Jakie samochody francuskie grały w filmach? Poniższe zestawienie uszeregowano według marek samochodów, a w ich obrębie według daty produkcji filmu. Czasem są to tylko drobne epizody, ale w niektórych filmach francuskie samochody pojawiają się często i na długo, stając się swego rodzaju gwiazdami. Postanowiliśmy dodać także Dacię, choć filmów z samochodami tej marki nie znaleźliśmy jeszcze zbyt wiele. I choć oficjalnie nie jest ona francuska, to przecież bądź produkowała auta na licencji Renault, bądź w ścisłej współpracy z tym francuskim koncernem.
I już całkiem na końcu zestawienia podajemy – w jednym ciągu, acz w kolejności alfabetycznej marek – teledyski, w których pojawiły się samochody francuskie.
CITROËN
„Szpieg w masce”, prod. Polska, 1933, reż. Mieczysław Krawicz, wyst. Hanka Ordonówna, Loda Niemirzanka, Jerzy Leszczyński, Jerzy Pichelski, Zdzisław Karczewski; Citroëny C4 i C6, przedwojenne oczywiście.
„Zabawka”, prod. Polska. 1933, reż. Michał Waszyński, wyst. Stefan Gucki, Alma Kar, Zofia Ślaska, Wiktor Biegański, Zula Pogorzelska, Stefania Górska; Citroën C6 (przedwojenny).
„Pieśniarz Warszawy”, prod. Polska, 1934, reż. Michał Waszyński, wyst. Maria Gorczyńska, Władysław Walter, Eugeniusz Bodo, Michał Znicz; Citroëny C4 i C6, przedwojenne oczywiście.
„Płomienne serca”, prod. Polska, 1937, reż. Romuald Gantkowski, wyst. Mieczysław Cybulski, Mieczysław Milecki, Mieczysław Węgrzyn, Józef Węgrzyn, Elżbieta Barszczewska; Citroën-Kégresse C6 P.19 (wojskowy, gąsienicowy).
„Miłość po południu” (tyt. oryg. „Love in the Afternoon”), prod. USA, 1957, reż. Billy Wilder, wyst. Audrey Hepburn, Gary Cooper, Maurice Chevalier, John McGiver; Citroëny 11 Légère i 2CV.
„Zabawna buzia” (tyt. oryg. „Funny Face”), prod. USA, 1957, reż. Stanley Donen, wyst. Audrey Hepburn, Fred Astaire; Citroën 11.
„Zagmatwani” (tyt. oryg. „Les tortillards”), prod. Francja, 1960, reż. Jean Bastia, wyst. Louis de Funès, Jean Richard, Danièle Lebrun; Citroëny 2CV, Type 45 (ciężarówka), H (także pasażerski).
„Paryż należy do nas” (tyt. oryg. „Paris nous appartient”), prod. Francja, 1961, reż. Jacques Rivette, wyst. Jean-Claude Brialy, Françoise Prévost, Noëlle Leiris; Citroëny 11, 2CV, DS/ID, T55 (ciężarowy), H.
„Bon Voyage!”, prod. Francja, 1962, reż. James Neilson, wyst. Jane Wyman, Howard Smith, Françoise Prévost, Kevin Corcoran; Citroëny 2CV, DS/ID, U23.
„Jules i Jim” (tyt. oryg. „Jules et Jim”), prod. Francja, 1962, reż. François Truffaut, wyst. Oskar Werner, Henri Serre, Jeanne Moreau; Citroën B14G.
„Życie prywatne” (tyt. oryg. „Vie privée”), prod. Francja, 1962, reż Louis Malle, wyst. Brigitte Bardot, Marcello Mastroianni; Citroëny 11 B/BL, 2CV, DS/ID, H.
„Osiem i pół” (tyt. oryg. „8 ½”), prod. Francja/Włochy, 1963, reż. Federico Fellini, wyst. Marcello Mastroianni, Anouk Aimée, Claudia Cardinale; Citroën DS.
„Pozdrowienia z Rosji”, prod. Wielka Brytania, 1963, reż. Terence Young; jeden z filmów o Jamesie Bondzie z Seanem Connery w roli głównej; Citroën 15CV
„Boss w spódnicy” (tyt. oryg. „Une Souris chez les hommes”, prod. Francja, 1964, reż. Jacques Poitrenaud, wyst. Louis de Funès, Maurice Biraud, Dany Saval; Citroëny 2CV, 11, DS (także Cabrio), H, ciężarowy U23.
„Co słychać, koteczku?” (tyt. oryg. „Quoi de neuf, Pussycat?”), prod. Francja/USA, 1965, reż. Clive Donner, wyst. Peter Sellers, Peter O’Toole, Romy Schneider, Woody Allen; Citroëny 2CV, ID, HY.
„Fantomas powraca” (tyt. oryg. „Fantômas se déchaîne”), prod. Francja/Włochy, 1965, reż. André Hunebelle, wyst. Jean Marais, Louis de Funès, Mylène Demongeot, Olivier de Funès; w finale Fantomas ucieka w latającym Citroënie DS.
„Paryż widziany przez…” (tyt. oryg. „Paris vu par…”), prod. Francja, 1965, reż. Claude Chabrol, Jean Douchet, Jean-Luc Godard, Jean-Daniel Pollet, Jean Rouch, Eric Rohmer, wyst. Claude Chabrol, Stéphane Audran, Micheline Dax, Barbet Schroeder, ;mnóstwo francuskich samochodów na ulicach Paryża, m.in. Citroëny 2CV, Ami, DS, H/HY.
„Sor Citroën”, prod. Hiszpania, 1967, reż. Pedro Lazaga, wyst. Andrés Mejuto, Antonio Ferrandis, Gracita Morales, Mari Carmen Prendes, Juanjo Menéndez, Rafael Alonso, José Luis López Vázquez; w jednej z pierwszoplanowych ról Citroën 2CV.
„Wielkie wakacje” (tyt. oryg. „Les Grandes vacances”), prod. Francja/Włochy, 1967, reż. Jean Girault, wyst. Louis de Funès, François Leccia, Olivier de Funès, Claude Gensac; Citroën DS.
„Przygoda z piosenką”, prod. Polska, 1968, reż. Stanisław Bareja, wyst. Pola Raksa, Bohdan Łazuka, Barbara Krafftówna, Zdzisław Matlakiewicz, Irena Santor; Citroëny 2CV, Ami, Dyane, ID.
„Zuckerbrot und Peitsche”, prod. Niemcy, 1968, wyst. Werner Enke, Conan Lee, Roger Fritz; Citroën DS Cabrio.
„Bitwa o Anglię”, prod. Wielka Brytania, 1969, reż. Guy Hamilton, wyst. Laurence Olivier, Michael Caine; w początkowych scenach przez chwilę widać Citroëna 15CV
„Droga mleczna” (tyt. oryg. „La voie lactée”), prod. Francja/Włochy/RFN, 1969, reż. Luis Buñuel, wyst. Paul Frankeur, Laurent Terzieff, Edith Scob, Bernard Verley, Julien Guiomar; Citroëny 2CV, ID/DS.
„Jak zdobyć pieniądze, kobietę i sławę”, prod. Polska, 1969, reż. Janusz Kondratiuk, wyst. Barbara Ludwiżanka, Krzysztof Litwin, Jerzy Dobrowolski, Wanda Łuczycka, Bronisław Pawlik, Ewa Szykulska, Małgorzata Lorentowicz; Citroën DS w tle.
„Mózg” (tyt. oryg. Le Cerveau”), prod. Francja/Włochy, 1969, reż. Gérard Oury, wyst. Jean-Paul Belmondo, Bourvil, David Niven; Citroëny 11, 2CV, Ami 6, DS/ID, Dyane, HY.
„Hydrozagadka”, prod. Polska, 1970, reż. Andrzej Kondratiuk, wyst. Wiesław Gołas, Roman Kłosowski, Wojciech Pokora, Franciszek Pieczka, Wiesław Michnikowski, Ewa Szykulska; Citroën DS.
