeot, Citroën, DS) zamieszczą na swoich stronach internetowych kalkulatory pozwalające na szacunkowe obliczenie spalania poszczególnych modeli w oparciu o styl jazdy, dominujące środowisko jazdy, obciążenie pojazdu itp. Jednocześnie mają zostać opublikowane wskazówki dotyczące eko-jazdy, co ma pomóc kierowcom w nauczeniu się jazdy ekonomicznej i ekologicznej.

Grupa PSA opublikowała dziś dane dotyczące rzeczywistego spalania dla prawie 30 modeli Peugeot, Citroën i DS, zgodnie ze zobowiązaniem do zachowania przejrzystości podjętym jesienią 2015. W ramach dążenia do ciągłego zapewnienia klientom dostępu do informacji, Grupa opublikuje dane dla kolejnych 20 modeli do końca bieżącego roku oraz wprowadzi do użytku kalkulator pozwalający klientom na zmniejszenie zużycie paliwa w zależności od warunków jazdy, a tym samym obniżenie ich emisji dwutlenku węgla. W 2017 roku Grupa PSA przejdzie do następnego etapu rozszerzając pomiary o substancje zanieczyszczające spaliny, konkretnie o tlenki azotu (NOx), oczywiście w warunkach drogowych klienta” – zapowiedział wczoraj Gilles Le Borgne, wiceprezes PSA odpowiedzialny za badania i rozwój.

4. Rzeczywiste dane spalania dla prawie 30 modeli PSA - samochody Peugeot

5. Rzeczywiste dane spalania dla prawie 30 modeli PSA - samochody Citroen

6. Rzeczywiste dane spalania dla prawie 30 modeli PSA - samochody DS

Ten test spalania rzeczywistego zawiera dużo więcej reprezentatywnych informacji dla klientów, niż nowe testy laboratoryjne, pomagając tym samym dokonać lepszego wyboru przy zakupie aut nieskoemisyjnych i spalających niewiele paliwa” – dodał Greg Archer, dyrektor Działu Czystych Samochodów w Transport & Environment.

 

 

KG; zdjęcia i grafiki: PSA

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
8 Wątki komentarzy
7 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
11 Autorzy komentarzy
JeremiaszSebaIrektoughluckVifo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Pio307
Gość
Pio307

Dobre, ale i tak zaniżone ;), od lat wiadomo, że w tej mierze nic się nie zmieniło. Samochody palą od 7 -10 litrów… cała reszta zależy od umiejętności i doświadczenia kierującego…
Standard w tabelkach pokazuje marzenia producenta o tym ile miałby dany model spalić, dobrze zrozumiałem??? :D

gigant2009
Gość
gigant2009

I tu tkwi sedno sprawy, jak kto jeździ tak auto spala
W moim przypadku jak „drzewko” rośnie to auto spala mało jak się przyciśnie pedał to po prostu nie urośnie.
Jakbym zwracał uwagę na ten parametr kupiłbym pewno inny samochód lub jeździł rowerem do pracy.

pawelhks
Gość
pawelhks

W tych dniach mialem scysję z małżonką, gdy zadalem jej pytanie dlaczego spalanie w C4gp wynioslo 12 litrów przy większości jej jazd w mieście (krótkie odcinki, klima, ponoć sie śpieszy do domu by dzieci w aucie nie posnely). Mnie na tych samych trasach auto spala max 11 litrow. Dlatego ciężko mi uwierzyć we wszelkie statystyki

Pio307
Gość
Pio307

To dość proste statystycznie, w fabryce jeździ tester, a nie jego żona i stąd takie, a nie inne, statystyczne wyniki :D :D :D
Pytanie pomocnicze: czy tez na tych samych odcinkach co żona używasz klimatyzacji??

pawelhks
Gość
pawelhks

Tak jeździmy z klima. Magda po prostu nie ma nawyku zdjęcia całkowicie nogi z gazu gdy rozpędzi się do ok. 50-60 między światłami

Vifo
Gość
Vifo

O litr scysję? Ludeczkowie toż są ważniejsze sprawy ;-)

pawelhks
Gość
pawelhks

Scysję? Zapytalem sie Magdy, czy zauwazyla, ze pod jej noga auto wiecej pali, po czym uslyszalem mniej wiecej, ze to moja wina i scysja poszla w niepamiec, a ja glupie pytania tylko na francuskie.pl zadaje :P

Przemek
Gość
Przemek

508RXH w Warszawie i spalanie poniżej 6L. Nie mam gdzie sie za mocno rozpedzic :)

Roman
Gość
Roman

Citroen C3 1.4HDI rocznik 2011, aktualny przebieg 111 tyś. km.
Średnie spalanie w Trójmieście w okresie wiosna-jesień ok. 4,5 l/100 km, w zimie różnie, ale do 6 l/100 km nigdy nie dobiłem. Trasa po drogach lokalnych ok. 4 l/100 km, a jeśli nie przekraczam setki, to bez problemu schodzę poniżej czwórki. Autostrada ok. 5 l/100 km przy prędkościach 120-140 km/h.
Jeżdżę normalnie, to znaczy nie pyrkam jak dziadek i nie grzeję jak małolat.

goszcz
Gość
goszcz

DS4 spala mniej od DS3 z takim samym silnikiem? No nie bardzo.

toughluck
Gość
toughluck

https://www.youtube.com/watch?v=AVOi1HSROZo
Tyle w temacie. Da się spalić tyle, ile podaje producent w katalogu.

Irek
Gość
Irek

Obecnie C4GP 2014, 1.6 Hdi 112 KM EMG, Spalanie w miescie 500 tys. 5.6 l/100km trasa liczac tylko kierowce 4.2-4.8, trasa z baganikiem na dachu + cala rodzina, bagaze 6.3, powyzej 120km/h rosnie do ok. 7-8 litrow.
Moj rekord na trasie 400 km wynuos 4.1 litra, wiec chyba da sie jezdzic ekonomicznie.

Sprawdzielm z salonu Citroena C5 XTR 180KM aut. Hdi i przejechalem 200 kilometrow 50/50 trasa- miasto spalanie 5.9 litra :-)

Seba
Gość
Seba

Peugeot 301 1.6HDI 2014r. użytkowany przez mnie od nowości – spalanie jakie uzyskałem max. w mieście zimą 6,5l./100km; typowo jazda po mieście – 5 – 5,5l./100km; jazda po drogach krajowych z grubsza zgodnie z przepisami – 3,7 do 4l./100km; minimalnie na trasie 3,3l./100km ale zrobione w niedzielę rano (ruch w zasadzie zerowy, prędkości dozwolone przepisami, średnia ok. 70km/h, odcinek 200km); jazda po autostradach – spalanie ok. 5l./100km. Wyprawa w tym roku autem załadowanym maksymalnie + 5 osób do Chorwacji i z powrotem – spalanie w granicach 4,7 – 5l./100km, zależnie od tego czy po drogach zwykłych, czy autostradach. Wyniki z… Czytaj więcej »

Jeremiasz
Gość
Jeremiasz

Peugeot Partner Tepee 2012 1.6 HDI 92km najniższe spalanie z trasy 111 km – 3,7 l/100, z trasy 800 km 3,9l/100, średnia z 10000 km 4,9 l/100 jak się umie to się da.
Pozdrawiam

toughluck
Gość
toughluck

Ale, jak to się mówi: TAKA JAZDA NIE JEST PRZYJEMNA!!!!1!1!!1111JEDEN
(Oczywiście mówią to wszyscy, którzy muszą, MUSZĄ, być pierwsi na każdych światłach)

— Marek