Samochody użytkowe kupują przedsiębiorcy. Aby jednak biznes przynosił dochody trzeba – między innymi – wstrzelić się w rynek z projektem, który pozwoli nam znaleźć stałych, dobrych klientów. Najlepiej znaleźć niszę bez konkurencji, choć łatwe to nie jest. Tak, czy inaczej – niemal każdy biznes jest inny. Potrzebuje więc innych narzędzi, w tym innych samochodów. A jak zaspokoić potrzeby wszystkich, czy choćby większości, produkując samochody seryjnie? Kluczem jest właściwa zabudowa.
Samochody użytkowe często produkuje się w kilku, czy kilkunastu, nierzadko wręcz w kilkudziesięciu wariantach. To jednak i tak okazuje się za mało – często konieczna jest specjalistyczna zabudowa. Same firmy motoryzacyjne rzadko oferują takie działy, które będą w stanie zaprojektować i zbudować samochód zgodnie z oczekiwaniami klienta detalicznego. Chętnie za to współpracują ze specjalistycznymi firmami. A te są w stanie zaproponować każdemu klientowi zabudowę „na miarę”.
W galerii poniżej prezentujemy przykładowe rozwiązania, jakie przygotowuje czeska firma Auto-Tech z siedzibą w Pradze. Jak na czeskie warunki to spory dostawca specjalistycznych zabudów. Rocznie przygotowuje ich około czterystu, plasuje się więc w czołówce takich firm u naszych południowo-zachodnich sąsiadów. Zabudowa typu foodtruck, samochód ratowniczy, warsztat na kołach, czy wywrotka? Żaden problem! W Polsce oczywiście też działają tego typu firmy. Wkrótce pokażemy Wam ciekawy projekt przygotowany przez firmę Decar – warszawskiego dealera Renault.
Oferta takich firm, jak Decar, czy wspomniany czeski Auto-Tech jest niemalże nieograniczona. Zabudowa dla ambulansu? Proszę bardzo! Zabudowa do transportu zwierząt? Nie ma problemu! Zabudowa na podwoziu z napędem na cztery koła? Też da się zrobić. Samochody z pochylniami umożliwiającymi transport osób z dysfunkcjami ruchu, mobilne punkty sprzedaży, czy lawety, to codzienność w tego typu przedsiębiorstwach. Nas cieszy, że często za podstawę służą francuskie samochody.
Temat jest oczywiście bardzo szeroki, ale warto wiedzieć, że kupując francuski samochód dostawczy możemy liczyć na łatwe dostosowanie go do potrzeb własnego biznesu. Do tego koszty eksploatacji takiego pojazdu nie będą wysokie. Francuskie koncerny dysponują bowiem oszczędnymi i trwałymi silnikami, a ceny gotowych aut także skalkulowane są bardzo atrakcyjnie.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: PSA
Najnowsze komentarze