„Dzień Szakala” (tyt. oryg. „The Day of the Jackal”), prod. Francja/Wielka Brytania, 1973, reż. Fred Zinnemann, wyst. Edward Fox, Michael Lonsdale, Alan Badel; Citroëny 2CV, DS, ID, HY.
„Czterdziestolatek”, serial, prod. Polska, 1974, reż. Jerzy Gruza, wyst. Andrzej Kopiczyński, Anna Seniuk, Irena Kwiatkowska, Janusz Gajos; Citroën DS. w odcinku 2. i GS w odcinku 10.
„Powrót tajemniczego blondyna” (tyt. oryg. „Le retour du grand blond”), prod. Francja, 1974, reż. Yves Robert, wyst. Pierre Richard, Mireille Darc, Michel Duchaussoy; Citroëny 2CV, DS, HY.
„Flic Story”, prod. Francja, 1975, reż. Jacques Deray, wyst. Jean-Louis Trintignant, Alain Delon, Claudine Auger, Christine Boisson; Citroën 11 BL.
„Siódma kompania w świetle księżyca” (tyt. oryg. „La Septième compagnie au clair de lune”), prod. Francja, 1977, reż. Robert Lamoureux, wyst. Jean Lefebvre I, Pierre Mondy, Henri Guybet, Jean-François Dérec, André Pousse; Citroën 15CV.
„Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz”, prod. Polska, 1978, reż. Stanisław Bareja, wyst. Krzysztof Kowalewski, Bronisław Pawlik, Stanisław Tym, Ewa Ziętek, Ewa Wiśniewska, Stefan Friedmann, Damian Damięcki; Citroën GS w tle.
„Życie na gorąco”, serial, prod. Polska, 1978, reż. Andrzej Konic, wyst. Leszek Teleszyński, Andrzej Gawroński, Tomasz Stockinger, Barbara Krafftówna, Jan Kobuszewski, Jan Englert; Citroëny 2CV, Ami, CX, DS, Dyane, GS.
„Miś”, prod. Polska, 1980, reż. Stanisław Bareja, wyst. Stanisław Tym, Krzysztof Kowalewski, Christine Paul-Podlasky, Bronisław Pawlik, Stanisław Mikulski, Jerzy Turek; Citroën GS (w tle).
„Quando l’amore è oscenità”, prod. Włochy, 1980, reż. Renato Polselli, wyst. Isacco Ravaioli, Mirella Rossi, Dino Strano, Franca Grey; Citroëny Dyane i DS.
„L’ossessione che uccide”, prod. Francja/Włochy, 1981, reż. Riccardo Freda, wyst. Stefano Patrizi, Laura Gemser, Silvia Dionisio; Citroën GSA.
„Psy wojny”, prod. Wielka Brytania, 1981, reż. John Irvin, wyst. Christopher Walken, Tom Berenger, Ed O’Neill; Citroën H/HY.
„Tylko dla twoich oczu” (tyt. oryg. „For Your Eyes Only”), prod. Wielka Brytania, 1981, reż. John Glen, wyst. Roger Moore, Julian Glover, Carole Bouquet; Citroën 2CV.
„Detektyw Remington Steele” (tyt. oryg. „Remington Steele”), serial, prod. USA, 1982-1987, różni reżyserzy, wyst. Pierce Brosnan, Stephanie Zimbalist; Citroëny 15 Six i DS.
„Dziadek organizuje partyzantkę” (tyt. oryg. „Papy fait de la résistance”), prod. Francja, 1983, reż. Jean-Marie Poiré, wyst. Christian Clavier, Thierry Lhermitte, Michel Blanc, Michel Galabru; Citroëny 10 HP Torpédo, 11 BL (w tym Cabriolet), C6 G (z 1932 r.), Type 23 (ciężarowy), Type 45 (ciężarowy), U23 (autobus).
„Ukryte uczucia” (tyt. oryg. „L’Amour en douce”), prod. Francja, 1985, reż. Edouard Molinaro, wyst. Daniel Auteuil, Emmanuelle Béart, Marie-Anne Chazel, Sophie Barjac, Jean-Pierre Marielle; Citroëny Exel, CX, GS Service Tôlée.
„Viaje a Bangkok, ataúd incluido”, prod. Hiszpania, 1985, reż. Jesus Franco, wyst. Howard Vernon, Jesus Franco, Trino Trives; Citroën GS
„Jeśli nadejdzie jutro” (tyt. oryg. „If Tomorrow Comes”), miniserial, prod. USA, 1986, reż. Jerry London, wyst. Madolyn Smith Osborne, George DiCenzo, Liam Neeson; Citroëny 2CV, CX, GS/GSA.
„MacGyver: For Love or Money”, prod. Kanada, USA, 1987 (ostatni odcinek 2. sezonu), reż. James L. Conway, wyst. Richard Dean Anderson, Deborah Adair; Citroën 2CV.
„Police des moeurs: Les filles de Saint-Tropez”, prod. Francja, 1987; Citroëny BX, CX i Visa.
„Pan samochodzik i praskie tajemnice”, prod. Polska/Czechosłowacja, 1988, reż. Kazimierz Tarnas, wyst. Marek Wysocki, Jana Nagyová, Libuše Kaprálová, Leon Niemczyk; Citroën CX.
„Zamknąć za sobą drzwi”, prod. Polska, 1988, reż. Krzysztof Szmagier, Krzysztof Prymek, wyst. Bronisław Cieślak, Piotr Fronczewski, Jan Janga-Tomaszewski, Grażyna Wolszczak; Citroën CX.
„Adrenalina” (tyt. oryg. „Adrénaline”), prod. Francja, 1990, reż. Anita Assal i inni, wyst. Jean-François Gallotte, Arno Chevrier, Laurent Galla; Citroëny DS i CX.
„Czterdziestolatek, dwadzieścia lat później”, serial, prod. Polska, 1993, wyst. Andrzej Kopiczyński, Anna Seniuk, Joanna Kurowska, Wojciech Malajkat, Irena Kwiatkowska, Wojciech Pokora, Wojciech Mann, Leonard Pietraszak, Janusz Gajos; Citroëny BX i Visa (w tle).
„Goście, goście”, prod. Francja, 1993, reż. Jean-Marie Poiré, wyst. Jean Reno, Christian Clavier; Citroën 2CV.
„Francuski pocałunek” (tyt. oryg. „French Kiss”), prod. USA/Wielka Brytania, 1995, reż. Lawrence Kasdan, wyst. Kevin Kline, Meg Ryan, Jean Reno; Citroëny DS, Evasion, XM, którymi poruszali się główni bohaterowie, a także mnóstwo innych francuskich aut w tle.
„Autoportret z kochanką”, prod. Polska, 1996, reż. Radosław Piwowarski, wyst. Waldemar Błaszczyk, Katarzyna Figura, Mirosław Baka, Jerzy Trela, Marek Kondrat; dwoje głównych bohaterów jechało Citroënem 2CV.
„Nocne grafitti”, prod. Polska, 1996, reż. Maciej Dutkiewicz, wyst. Marek Kondrat, Kasia Kowalska, Robert Janowski; Citroën GSA.
„Szklanką po łapkach” (tyt. oryg. „Spy Hard”), prod. USA, 1996, reż. Rick Friedberg, wyst. Leslie Nielsen, Nicollette Sheridan; Citroën 2CV Charleston.
„Jak kochają czarownice” (tyt. oryg. „Un Amour De Sorcière”), prod. Francja, 1997, reż, Rene Manzor, wyst. Vanessa Paradis, Gil Bellows, Jean Reno, Jeanne Moreau; Citroën DS.
„Klan”, serial, prod. Polska, 1997-2011, reż. Paweł Karpiński, Jarosław Marszewski, Jakub Ruciński, Andrzej Chichłowski, Ryszard Dreger, Tomasz Wiszniewski, wyst. Agnieszka Kotulanka, Tomasz Stockinger, Paulina Holtz, Kaja Paschalska, Barbara Bursztynowicz, Andrzej Grabarczyk, Dorota Naruszewicz, Daniel Zawadzki, Izabella Trojanowska, Małgorzata Ostrowska, Piotr Cyrwus, Agnieszka Wosińska i inni; Citroëny BX i C8.
