peugeot ocean trophy Wiadomości
Wiadomości

Peugeot Ocean Trophy 2025: załogi ruszyły do rywalizacji!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Opel Frontera
Wiadomości

„Zielone piekło” wzywa: Opel Frontera na festiwalu Rock am Ring 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
renault 4 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault 4 E-Tech zachwyca brytyjskich dziennikarzy: „Sprawia, że Ford Puma wygląda na przewartościowanego i kiepsko wykończonego”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
dacia duster journey 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
f1 grand prix emilii romanii 2025 podsumowanie piatkowych treningow 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – podsumowanie piątkowych treningów

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-16
Jeep Compass
Wiadomości

Nowy Jeep Compass w Polsce na imprezie Camp Jeep PL 2025. Ostatnie wolne miejsca

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
Opel Mokka GSE Rally
Wiadomości

Nowy Opel Mokka GSE Rally ma rasowy wygląd i moc 280 KM

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • E D - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Rrr - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Xx Anonim - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości Renault

Samochód dostawczy Renault jak smartfon. Nowa technologia w trzech modelach: Trafic, Estafette i Goelette

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2025-04-16
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
111
A A
0
Renault Trafic, Estafette Goelette

Pojazdy dostawcze Renault wkraczają w przyszłość. Francuska marka wprowadzi na rynek serię składającą się z trzech modeli: Trafic, Estafette i Goelette wyposażoną w nową architekturę aut definiowanych programowo opracowaną przez Ampere. Rozwiązanie skupia liczne funkcje i dodatki wokół jednej platformy oprogramowania.

Renault wkrótce zaproponuje klientom nowe podejście do projektowania pojazdów dostawczych. Do tej pory samochody powstawały w oparciu o podwozie i silnik spalinowy lub elektryczny. Następnie producenci dodawali wszystkie funkcje elektroniczne i pakiety wstępnego wyposażenia wymagane dla różnych wersji pojazdu. Takie podejście wiązało się z ogromną liczbą jednostek sterujących, nawet 80 na pojazd, co ograniczało wydajność i integrację nowych funkcji.

Firma Ampere oparła swoje rozwiązanie na technologii pojazdów definiowanych programowo (Software Defined Vehicle, SDV). Powstała pojedyncza platforma ze scentralizowaną architekturą oprogramowania i połączonym, inteligentnym systemem operacyjnym do szybkiego i niezawodnego sterowania, analizowania i aktualizowania funkcji pojazdu.

Warto przeczytać!

Renault Laguna II i III

Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

2025-05-22
2025 renault 5 f d kalamus 0027 Wiadomości

Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025

2025-05-22

Nowy Nissan Micra w stylu retro, czyli technologiczny bliźniak Renault 5. Co kryje wnętrze?

2025-05-21

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19

Nowy Renault Master IV generacji – podsumowanie po 1500 kilometrach testu

renault 2 estafette scaled WiadomościArchitektura działa niczym mózg pojazdu, przetwarzając dane zebrane przez czujniki pokładowe, a w szczególności przez systemy wspomagające kierowcę (ADAS), układ napędowy, kontrolę podwozia i usługi multimedialne/łączności. Komputery te można rozbudować o nowe funkcje w celu modernizacji pojazdu lub przedłużenia jego żywotności, korzystając z systemu operacyjnego samochodu lub „CAR OS”, zaprojektowanego przez Ampere.

Pierwszymi pojazdami, które otrzymają nową technologię będą Renault Trafic, Estafette i Goelette, które zostaną zaprezentowane 29 kwietnia podczas CV Show w Birmingham.

Renault Trafic III – stworzony do ciężkiej pracy, lub wymagającej rodziny

Samochód Renault jak smartfon – nowe aplikacje i funkcje

Użytkownicy biznesowi będą mogli modernizować swoje pojazdy, tak jak laptopy czy telefony, dodając nowe funkcje w czasie rzeczywistym przez cały okres ich użytkowania. Pojazdy o określonych funkcjach, takie jak karetki pogotowia, wozy strażackie, pojazdy policyjne, pojazdy chłodnicze i inne konwersje, mogłyby otrzymać dedykowane aplikacje do scentralizowanej obsługi każdego komponentu.

Podobne podejście jest realizowane przez openR link z convertor companion w nowym Renault Master, ale tutaj technologia korzysta z inteligencji SDV.

Firmy korzystające z własnego systemu operacyjnego, na przykład do realizacji dostaw, będą mogły zintegrować swój system operacyjny z pokładowym systemem multimedialnym w celu wysyłania informacji w czasie rzeczywistym (czas, trasa, kontakty, uwagi itp.) do kierowców. Użytkownicy floty będą mogli zalogować się do swojego profilu i uzyskać dostęp do spersonalizowanego interfejsu z preferowanymi ustawieniami pojazdu i aplikacjami.

Cena nowego Renault Master na polskim rynku. Gama wyposażenia, wersje, silniki

Większa wartość rezydualna

Konserwacja predykcyjna, która jest już dostępna w istniejących pojazdach, stanie się jeszcze bardziej precyzyjna dzięki nieskończenie większej mocy obliczeniowej i inteligencji architektury SDV. Umożliwi to śledzenie zużycia niektórych części w czasie rzeczywistym i inicjowanie zdalnej diagnostyki w celu zaplanowania napraw lub podjęcia bezpośrednich działań naprawczych tam, gdzie to możliwe.

Źródło: Renault

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Trafic, Estafette Goelette
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: TraficEstafetteGoeletteRenaultMaster
Udostepnij41Tweet26Udostepnij7
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    1490 udostępnienia
    Udostepnij 596 Tweet 373
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    959 udostępnienia
    Udostepnij 384 Tweet 240
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    1168 udostępnienia
    Udostepnij 467 Tweet 292
  • Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4771 udostępnienia
    Udostepnij 1908 Tweet 1193

Testy samochodów

ds 4 phev 225 km 3 Wiadomości
Testy

Test: DS 4 Cross 1.6 PHEV 225 KM – najbardziej luksusowy samochód kompaktowy z noktowizorem!

autor Małgorzata Kozikowska
2024-03-06
01. Nowa Dacia Duster Comfort – komfort bez wodotrysków Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster Comfort 1.5 dCi 110 KM – komfort jest. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-09-24
peugeot 308 2007 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 2.0 HDI 136 KM – oszczędny i niezawodny kompakt z pięknym wnętrzem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-02-06
renault kangoo 2006 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kangoo 1.5 dCi 90 KM 2006 – rodzinny kombiwan. Plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-09-15
lancia ypsilon swietuje swoje 40 urodziny styl i innowacja nie sa kwestia rozmiaru nowa lancia ypsilon 1 Wiadomości
Testy

Pierwszy test: nowa Lancia Ypsilon Ibrida LX 100 KM – włoski powrót z przytupem?

autor Tomasz Nowicki
2025-04-06

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • E D - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Rrr - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Xx Anonim - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

Zobacz też

53 samochody – Stellantis zmienia swoją strategię targową. W Brukseli pokaże prawie wszystko

Rajd Meksyku – co mówili przed…

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 24/2024. Chwalą francuskie samochody!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz