sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Samochodem na ferie: jak przewozić narty i snowboard?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-01-21
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
65 1
0
narty
56
UDOSTĘPNIEŃ
188
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Rozpoczął się kilkutygodniowy okres ferii zimowych. Wiele osób wybiera się w tym czasie w góry, by pojeździć na nartach czy snowboardzie. Kierowcy powinni jednak odpowiednio przygotować się do takiej podróży, aby w bezpieczny sposób przewieźć sprzęt i nie dać się zaskoczyć trudnym warunkom na drodze.

Trwający sezon narciarski to dobry czas, aby po tygodniach przebywania w pracy, wymagającej nierzadko siedzenia przed ekranem wiele godzin dziennie, zażyć ruchu na świeżym powietrzu i uprawiać sporty zimowe. Podpowiadamy, o czym powinni pamiętać wszyscy miłośnicy tej formy spędzania wolnego czasu, którzy wybierają się w góry autem.

SPAKUJ SIĘ Z GŁOWĄ

Pamiętajmy, żeby przed wyruszeniem w drogę spakować nie tylko sprzęt narciarski czy snowboard, lecz także wyposażenie, które może nam się przydać podczas jazdy samochodem w górach. Warto dowiedzieć się, jakie warunki panują w miejscu, które zamierzamy odwiedzić, aby zabrać ze sobą na przykład łańcuchy śniegowe, saperkę czy żwirek do podsypania pod koła, gdy utkniemy w śniegu.

Zobacz test: Renault Koleos tam i z powrotem; 4 tysiące kilometrów Koleosem po Nowej Zelandii. Opinie, niezawodność, jazda

Montowanie łańcuchów śniegowych można przećwiczyć wcześniej na płaskiej powierzchni, aby w razie potrzeby umieć je założyć, kiedy będziemy poruszać się po oblodzonych i zaśnieżonych górskich drogach. Łańcuchy antypoślizgowe pomagają bezpiecznie przejechać przez te odcinki, na których nie radzą sobie nawet opony zimowe, jednak gdy tylko ponownie znajdziemy się na odkrytym asfalcie, należy zdjąć łańcuchy z kół, aby nie spowodować uszkodzeń opon lub nawierzchni drogi – mówi Adam Bernard, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

JAK NAJWYGODNIEJ PRZEWOZIĆ SPRZĘT

Nie należy transportować niezabezpieczonego, luźno przemieszczającego się sprzętu sportowego w kabinie auta, gdyż może to stanowić zagrożenie zarówno dla kierowcy, pasażerów, jak i innych uczestników ruchu. Najbardziej komfortowe jest podróżowanie z nartami czy deską umieszczonymi na zewnątrz auta. Mamy tu do dyspozycji bagażniki dachowe, wśród których należy wybrać box dopasowany do rozmiarów i liczby przewożonych kompletów nart czy desek snowboardowych. Zwróćmy przy tym uwagę na dopuszczalne obciążenie dachu zgodnie z zaleceniami producenta samochodu.

Możemy zdecydować się również na tańsze i łatwe w montażu uchwyty mocowane na dachu i mimo że przewożenie sprzętu narciarskiego w ten sposób jest dość wygodne, to jednak nie chroni przed działaniem warunków atmosferycznych, co może mieć znaczenie zwłaszcza przy dłuższych podróżach.

Szybki test Renault Megane R.S. IV zimą. Niesamowity hot-hatch o mocy 300 KM

PAMIĘTAJ O BEZPIECZNEJ JEŹDZIE

Przemieszczając się z załadowanym bagażnikiem dachowym, miejmy na uwadze, że nie pozostaje on bez wpływu na aerodynamikę naszego auta. Pamiętajmy o tym zwłaszcza przy wykonywaniu manewrów, między innymi takich jak wyprzedzanie czy wymijanie, które o tej porze roku i tak mogą być utrudnione na przykład przy niekorzystnej pogodzie, podczas opadów, ograniczonej widoczności czy na śliskiej nawierzchni.

Zimą na górskich trasach szczególne znaczenie ma zachowanie bezpiecznej prędkości i dostosowanie stylu jazdy do panujących warunków. Ostrożna, rozważna jazda i myślenie za kierownicą na pewno zaprocentują choćby przy pokonywaniu zakrętów czy jeździe pod górkę na oblodzonej trasie.

Informacja prasowa: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: bezpieczeństwoporady i serwisRenaultSzkoła Bezpiecznej Jazdy Renault
Udostepnij22Tweet14Udostepnij4
Poprzedni

Stellantis stawia na regenerację pojazdów używanych i przejmuje udziały w Stimcar

Następny

Citroen wygrał pierwszy w Polsce konkurs na najniższe zużycie paliwa!

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Citroen wygrał pierwszy w Polsce konkurs na najniższe zużycie paliwa!

Opel obchodzi dziś urodziny. Marka skończyła 160 lat

Nowy Peugeot 308 - trwają dni otwarte. Przyjdź do salonu i zobacz najnowszy kompakt lwa

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • No risk no fun - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Zebra - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.