„Ronin”, prod. USA/Wielka Brytania, 1998, reż. John Frankenheimer, wyst. Robert De Niro, Jean Reno, Sean Bean, Natascha McElhone, Jonathan Pryce, Stellan Skarsgård, Katarina Witt; Citroëny AX, BX, CX, GS, Jumper, Saxo, Xantia, XM, ZX.
„Wyśnione życie aniołów” (tyt. oryg. „La vie rêvée des anges”), prod. Francja, 1998, reż. Erick Zonca, wyst. Élodie Bouchez, Natacha Régnier, Grégoire Colin; Citroën HY.
„Mężczyzna nie rezygnuje”, prod. Niemcy, 1999; Citroën DS.
„Na dobre i na złe”, serial, prod. Polska, 1999-2012, wyst. Artur Żmijewski, Małgorzata Foremniak, Krzysztof Pieczyński, Marian Opania; w pierwszych sezonach Citroëny Xsara i Xsara Picasso, jako prywatne samochody odpowiednio doktora Bruno Walickiego i doktora Jakuba Burskiego.
„Sekret” (tyt. oryg. „The Invisible Circus”), prod. USA, 1999, reż. Adam Brooks, wyst. Jordana Brewster, Cameron Diaz, Christopher Eccleston; Citroëny 2CV, DS.
„Tutto l’amore che c’è”, prod. Włochy, 2000, reż. Sergio Rubini, wyst. Gérard Depardieu, Sergio Rubini, Pierluigi Ferrandini; Citroëny DS i Dyane.
„Amelia” (tyt. oryg. „Le fabuleux destin d’Amélie Poulain”), prod. Francja 2001, reż. Jean-Pierre Jeunet, wyst. Audrey Tautou, Mathieu Kassovitz; Citroëny CX, DS./ID, H/HY, LN.
„Bóg jest wielki, a ja malutka”, prod. Francja, 2001; reż. Pascale Bailly, wyst. Audrey Tautou, Edouard Baer, Julie Depardieu, Catherine Jacob; Citroëny AX, Xantia, XM.
„Nowokaina”, prod. USA, 2001, reż. David Atkins, wyst. Steve Martin, Helena Bonham Carter; główny bohater grany przez Steve’a Martina jeździł Citroënem DS.
„Yamakasi: Współcześni samurajowie”, prod. Francja, 2001, reż, Julien Seri, Ariel Zeïtoun, wyst. Williams Belle, Châu Belle Dinh, Nassim Faid, Guylain N’Guba-Boyeke, Yann Hnautra, Laurent Piemontesi, Charles Perrière, Malik Diouf, Maher Kamoun, Bruno Flender, Afida Tahri; liczne Citroëny, w tym głównie C15, Evasion, Jumper, ZX.
„Zoolander”, prod. Australia/USA/Niemcy, 2001, reż. Ben Stiller, wyst. Ben Stiller, Owen Wilson, Christie Taylor, Milla Jovovich, David Duchowny, Jon Voight; Citroën SM.
„Ostatni skok” (tyt. oryg. „Nid de guêpes”), prod. Francja, 2002, reż. Florent Emilio Siri, wyst. Nadia Fares, Samy Naceri, Valerio Mastandrea, Anisia Uzeyman, Eric Franquelin; sporo różnych samochodów francuskich, m.in. Citroëny Xantia, XM.
„Wasabi – Hubert zawodowiec”, prod. Francja/Japonia, 2002, reż. Gérard Krawczyk, wyst. Jean Reno, Michel Muller, Carole Bouquet; Citroën DS.
„Miłość na żądanie” (tyt. oryg. „Jeux d’enfants”), prod. Francja/Belgia, 2003, reż. Yann Samuell, wyst. Guillaume Canet, Marion Cotillard, Gilles Lellouche; Citroën GSA.
„Taxi 3”, prod. Francja, 2003, reż. Gérard Krawczyk, wyst. Samy Naceri, Frédéric Diefenthal, Bernard Farcy, Ling Bai, Edouard Montoute; Citroëny BX, C5, Xantia.
„Warszawa”, prod. Polska, 2003, reż. Dariusz Gajewski, wyst. Katarzyna Bujakiewicz, Sławomir Orzechowski, Dominika Ostałowska, Łukasz Garlicki, Bartosz Żukowski, Agnieszka Grochowska, Lech Mackiewicz; Citroën SM.
„Nigdy w życiu!”, prod. Polska, 2004, reż. Ryszard Zatorski, wyst. Danuta Stenka, Artur Żmijewski, Joanna Brodzik, Krzysztof Kowalewski, Jan Frycz, Marta Lipińska, Rafał Królikowski, Joanna Jabłczyńska; Citroëny Xsara i Pluriel.
„Czas surferów”, prod. Polska, 2005, reż. Jacek Gąsiorowski, wyst. Bartosz Obuchowicz, Krzysztof Skarbiński, Bogusław Linda, Agnieszka Maciąg, Marian Dziędziel, Zbigniew Zamachowski, Sławomir Orzechowski; Citroën C2.
„Kod Da Vinci” (tyt. oryg. „The da Vinci Code”), prod. USA, 2006, reż. Ron Howard, wyst. Tom Hanks, Audrey Tautou, Jean Reno, Paul Bettany, Alfred Molina; epizodycznie pojawiające się samochody francuskie, m.in. Citroën Xsara w roli taksówki, którą Robert Langdon i Sophie Neveu jechali po Paryżu; poza tym Citroëny DS (w tym ambulans) i Berlingo.
„Ludzkie dzieci” (tyt. oryg. „Children of Men”), prod. Wielka Brytania/Japonia/Kanada/USA, 2006, reż. Alfonso Cuarón, wyst. Clive Owen, Julianne Moore, Michael Caine; Citroën CX.
„Leopard: Operacja Czereśnia” (tyt. oryg. „Pars: Kiraz operasyonu”), prod. Turcja, 2007; Citroën Jumpy.
„Niczego nie żałuję” (tyt. oryg. „La Môme”), prod. Francja/Wielka Brytania/Czechy, 2007, reż. Olivier Dahan, wyst. Marion Cotillard, Gérard Depardieu, Emmanuelle Seigner, Sylvie Testud, Pascal Greggory, Clotilde Courau; Citroëny C6 F (z 1931 r.) i DS.
„Ultimatum Bourne’a” (tyt. oryg. „The Bourne Ultimatum”), prod. USA/Niemcy, 2007, reż. Paul Greengrass, wyst. Matt Damon, Julia Stiles; Citroëny Berlingo, C15, Xsara Picasso.
„Wakacje Jasia Fasoli” (tyt. oryg. „Mr Bean’s Holiday”), prod. Francja/Niemcy/Wielka Brytania, 2007, reż. Steve Bendelack, wyst. Rowan Atkinson, Max Baldry, Emma de Caunes, Willem Dafoe; Citroëny 2CV, C4 (z roku 1929), Mehari, Saxo, ZX.
„Dzień, który odmienił twoje życie” (tyt. oryg. „Le Premier jour du reste de ta vie”), prod. Francja, 2008, reż. Rémi Bezançon; wyst. Jacques Gamblin, Zabou Breitman, Déborah François, Marc-André Grondin, Pio Marmaï; Citroën ZX.
„Manhunt – Polowanie” (tyt. oryg. „Rovdyr”), prod. Norwegia, 2008, reż. Patrik Syversen, wyst. Henriette Bruusgaard, Nini Bull Robsahm, Lasse Valdal, Jørn Bjørn Fuller Gee, Jorunn Kjellsby; w ostatniej scenie kobieta, właścicielka przydrożnego baru (w tej roli Jorunn Kjellsby), ratuje z opresji jedyną ocalałą z polowania na ludzi Camillę, podjeżdżając leśną drogą Citroënem DS.
