środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości DS

Sam Bird zwycięzcą historycznego e-prix Rzymu

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2018-04-17
w DS, Wiadomości
Czas czytania 7 minut
8 0
0
7
UDOSTĘPNIEŃ
24
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Sam Bird wygrał pierwszy wyścig Formuły E na torze ulicznym w Rzymie.

Zespół DS Virgin Racing awansował na drugie miejsce w obydwu klasyfikacjach – zespołów i kierowców.
Na początku ubiegłego tygodnia zespół otrzymał błogosławieństwo Papieża Franciszka.
Zwycięstwo odniesione w Rzymie jest siódmą wygraną Sama Birda w czterdziestu wyścigach Formuły E, w których wziął on udział.
Zwycięzca odebrał trofeum na oczach olbrzymiej publiczności z rąk burmistrz Rzymu, Virginii Raggi.

Sam Bird odniósł historyczne zwycięstwo w pierwszym wyścigu Formuły E, jaki odbył się na ulicach Rzymu. Sukces ten, będący siódmą wygraną Birda w tej dyscyplinie sportu samochodowego, zapewnił mu awans na drugie miejsce w klasyfikacji kierowców. Zespół DS Virgin Racing również obejmuje drugą pozycję w tabeli drużynowej.

Bird, zawodnik mający za sobą czterdzieści startów w Formule E – wszystkie w barwach zespołu DS Virgin Racing – aż do ostatniego okrążenia skutecznie odpierał ataki Lucasa di Grassi. Bird minął linię mety jako pierwszy po tym, jak zdobywca pole position i pierwszy lider wyścigu – Felix Rosenqvist – odpadł z rywalizacji po uszkodzeniu tylnego zawieszenia.

Przed ogromną publicznością, szacowaną na 30 tys. widzów, Sam Bird prezentował doskonałą postawę. Brytyjczyk jadący bolidem DSV-03 z numerem startowym 2, przez cały weekend wyścigowy na Circuito Cittadino dell’EUR prezentował bardzo szybkie tempo. W obydwu sesjach treningowych zaliczył drugi czas, a w kwalifikacjach zapewnił sobie start z pierwszej linii.

„Szczerze mówiąc, nie spodziewałem się, że ukończę wyścig zdobywając najwyższe miejsce na podium, bo widziałem, jak niezwykle szybki jest Felix [Rosenqvist]” – przyznaje 31-letni kierowca, który wcześniej wraz z całym zespołem otrzymał błogosławieństwo papieskie podczas specjalnej audiencji, zorganizowanej przez Formułę E. – „W końcówce pierwszej części wyścigu udało mi się zbliżyć do lidera” – relacjonuje dalej zwycięzca – „ale jednocześnie musiałem uważać na kilku szybkich rywali jadących za mną. W drugiej części Felix odpadł z rywalizacji. Żałuję, że nie mógł ukończyć wyścigu z powodu defektu samochodu, ale wykorzystałem to zdarzenie i objąłem prowadzenie. Od tej chwili pozostawało mi tylko zachować zimną krew, nie popełnić błędu i dotrzeć do mety broniąc się przed atakami z tyłu. Mój zespół wykonał dzisiaj doskonałą robotę, teraz zaś czekamy z niecierpliwością na kolejną rundę, która odbędzie się za dwa tygodnie w Paryżu”.
Zawody w Rzymie nie były udane dla drugiego kierowcy DS Virgin Racing, Alexa Lynna, który utrzymywał na trasie wysokie tempo, ale w trakcie wyścigu wypadł z trasy i nie dotarł do mety. „To nie był dobry weekend dla mnie, natomiast cieszę się z sukcesu Sama i całego zespołu” – mówi Lynn. – „Byłem szybki, mój bolid zachowywał się świetnie, jednak nie udało mi się przełożyć tych możliwości na wynik. Teraz muszę zostawić niepowodzenie za sobą i zrewanżować się w następnej rundzie, w której będziemy się ścigać w Paryżu”.

