W ubiegłym roku z francuskiego programu dopłat do zakupu nowych aut skorzystało nad Sekwaną prawie 600 tys. klientów. Dodajmy, że wynik dla całego rynku wyniósł niecałe 2,3 mln egzemplarzy, co jest najlepszym wynikiem od roku 1990.
W rankingu marek, których klienci najczęściej korzystali z premii wrakowych w wysokości 1.000 EUR, pierwsze miejsce przypadło w udziale Citroenowi (122.618 sztuk). Na kolejnych miejscach podium znajdziemy kolejno Renault oraz Peugeot.
Wśród marek zagranicznych liderem jest Dacia przed Fordem i Oplem.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że rumuńska Dacia zajmuje pierwsze miejsce pod względem udziału, jaki w statystyce łącznej sprzedaży na klientów indywidualnych stanowią transakcje zrealizowane z wykorzystaniem premii wrakowych (57%).
Przypomnijmy, że do grudnia francuscy klienci mogli liczyć na bonus w wysokości 1.000 EUR przy zakupie nowego wozu, jeśli przekazali na złom pojazd co najmniej 10-letni.
Aby uniknąć gwałtownych zawirowań na rynku motoryzacyjnym w roku 2010, Francja zdecydowała się wygaszać program dopłat wrakowych stopniowo, zmniejszając od stycznia wysokość premii do 700 EUR, a w drugim półroczu do 500 EUR.
Źródło: IBRM Samar
Autor: Rafał Żaglewski
Najnowsze komentarze