„Mentalista”, serial, prod. USA, 2008-2011, wyst. Simon Baker, Robin Tunney, Owain Yeoman, Amanda Righetti, Tim Kang; tytułowy bohater jeździ Citroënem DS.
„Spooks: Code 9”, serial, prod. Wielka Brytania, 2008, różni reżyserzy, wyst. Joanne Froggatt, Liam Boyle, Ruta Gedmintas; Citroëny Berlingo i C6.
„Vicky Cristina Barcelona”, prod. Hiszpania/USA, 2008, reż. Woody Allen, wyst. Scarlett Johansson, Penelope Cruz, Rebecca Hall, Javie Bardem; Citroëny C5.
„Bazyl. Człowiek z kulą w głowie” (tyt. oryg. „Micmacs à tire-larigot”), prod. Francja, 2009, reż. Jean-Pierre Jeunet, wyst. Dany Boon, André Dussollier, Jean-Pierre Marielle; Citroëny C5, C6.
„Blondynka”, serial, prod. Polska, 2009, wyst. Julia Pietrucha, Tomasz Kozłowicz; Citroën BL.
„El hombre de al lado”, prod. Argentyna, 2009, reż. Mariano Cohn, Gaston Duprat, wyst, Rafael Spregelburd, Daniel Aráoz, Eugenia Alonso; Citroën C6.
„Ostatnia akcja”, prod. Polska, 2009, reż. Michał Rogalski, wyst. Jan Machulski, Barbara Krafftówna, Marian Kociniak, Alina Janowska, Wojciech Siemion; Citroën C1 (w tle).
„Heartbreaker. Licencja na uwodzenie” (tyt. oryg. „L’Arnacoeur”), prod. Francja, 2010, reż. Pascal Chaumeil, wyst. Romain Duris, Vanessa Paradis, Julie Ferrier, François Damiens; Citroëny DS i C3 w tle monakijskich ulic.
„Jak kochać, to we dwoje” (tyt. oryg. „L’Amour c’est mieux à deux”), prod. Francja, 2010, reż. Dominique Farrugia, Arnaud Lemort, wyst. Clovis Cornillac, Virginie Efira, Manu Payet, Annelise Hesme, Laurence Arne; Citroën C8.
„Klucz Sary” (tyt. oryg. „Elle s’appelait Sarah”), prod. Francja, 2010, reż. Gilles Paquet-Brenner, wyst. Kristin Scott Thomas, Mélusine Mayance, Niels Arestrup, Michel Duchaussoy, Frédéric Pierrot; Citroëny 11 i U23.
„Porwanie” (tyt. oryg. „Rapt”), prod. Francja/Belgia, 2010, reż. Lucas Belvaux, wyst. Yvan Attal, Anne Consigny, Françoise Fabian; Citroëny C5 II, C6.
„Śniadanie do łóżka”, prod. Polska, 2010, reż. Krzysztof Lang, wyst. Tomasz Karolak, Małgorzata Socha, Piotr Adamczyk, Izabela Kuna, Michał Koterski, Krzysztof Kiersznowski, Tomasz Sapryk; Citroëny XM i Xsara Picasso.
„Café de Flore”, prod. Francja/Kanada, 2011, reż. Jean-Marc Vallée, wyst. Vanessa Paradis, Evelyne Brochu, Linda Smith, Michel Dumont, Jean-Marc Vallée; Citroëny Ami 8 i DS.
„L’exercice de l’État”, prod. Francja, 2011, reż. Pierre Schöller, wyst. Olivier Gourmet, Zabou Breitman, Arly Jover; Citroëny C3, C5, C6.
„Nietykalni” (tyt. oryg. „Intouchables”), prod. Francja, 2011, reż. Olivier Nakache, Eric Toledano, wyst. François Cluzet, Audrey Fleurot, Omar Sy; Citroën DS3.
„Uwikłanie”, prod. Polska, 2011, reż. Jacek Bromski, wyst. Maja Osatwszewska, Danuta Stenka, Olgierd Łukaszewicz, Marek Bukowski, Krzysztof Globisz, Andrzej Seweryn, Krzysztof Pieczyński, Krzysztof Stroiński, Piotr Adamczyk, Małgorzata Buczkowska; Citroën C6.
„La vérité si je mens! 3”, prod. Francja, 2012, reż. Thomas Gilou, wyst. Amira Casar, Aure Atika, José Garcia, Gilbert Melki, Vincent Elbaz, Richard Anconina, Léa Drucker; Citroëny C3, C4, C5.
PEUGEOT
„Zabawna buzia” (tyt. oryg. „Funny Face”), prod. USA, 1957, reż. Stanley Donen, wyst. Audrey Hepburn, Fred Astaire; Peugeoty 203 (w tym Camionette Bâchée (dosatwczy), 402.
„Zagmatwani” (tyt. oryg. „Les tortillards”), prod. Francja, 1960, reż. Jean Bastia, wyst. Louis de Funès, Jean Richard, Danièle Lebrun; Peugeoty 203 Cabriolet i 403.
„Paryż należy do nas” (tyt. oryg. „Paris nous appartient”), prod. Francja, 1961, reż. Jacques Rivette, wyst. Jean-Claude Brialy, Françoise Prévost, Noëlle Leiris; Peugeoty 203 (także Cabriolet), 402, 403 (także Commerciale).
„Bon Voyage!”, prod. Francja, 1962, reż. James Neilson, wyst. Jane Wyman, Howard Smith, Françoise Prévost, Kevin Corcoran; Peugeoty 403 i 404.
„Życie prywatne” (tyt. oryg. „Vie privée”), prod. Francja, 1962, reż Louis Malle, wyst. Brigitte Bardot, Marcello Mastroianni; Peugeoty 203 (także Cabriolet Décapotable), 403 (także Commerciale).
„Boss w spódnicy” (tyt. oryg. „Une Souris chez les hommes”, 1964, reż. Jacques Poitrenaud, wyst. Louis de Funès, Maurice Biraud, Dany Saval; Peugeoty 203, 403, 404, motorower BB S.
„Co słychać, koteczku?” (tyt. oryg. „Quoi de neuf, Pussycat?”), prod. Francja/USA, 1965, reż. Clive Donner, wyst. Peter Sellers, Peter O’Toole, Romy Schneider, Woody Allen; Peugeoty 203 i 404.
„Al Nassabin Al Thalatha”, 1968; Peugeot 403.
„Columbo”, serial, prod. USA, 1968-2003, reż. Różni reżyserzy, m.in. Steven Spielberg, Peter Falk, wyst. Petr Falk; Peugeot 403 Cabrio.
„Przygoda z piosenką”, prod. Polska, 1968, reż. Stanisław Bareja, wyst. Pola Raksa, Bohdan Łazuka, Barbara Krafftówna, Zdzisław Matlakiewicz, Irena Santor; Peugeoty 204, 403, 404.
„Droga mleczna” (tyt. oryg. „La voie lactée”), prod. Francja/Włochy/RFN, 1969, reż. Luis Buñuel, wyst. Paul Frankeur, Laurent Terzieff, Edith Scob, Bernard Verley, Julien Guiomar; Peugeoty 172 R Torpédo, 204, 403, 404 (w tym Commerciale), J7 Ambulance.
„Mózg” (tyt. oryg. Le Cerveau”), prod. Francja/Włochy, 1969, reż. Gérard Oury, wyst. Jean-Paul Belmondo, Bourvil, David Niven; Peugeoty 203, 204 (w tym Coupe), 403, 404 (w tym Cabriolet i Commerciale), D4A.
„Dzień Szakala” (tyt. oryg. „The Day of the Jackal”), prod. Francja/Wielka Brytania, 1973, reż. Fred Zinnemann, wyst. Edward Fox, Michael Lonsdale, Alan Badel; Peugeoty 203, 304, 403, 404, J7.
„Czterdziestolatek”, serial, prod. Polska, 1974, reż. Jerzy Gruza, wyst. Andrzej Kopiczyński, Anna Seniuk, Irena Kwiatkowska, Janusz Gajos; Peugeot 504 w odcinkach 3. i 8. oraz 403 w odcinku 17.