Alex Tai, szef zespołu DS Virgin Racing: „Jestem zachwycony sukcesem Sama i zespołu. Cały weekend w Rzymie był fantastyczny, co jest wielką zasługą Formuły E. Sam ma już zwyczaj wygrywania na nowych obiektach – pamiętamy, jak w ubiegłym roku zwyciężył w inauguracyjnym E-prix Nowego Jorku. A może czynnikiem, który mu pomógł, była audiencja u Papieża? Dziękuję całemu zespołowi, który przez cały czas bardzo ciężko pracuje. Alex oczywiście nie zaliczy tej rundy do udanych, ale wiemy, że jest on bardzo dobrym kierowcą i wierzymy, że będzie go stać na rewanż”.

Xavier Mestelan Pinon: „To dla nas wielka radość rozpocząć europejskie tournée Formuły E od tak pięknego zwycięstwa, odniesionego na ulicach Rzymu, na oczach kilkudziesięciu tysięcy fanów. Uważamy to za dobrą zapowiedź przed czekającym nas wyścigiem na własnym terenie, w Paryżu. Jeszcze przed powrotem do bazy zamierzamy odpowiednio uczcić dzisiejszy sukces”.

RUNDA 7. – E-PRIX RZYMU (33 OKRĄŻENIA):
1. SAM BIRD, DS VIRGIN RACING (25 PKT)
2. LUCAS DI GRASSI, AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER (18 PKT)
3. ANDRÉ LOTTERER, TECHEETAH, (15 PKT)
4. DANIEL ABT, AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER (12 PKT, najszybszy czas okrążenia)
5. JEAN ERIC VERGNE, TECHEETAH (10 PKT)
6. SÉBASTIEN BUEMI, RENAULT E.DAMS (8 PKT)
7. JEROME D’AMBROSIO, DRAGON (6 PKT)
8. MARO ENGEL, VENTURI FORMULA E (4 PKT)
9. MITCH EVANS, PANASONIC JAGUAR RACING (2 PKT)
10. EDUARO MORTARA, VENTURI FORMULA E (1 PKT )
DNF ALEX LYNN, DS VIRGIN RACING
KLASYFIKACJA KIEROWCÓW (PO 7 RUNDACH):
1. JEAN ERIC VERGNE, 119 PKT
2. SAM BIRD, 101 PKT
3. FELIX ROSENQVIST, 82 PKT
4. SÉBASTIEN BUEMI, 60 PKT
5. DANIEL ABT, 50 PKT
13. ALEX LYNN, 17 PKT
KLASYFIKACJA ZESPOŁÓW (PO 7 RUNDACH):
1. TECHEETAH, 152 PKT
2. DS VIRGIN RACING, 118 PKT
3. MAHINDRA RACING, 103 PKT
4. AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER, 89 PKT
5. PANASONIC JAGUAR RACING, 88 PKT

Ósma runda bieżącego sezonu Formuły E odbędzie się w Paryżu w dniu 28 kwietnia. Więcej informacji na temat zespołu, w tym zdjęcia w wysokiej rozdzielczości i filmy wideo znajdziesz na stronie: http://map.ds-virginracing.com/.

 

 

źródło: DS Automobiles Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DS AutomobilesFormuła ESport
Udostepnij3Tweet2Udostepnij
Poprzedni

Peugeot zakończy produkcję 3-drzwiowej wersji 208

Następny

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 16/2018

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 16/2018

Koszulki, czapki i kubki z okazji 50-lecia Peugeot 504

A wszystko zaczęło się od rodzinnej pasji i modelu XM

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • David C8 - Citroën C8 jako wygodny i niedrogi kamper. Koszt konwersji zamknął się poniżej 10 tysięcy zł.
  • David C8 - Citroën C8 jako wygodny i niedrogi kamper. Koszt konwersji zamknął się poniżej 10 tysięcy zł.
  • David C8 - Citroën C8 jako wygodny i niedrogi kamper. Koszt konwersji zamknął się poniżej 10 tysięcy zł.
  • David C8 - Citroën C8 jako wygodny i niedrogi kamper. Koszt konwersji zamknął się poniżej 10 tysięcy zł.
  • Mariusz - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • David C8 - Citroën C8 jako wygodny i niedrogi kamper. Koszt konwersji zamknął się poniżej 10 tysięcy zł.
  • Remek z Gremek - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Romek kudlaty - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Łukasz - Fabrycznie nowy Citroën XM za 112 tysięcy zł: Ile kosztowały samochody w Polsce w 1997 roku?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.