Pojazdy dostawcze Renault wkraczają w przyszłość. Francuska marka wprowadzi na rynek serię składającą się z trzech modeli: Trafic, Estafette i Goelette wyposażoną w nową architekturę aut definiowanych programowo opracowaną przez Ampere. Rozwiązanie skupia liczne funkcje i dodatki wokół jednej platformy oprogramowania.
Renault wkrótce zaproponuje klientom nowe podejście do projektowania pojazdów dostawczych. Do tej pory samochody powstawały w oparciu o podwozie i silnik spalinowy lub elektryczny. Następnie producenci dodawali wszystkie funkcje elektroniczne i pakiety wstępnego wyposażenia wymagane dla różnych wersji pojazdu. Takie podejście wiązało się z ogromną liczbą jednostek sterujących, nawet 80 na pojazd, co ograniczało wydajność i integrację nowych funkcji.
Firma Ampere oparła swoje rozwiązanie na technologii pojazdów definiowanych programowo (Software Defined Vehicle, SDV). Powstała pojedyncza platforma ze scentralizowaną architekturą oprogramowania i połączonym, inteligentnym systemem operacyjnym do szybkiego i niezawodnego sterowania, analizowania i aktualizowania funkcji pojazdu.
Nowy Renault Master IV generacji – podsumowanie po 1500 kilometrach testu
Architektura działa niczym mózg pojazdu, przetwarzając dane zebrane przez czujniki pokładowe, a w szczególności przez systemy wspomagające kierowcę (ADAS), układ napędowy, kontrolę podwozia i usługi multimedialne/łączności. Komputery te można rozbudować o nowe funkcje w celu modernizacji pojazdu lub przedłużenia jego żywotności, korzystając z systemu operacyjnego samochodu lub „CAR OS”, zaprojektowanego przez Ampere.
Pierwszymi pojazdami, które otrzymają nową technologię będą Renault Trafic, Estafette i Goelette, które zostaną zaprezentowane 29 kwietnia podczas CV Show w Birmingham.
Renault Trafic III – stworzony do ciężkiej pracy, lub wymagającej rodziny
Samochód Renault jak smartfon – nowe aplikacje i funkcje
Użytkownicy biznesowi będą mogli modernizować swoje pojazdy, tak jak laptopy czy telefony, dodając nowe funkcje w czasie rzeczywistym przez cały okres ich użytkowania. Pojazdy o określonych funkcjach, takie jak karetki pogotowia, wozy strażackie, pojazdy policyjne, pojazdy chłodnicze i inne konwersje, mogłyby otrzymać dedykowane aplikacje do scentralizowanej obsługi każdego komponentu.
Podobne podejście jest realizowane przez openR link z convertor companion w nowym Renault Master, ale tutaj technologia korzysta z inteligencji SDV.
Firmy korzystające z własnego systemu operacyjnego, na przykład do realizacji dostaw, będą mogły zintegrować swój system operacyjny z pokładowym systemem multimedialnym w celu wysyłania informacji w czasie rzeczywistym (czas, trasa, kontakty, uwagi itp.) do kierowców. Użytkownicy floty będą mogli zalogować się do swojego profilu i uzyskać dostęp do spersonalizowanego interfejsu z preferowanymi ustawieniami pojazdu i aplikacjami.
Cena nowego Renault Master na polskim rynku. Gama wyposażenia, wersje, silniki
Większa wartość rezydualna
Konserwacja predykcyjna, która jest już dostępna w istniejących pojazdach, stanie się jeszcze bardziej precyzyjna dzięki nieskończenie większej mocy obliczeniowej i inteligencji architektury SDV. Umożliwi to śledzenie zużycia niektórych części w czasie rzeczywistym i inicjowanie zdalnej diagnostyki w celu zaplanowania napraw lub podjęcia bezpośrednich działań naprawczych tam, gdzie to możliwe.
Źródło: Renault
Najnowsze komentarze