„Powrót tajemniczego blondyna” (tyt. oryg. „Le retour du grand blond”), prod. Francja, 1974, reż. Yves Robert, wyst. Pierre Richard, Mireille Darc, Michel Duchaussoy; Peugeoty 104, 204, 304, 403, 404, 504.
„Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz”, prod. Polska, 1978, reż. Stanisław Bareja, wyst. Krzysztof Kowalewski, Bronisław Pawlik, Stanisław Tym, Ewa Ziętek, Ewa Wiśniewska, Stefan Friedmann, Damian Damięcki; Peugeoty 203, 204, 504.
„Życie na gorąco”, serial, prod. Polska, 1978, reż. Andrzej Konic, wyst. Leszek Teleszyński, Andrzej Gawroński, Tomasz Stockinger, Barbara Krafftówna, Jan Kobuszewski, Jan Englert; Peugeoty 104, 204, 304, 404, 504, J7 (dostawczy).
„Coup de tête”, prod. Francja, 1979, reż. Jean-Jacques Annaud, wyst. Patrick Dewaere, Hubert Deschamps, Patrick Floersheim; Peugeoty 403 Camionnette, 404 Commerciale i J7.
„Tylko dla twoich oczu” (tyt. oryg. „For Your Eyes Only”), prod. Wielka Brytania, 1981, reż. John Glen, wyst. Roger Moore, Julian Glover, Carole Bouquet; Peugeot 504.
„Detektyw Remington Steele” (tyt. oryg. „Remington Steele”), serial, prod. USA, 1982-1987, różni reżyserzy, wyst. Pierce Brosnan, Stephanie Zimbalist; Peugeoty 205, 304, 403, 404, 504.
„Dziadek organizuje partyzantkę” (tyt. oryg. „Papy fait de la résistance”), prod. Francja, 1983, reż. Jean-Marie Poiré, wyst. Christian Clavier, Thierry Lhermitte, Michel Blanc, Michel Galabru; Peugeoty 201, 202 UH Camionnette Bâchée (ciężarowy), 402 (w tle).
„Jeśli nadejdzie jutro” (tyt. oryg. „If Tomorrow Comes”), miniserial, prod. USA, 1986, reż. Jerry London, wyst. Madolyn Smith Osborne, George DiCenzo, Liam Neeson; Peugeoty 104, 305, 404, 504, J9.
„Tulipan”, serial, prod. Polska, 1986, reż. Janusz Dymek, wyst. Jan Monczka, Pola Raksa, Hanna Stankówna, Jerzy Kryszak; Peugeoty 304 Break, 505 i 604.
„Police des moeurs: Les filles de Saint-Tropez”, prod. Francja, 1987; Peugeoty 104, 205, 309, 504, J5.
„Zamknąć za sobą drzwi”, prod. Polska, 1988, reż. Krzysztof Szmagier, Krzysztof Prymek, wyst. Bronisław Cieślak, Piotr Fronczewski, Jan Janga-Tomaszewski, Grażyna Wolszczak; Peugeot 504.
„Adrenalina” (tyt. oryg. „Adrénaline”), prod. Francja, 1990, reż. Anita Assal i inni, wyst. Jean-François Gallotte, Arno Chevrier, Laurent Galla; Peugeoty 504 i 604.
„Czterdziestolatek, dwadzieścia lat później”, serial, prod. Polska, 1993, wyst. Andrzej Kopiczyński, Anna Seniuk, Joanna Kurowska, Wojciech Malajkat, Irena Kwiatkowska, Wojciech Pokora, Wojciech Mann, Leonard Pietraszak, Janusz Gajos; Peugeoty 405, 504, 505 (w tle).
„Francuski pocałunek” (tyt. oryg. „French Kiss”), prod. USA/Wielka Brytania, 1995, reż. Lawrence Kasdan, wyst. Kevin Kline, Meg Ryan, Jean Reno; Peugeot 405, oraz mnóstwo innych francuskich aut.
„Ronin”, prod. USA/Wielka Brytania, 1998, reż. John Frankenheimer, wyst. Robert De Niro, Jean Reno, Sean Bean, Natascha McElhone, Jonathan Pryce, Stellan Skarsgård, Katarina Witt; Peugeoty 106, 205, 304, 305, 306, 405, 406, 504, 605, 806, Boxer, Expert.
„Taxi”, prod. Francja, 1998, reż. Gérard Pirès, wyst. Samy Naceri, Frédéric Diefenthal, Bernard Farcy, Marion Cotillard, Emma Sjöberg; Peugeot 406.
„Kiler-ów 2-óch”, prod. Polska, 1999, reż. Juliusz Machulski, wyst. Cezary Pazura, Janusz Rewiński, Jerzy Stuhr, Małgorzata Kożuchowska, Jan Englert, Katarzyna Figura, Jolanta Fraszyńska, Marek Kondrat, Krzysztof Kiersznowski; Peugeot 406 jako taksówka wioząca Szakala.
„Sekret” (tyt. oryg. „The Invisible Circus”), prod. USA, 1999, reż. Adam Brooks, wyst. Jordana Brewster, Cameron Diaz, Christopher Eccleston; Peugeot 504.
„Taxi 2”, prod. Francja, 2000, reż. Gérard Krawczyk, wyst. Samy Naceri, Frédéric Diefenthal, Bernard Farcy, Marion Cotillard, Emma Sjöberg, Jean Christophe Bouvet; Peugeot 406.
„Amelia” (tyt. oryg. „Le fabuleux destin d’Amélie Poulain”), prod. Francja 2001, reż. Jean-Pierre Jeunet, wyst. Audrey Tautou, Mathieu Kassovitz; Peugeoty 106, 305 Break Service, 404.
„Yamakasi: Współcześni samurajowie”, prod. Francja, 2001, reż, Julien Seri, Ariel Zeïtoun, wyst. Williams Belle, Châu Belle Dinh, Nassim Faid, Guylain N’Guba-Boyeke, Yann Hnautra, Laurent Piemontesi, Charles Perrière, Malik Diouf, Maher Kamoun, Bruno Flender, Afida Tahri; liczne Peugeoty, m.in. 306, 406.
„Ostatni skok” (tyt. oryg. „Nid de guêpes”), prod. Francja, 2002, reż. Florent Emilio Siri, wyst. Nadia Fares, Samy Naceri, Valerio Mastandrea, Anisia Uzeyman, Eric Franquelin; sporo różnych samochodów francuskich, m.in. Peugeot 806.
„Miłość na żądanie” (tyt. oryg. „Jeux d’enfants”), prod. Francja/Belgia, 2003, reż. Yann Samuell, wyst. Guillaume Canet, Marion Cotillard, Gilles Lellouche; Peugeoty 205, 306, 307, 406, 504.
„Pogoda na jutro”, prod. Polska, 2003, reż. Jerzy Stuhr, wyst. Jerzy Stuhr, Maciej Stuhr, Małgorzata Zajączkowska, Andrzej Chyra, Krzysztof Globisz, Marzena Trybała; Peugeoty 405.
„Taxi 3”, prod. Francja, 2003, reż. Gérard Krawczyk, wyst. Samy Naceri, Frédéric Diefenthal, Bernard Farcy, Ling Bai, Edouard Montoute; Peugeot 406.
„Ocean’s Twelve”, prod. USA, 2004, reż. Steven Soderbergh, wyst. George Clooney, Brad Pitt, Matt Damon, Catherine Zeta-Jones, Andy Garcia, Julia Roberts; Peugeot 607.
„Pozory i złudzenia” (tyt. oryg. „Corps à corps”), prod. Francja, 2004, reż. François Hanss, wyst. Emmanuelle Seigner, Philippe Torreton, Clement Brillant; Peugeot 607.
„Kod Da Vinci” (tyt. oryg. „The da Vinci Code”), prod. USA, 2006, reż. Ron Howard, wyst. Tom Hanks, Audrey Tautou, Jean Reno, Paul Bettany, Alfred Molina; epizodycznie pojawiające się samochody francuskie, m.in. Peugeot 206, 306, 307, 407 i 607.
„Ludzkie dzieci” (tyt. oryg. „Children of Men”), prod. Wielka Brytania/Japonia/Kanada/USA, 2006, reż. Alfonso Cuarón, wyst. Clive Owen, Julianne Moore, Michael Caine; Peugeot 206.
„Wallander: Zapora” (tyt. oryg. „Brandvägg”), prod. Szwecja/Niemcy, 2006, reż. Lisa Siwe, wyst. Rolf Lassgard, Marie Richardson, Lars Melin; tytułowy bohater jeździł Peugeotem 407 SW.
„Leopard: Operacja Czereśnia” (tyt. oryg. „Pars: Kiraz operasyonu”), prod. Turcja, 2007; Peugeot 307.
„Niczego nie żałuję” (tyt. oryg. „La Môme”), prod. Francja/Wielka Brytania/Czechy, 2007, reż. Olivier Dahan, wyst. Marion Cotillard, Gérard Depardieu, Emmanuelle Seigner, Sylvie Testud, Pascal Greggory, Clotilde Courau; Peugeoty 201, 301 i 401.
„Taxi 4”, prod. Francja, 2007, reż. Gérard Krawczyk, wyst. Samy Naceri, Frédéric Diefenthal, Bernard Farcy, Edouard Montoute, Djibril Cissé; Peugeot 407.
„Ultimatum Bourne’a” (tyt. oryg. „The Bourne Ultimatum”), prod. USA/Niemcy, 2007, reż. Paul Greengrass, wyst. Matt Damon, Julia Stiles; Peugeoty 205, 207, 307 CC, 405, 406, 407, Partner.
„Wakacje Jasia Fasoli” (tyt. oryg. „Mr Bean’s Holiday”), prod. Francja/Niemcy/Wielka Brytania, 2007, reż. Steve Bendelack, wyst. Rowan Atkinson, Max Baldry, Emma de Caunes, Willem Dafoe; Peugeoty 206 (w tym CC), 405, 406, 504 (w tym pick-up).
„3 kobiety w różnym wieku” (tyt. oryg. „3 zan”), prod. Iran, 2008, reż. Manijeh Hekmat, wyst. Niki Karimi, Pegah Ahangarani, Babak Hamidian, Maryam Boubani; Peugeotem 206 jeździła najmłodsza z tytułowych kobiet, Pegah (na zdjęciu poniżej); w tle również inne Peugeoty, głównie 405.
„Dzień, który odmienił twoje życie” (tyt. oryg. „Le Premier jour du reste de ta vie”), prod. Francja, 2008, reż. Rémi Bezançon; wyst. Jacques Gamblin, Zabou Breitman, Déborah François, Marc-André Grondin, Pio Marmaï; Peugeoty 104, 405 Mi16, 406, 607.
„Jeszcze dalej, niż Północ” (tyt. oryg. „Bienvenue chez les Ch’tis”), prod. Francja, 2008, reż. Dany Boon, wyst. Kad Merad, Zoé Félix, Dany Boon, Anne Marivin, Michel Galabru; sporo francuskich samochodów, ale główny bohater, Philippe Abrams (w tej roli Kad Merad), jeździł Peugeotem 407; pojawił się także policyjny Peugeot 306.
„Lejdis”, prod. Polska, 2008, reż. Tomasz Konecki, wyst. Edyta Olszówka, Anna Dereszowska, Izabela Kuna, Magdalena Różczka, Robert Więckiewicz, Piotr Adamczyk, Rafał Królikowski, Tomasz Kot, Tomasz Karolak, Borys Szyc; Peugeot Partner (w tle).
„Spooks: Code 9”, serial, prod. Wielka Brytania, 2008, różni reżyserzy, wyst. Joanne Froggatt, Liam Boyle, Ruta Gedmintas; Peugeot 106.
„Vicky Cristina Barcelona”, prod. Hiszpania/USA, 2008, reż. Woody Allen, wyst. Scarlett Johansson, Penelope Cruz, Rebecca Hall, Javie Bardem; Peugeot 407 SW.
„Mademoiselle Chambon”, prod. Francja, 2009, reż. Stéphane Brizé, wyst. Vincent Lindon, Sandrine Kiberlain; główny bohater (w tej roli Vincent Lindon) jeździł Peugeotem 406 Break.
„Ostatnia akcja”, prod. Polska, 2009, reż. Michał Rogalski, wyst. Jan Machulski, Barbara Krafftówna, Marian Kociniak, Alina Janowska, Wojciech Siemion; Peugeot 206 (w tle).
„To przez mamę” (tyt. oryg. „Quelque chose à te dire”), prod. Francja, 2009, reż. Cécile Telerman, wyst. Olivier Marchal, Mathilde Seigner, Pascal Elbé, Sophie Cattani; jeden z głównych bohaterów, Jacques de Parentis (w tej roli Olivier Marchal), jeździł Peugeotem 405.
„Heartbreaker. Licencja na uwodzenie” (tyt. oryg. „L’Arnacoeur”), prod. Francja, 2010, reż. Pascal Chaumeil, wyst. Romain Duris, Vanessa Paradis, Julie Ferrier, François Damiens; Peugeoty 407 SW i 504 Break.
„Higashi no Eden Gekijôban II: Paradise Lost”, prod. Japonia, 2010, reż. Kenji Kamiyama, film animowany; Peugeot 407 SW.
„Jak kochać, to we dwoje” (tyt. oryg. „L’Amour c’est mieux à deux”), prod. Francja, 2010, reż. Dominique Farrugia, Arnaud Lemort, wyst. Clovis Cornillac, Virginie Efira, Manu Payet, Annelise Hesme, Laurence Arne; Peugeot 308 Vincenta (w tej roli Manu Payet) oraz 607 taksówka.
„Klucz Sary” (tyt. oryg. „Elle s’appelait Sarah”), prod. Francja, 2010, reż. Gilles Paquet-Brenner, wyst. Kristin Scott Thomas, Mélusine Mayance, Niels Arestrup, Michel Duchaussoy, Frédéric Pierrot; Peugeoty 202 i 307.
„Och, Karol 2”, prod. Polska, 2010, reż. Piotr Wereśniak, wyst. Piotr Adamczyk, Małgorzata Socha, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Katarzyna Zielińska, Małgorzata Foremniak, Katarzyna Glinka, Anna Mucha, Jan Frycz; Peugeoty RCZ, 3008, Boxer.
„Studentki” (tyt. oryg. „Mes chères études”), prod. Francja, 2010, Reż. Emmanuelle Bercot, wyst. Déborah François, Mathieu Demy, Alain Cauchi; Peugeot 405.
„Śniadanie do łóżka”, prod. Polska, 2010, reż. Krzysztof Lang, wyst. Tomasz Karolak, Małgorzata Socha, Piotr Adamczyk, Izabela Kuna, Michał Koterski, Krzysztof Kiersznowski, Tomasz Sapryk; Peugeot Partner.
„Café de Flore”, prod. Francja/Kanada, 2011, reż. Jean-Marc Vallée, wyst. Vanessa Paradis, Evelyne Brochu, Linda Smith, Michel Dumont, Jean-Marc Vallée; Peugeoty 404 i 404 Break.
„L’exercice de l’État”, prod. Francja, 2011, reż. Pierre Schöller, wyst. Olivier Gourmet, Zabou Breitman, Arly Jover; Peugeoty 308, 607, 807, Boxer.
„Nietykalni” (tyt. oryg. „Intouchables”), prod. Francja, 2011, reż. Olivier Nakache, Eric Toledano, wyst. François Cluzet, Audrey Fleurot, Omar Sy; Peugeoty 207, 307, 406.
„O północy w Paryżu” (tyt. oryg. „Midnight in Paris”), prod. Hiszpania/USA, 2011, reż. Woody Allen, wyst. Rachel McAdams, Marion Cotillard, Owen Wilson, Carla Bruni, Michael Sheen; Peugeoty Landaulet 184, 177 Torpedo, 401, 508, 3008, 5008.
„Polisse”, prod. Francja, 2011, reż. Maïwenn Le Besco, wyst. Karin Viard, Nicolas Duvauchelle, Emmanuelle Bercot, Marina Foïs, Sandrine Kimberlain; Peugeoty 207 SW, 306, 308 SW i 806.
„Uwikłanie”, prod. Polska, 2011, reż. Jacek Bromski, wyst. Maja Osatwszewska, Danuta Stenka, Olgierd Łukaszewicz, Marek Bukowski, Krzysztof Globisz, Andrzej Seweryn, Krzysztof Pieczyński, Krzysztof Stroiński, Piotr Adamczyk, Małgorzata Buczkowska; Peugeot Partner.
„La vérité si je mens! 3”, prod. Francja, 2012, reż. Thomas Gilou, wyst. Amira Casar, Aure Atika, José Garcia, Gilbert Melki, Vincent Elbaz, Richard Anconina, Léa Drucker; Peugeoty 207, 307, 308.
RENAULT
„Le Bled”, prod. Francja, 1929, reż. Jean Renoir, wyst. Alexandre Arquillière, Diana Hart, Manuel Raaby, Enrique Rivero; Renault Torpedo 40 cv.
„Miłość po południu” (tyt. oryg. „Love in the Afternoon”), prod. USA, 1957, reż. Billy Wilder, wyst. Audrey Hepburn, Gary Cooper, Maurice Chevalier, John McGiver; Renault 4CV, Juvaquatre Fourgonnette, G7 Taxi.
„Zabawna buzia” (tyt. oryg. „Funny Face”), prod. USA, 1957, reż. Stanley Donen, wyst. Audrey Hepburn, Fred Astaire; Renault 4CV, AHS (dostawczy), Frégate, G7 Taxi, TN4HB (autobus), TN4HP (autobus).
„125 rue Montmartre”, prod. Francja, 1959, reż. Gilles Grangier, wyst. Andréa Parisy, Lino Ventura, Jean Desailly; Renault Type AGR.
„Zagmatwani” (tyt. oryg. „Les tortillards”), prod. Francja, 1960, reż. Jean Bastia, wyst. Louis de Funès, Jean Richard, Danièle Lebrun; Renault 1000 Kg (resztki), 4CV, Frégate, TN6C (autobus).
„La Vérité”, prod. Francja/Włochy, 1961, reż. Henri-Georges Clouzot, wyst. Brigitte Bardot, Sami Frey, Charles Vanel; Renault Floride.
„Paryż należy do nas” (tyt. oryg. „Paris nous appartient”), prod. Francja, 1961, reż. Jacques Rivette, wyst. Jean-Claude Brialy, Françoise Prévost, Noëlle Leiris; Renault 2,5T (dostawczy). 4CV, Dauphine, Domaine, Frégate Amiral, Juvaquatre Fourgonnette, Monaquatre, TN4F (autobus).
„Bon Voyage!”, prod. Francja, 1962, reż. James Neilson, wyst. Jane Wyman, Howard Smith, Françoise Prévost, Kevin Corcoran; Renault 4CV, Dauphinoise, Domaine, Estafette, Floride, Fregate, Ondine.
„Życie prywatne” (tyt. oryg. „Vie privée”), prod. Francja, 1962, reż Louis Malle, wyst. Brigitte Bardot, Marcello Mastroianni; Renault 1000 Kg (dostawczy), Dauphine, Dauphinose Fourgonnette (dostawczy), Floride, Ondine, TN4HB (autobus) oraz TN6C (autobus).
„Skok na kasyno” (tyt. oryg. „Mélodie en soussol”), prod. Francja/Włochy, 1963, reż. Henri Verneuil, wyst. Jean Gabin, Alain Delon, José Luis de Villalonga; Renault 4 cv.
„Boss w spódnicy” (tyt. oryg. „Une Souris chez les hommes”, 1964, reż. Jacques Poitrenaud, wyst. Louis de Funès, Maurice Biraud, Dany Saval; główni bohaterowie jeździli Renault Dauphine; poza tym Renault 4CV, 6CV (z 1902 roku!), Estafette, Fregate, 4 i 8.
„Co słychać, koteczku?” (tyt. oryg. „Quoi de neuf, Pussycat?”), prod. Francja/USA, 1965, reż. Clive Donner, wyst. Peter Sellers, Peter O’Toole, Romy Schneider, Woody Allen; Renault Dauphine.
„Les saintes chéries”, serial, prod. Francja, 1965, reż. Jean Becker (30 z 39 odcinków), wyst. Micheline Presle, Daniel Gélin; Renault 4.
„Ci wspaniali mężczyźni w swych latających maszynach” (tyt. oryg. „Those Magnificent Men in Their Flying Machines”), prod. Wielka Brytania, 1965, reż. Ken Annakin, wyst. James Fox, Karl Michael Vogler, Irina Demick, Benny Hill; Renault 14CV Double Phaéton, 35CV Léger oraz 7/8CV.
„Sky Fighters”, serial, prod. Francja, 1967, wyst. Jacques Santi, Christian Marin; Renault 4.
„Sor Citroën”, prod. Hiszpania, 1967, reż. Pedro Lazaga, wyst. Andrés Mejuto, Antonio Ferrandis, Gracita Morales, Mari Carmen Prendes, Juanjo Menéndez, Rafael Alonso, José Luis López Vázquez; Renault Dauphine.
„Przygoda z piosenką”, prod. Polska, 1968, reż. Stanisław Bareja, wyst. Pola Raksa, Bohdan Łazuka, Barbara Krafftówna, Zdzisław Matlakiewicz, Irena Santor; Renault 4, 4L, 8(także Gordini), 16, Caravelle, Estafette, TN4HP (autobus).
„Droga mleczna” (tyt. oryg. „La voie lactée”), prod. Francja/Włochy/RFN, 1969, reż. Luis Buñuel, wyst. Paul Frankeur, Laurent Terzieff, Edith Scob, Bernard Verley, Julien Guiomar; Renault 4CV, R4 (w tym Fourgonette), R8, 16, 1400 Kg Goélette.
„Golias Contra o Homem das Bolinhas”, prod. Brazylia, 1969; Renault Gordini i Teimoso.
„Mózg” (tyt. oryg. Le Cerveau”), prod. Francja/Włochy, 1969, reż. Gérard Oury, wyst. Jean-Paul Belmondo, Bourvil, David Niven; Renault 4CV, R3, R4 (w tym Fourgonette Vitrée), 10, 16, Dauphine, Estafette, Goélette.
„Pan Hulot wśród samochodów”, prod. Francja/Holandia, 1971, reż. Jacques Tati, wyst. Jacques Tati, Maria Kimberly; Renault 4.
„Dzień Szakala” (tyt. oryg. „The Day of the Jackal”), prod. Francja/Wielka Brytania, 1973, reż. Fred Zinnemann, wyst. Edward Fox, Michael Lonsdale, Alan Badel; Renault 6, 800 Kg Tous Terrains 4×4, Alouette, Caravelle, Goélette, Ondine, R4L.
„Wielka historia”, prod. Francja, 1973, reż. Claude Zidi, wyst. grupa aktorska Les Charlots, Michel Galabru; Renault 4.
„Czterdziestolatek”, serial, prod. Polska, 1974, reż. Jerzy Gruza, wyst. Andrzej Kopiczyński, Anna Seniuk, Irena Kwiatkowska, Janusz Gajos; Renault 4 w odcinku 19., Renault 10 w odcinkach 1. i 2., oraz Renault 16 w odcinkach 1. i 16.
„Powrót tajemniczego blondyna” (tyt. oryg. „Le retour du grand blond”), prod. Francja, 1974, reż. Yves Robert, wyst. Pierre Richard, Mireille Darc, Michel Duchaussoy; Renault 5, 8, 10 Major, 12, 16, 750 Kg 4×4 Tous Terrains, Estafette.
„Flic Story”, prod. Francja, 1975, reż. Jacques Deray, wyst. Jean-Louis Trintignant, Alain Delon, Claudine Auger, Christine Boisson; Renault Juvaquatre.
„Francuski łącznik 2” (tyt. oryg. „French Connection II”), prod. USA, 1975, reż. John Frankenheimer, wyst. Gene Hackman, Jacques Dynam, Fernando Rey; Renault 4, Renault 12.
„39 stopni” (tyt. oryg. „The Thirty-Nine Steps”), prod. Wielka Brytania, 1978, reż. Don Sharp, wyst. Karen Dotrice, Robert Powell, David Warner, John Mills; Renault 8 CV i Limousin.
„Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz”, prod. Polska, 1978, reż. Stanisław Bareja, wyst. Krzysztof Kowalewski, Bronisław Pawlik, Stanisław Tym, Ewa Ziętek, Ewa Wiśniewska, Stefan Friedmann, Damian Damięcki; Renault 4, 5, 16.
„Życie na gorąco”, serial, prod. Polska, 1978, reż. Andrzej Konic, wyst. Leszek Teleszyński, Andrzej Gawroński, Tomasz Stockinger, Barbara Krafftówna, Jan Kobuszewski, Jan Englert; Renault 4, 5, 6, 8, 16, .
„Coup de tête”, prod. Francja, 1979, reż. Jean-Jacques Annaud, wyst. Patrick Dewaere, Hubert Deschamps, Patrick Floersheim; Renault 5, 16, 17, Estafette.
„Slalom niespecjalny”, prod. Francja, 1979, reż. Patrice Leconte, wyst. Michel Blanc, Christian Clavier; Renault 4.
„Miś”, prod. Polska, 1980, reż. Stanisław Bareja, wyst. Stanisław Tym, Krzysztof Kowalewski, Christine Paul-Podlasky, Bronisław Pawlik, Stanisław Mikulski, Jerzy Turek; Renault 14 (w tle).
„Detektyw Remington Steele” (tyt. oryg. „Remington Steele”), serial, prod. USA, 1982-1987, różni reżyserzy, wyst. Pierce Brosnan, Stephanie Zimbalist; Renault 6, 16, 18, Alliance.
„Dziadek organizuje partyzantkę” (tyt. oryg. „Papy fait de la résistance”), prod. Francja, 1983, reż. Jean-Marie Poiré, wyst. Christian Clavier, Thierry Lhermitte, Michel Blanc, Michel Galabru; Renault Primaquatre.
„Miłość, szmaragd i krokodyl” (tyt. oryg. „Romancing the Stone”), prod. USA, 1984, reż. Robert Zemeckis, wyst. Michael Douglas, Kathleen Turner; Renault 4.
„Indiana Jones i ostatnia krucjata” (tyt. oryg. „Indiana Jones and the last crusade”), prod. USA, 1984, reż. Steven Spielberg, wyst. Harrison Ford, Sean Connery, Denholm Elliott, Alison Doody, John Rhys-Davies; Renault Type NN.
„A view to a kill”, prod. USA/Wielka Brytania, 1985, reż. John Glen, wyst. Roger Moore, Christopher Walken, Grace Jones; Renault 11.
„Ukryte uczucia” (tyt. oryg. „L’Amour en douce”), prod. Francja, 1985, reż. Edouard Molinaro, wyst. Daniel Auteuil, Emmanuelle Béart, Marie-Anne Chazel, Sophie Barjac, Jean-Pierre Marielle; Renault JK 65 (ciężarowy).
„Jeśli nadejdzie jutro” (tyt. oryg. „If Tomorrow Comes”), miniserial, prod. USA, 1986, reż. Jerry London, wyst. Madolyn Smith Osborne, George DiCenzo, Liam Neeson; Renault 4 (także dostawczy F6), 5, 11, 14, 18, Master, Trafic, E7 (autobus), PR-180 (autobus przegubowy).
„Police des moeurs: Les filles de Saint-Tropez”, prod. Francja, 1987; Renault 5, 9, 11, 25.
„Adrenalina” (tyt. oryg. „Adrénaline”), prod. Francja, 1990, reż. Anita Assal i inni, wyst. Jean-François Gallotte, Arno Chevrier, Laurent Galla; Renault 4 i Midliner.
„Czterdziestolatek, dwadzieścia lat później”, serial, prod. Polska, 1993, wyst. Andrzej Kopiczyński, Anna Seniuk, Joanna Kurowska, Wojciech Malajkat, Irena Kwiatkowska, Wojciech Pokora, Wojciech Mann, Leonard Pietraszak, Janusz Gajos; Renault 4, 19, 21, 25, Clio, Encore, Espace, Trafic (karetka) (w tle).
„Goście, goście”, prod. Francja, 1993, reż. Jean-Marie Poiré, wyst. Jean Reno, Christian Clavier; Renault 4.
„Wojna guzików” (tyt. oryg. „War of the Buttons”), prod. Wielka Brytania/Francja/Japonia, 1994, reż. John Roberts, wyst. John Coffey, Yvonne McNamara, Helen O’Leary; dostawcze Renault 4 już w pierwszych scenach filmu.
„Francuski pocałunek” (tyt. oryg. „French Kiss”), prod. USA/Wielka Brytania, 1995, reż. Lawrence Kasdan, wyst. Kevin Kline, Meg Ryan, Jean Reno; Renault 19, oraz mnóstwo innych francuskich aut.
„Didier”, prod. Francja/Belgia/Szwajcaria, 1997, reż. Alain Chabat, wyst. Jean-Pierre Bacri, Alain Chabat, Lionel Abelanski; jeden głównych bohaterów, trener Costa (w tej roli Jean-Pierre Bacri), jeździł Renault 25; samochód został zresztą zniszczony przez skinów.
„Sara”, prod. Polska, 1997, reż. Maciej Ślesicki, wyst. Bogusław Linda, Agnieszka Włodarczyk, Marek Perepeczko, Cezary Pazura, Paweł Burczyk, Krzysztof Kiersznowski; Renault
„Titanic”, prod. USA, 1997, reż. James Cameron, wyst. Leonardo DiCaprio, Kate Winslet; Renault 35 cv (w ładowni statku).
„Ronin”, prod. USA/Wielka Brytania, 1998, reż. John Frankenheimer, wyst. Robert De Niro, Jean Reno, Sean Bean, Natascha McElhone, Jonathan Pryce, Stellan Skarsgård, Katarina Witt; Renault 5, 9, 11, 18, 19, 21, 25, Clio, Espace, Express, FR1 (autobus), Laguna, Magnum (ciągnik siodłowy) Megane, Safrane, SC-10 R (autobus), Trafic, Twingo.
„Wyśnione życie aniołów” (tyt. oryg. „La vie rêvée des anges”), prod. Francja, 1998, reż. Erick Zonca, wyst. Élodie Bouchez, Natacha Régnier, Grégoire Colin; Renault 11, 19, Clio, Scenic, Trafic (w tle).
„Kiler-ów 2-óch”, prod. Polska, 1999, reż. Juliusz Machulski, wyst. Cezary Pazura, Janusz Rewiński, Jerzy Stuhr, Małgorzata Kożuchowska, Jan Englert, Katarzyna Figura, Jolanta Fraszyńska, Marek Kondrat, Krzysztof Kiersznowski; sporo samochodów Renault: Safrane, Clio, Megane CC.
„Stacja”, prod. Polska, 2001, reż. Piotr Wereśniak, wyst. Bartosz Obuchowicz, Zbigniew Zamachowski, Bogusław Linda, Katarzyna Figura, Sławomir Orzechowski, Tomasz Sapryk, Olaf Lubaszenko, Borys Szyc; w początkowych scenach na tytułowej stacji benzynowej pojawia się Renault Laguna.
„Yamakasi: Współcześni samurajowie”, prod. Francja, 2001, reż, Julien Seri, Ariel Zeïtoun, wyst. Williams Belle, Châu Belle Dinh, Nassim Faid, Guylain N’Guba-Boyeke, Yann Hnautra, Laurent Piemontesi, Charles Perrière, Malik Diouf, Maher Kamoun, Bruno Flender, Afida Tahri; liczne modele Renault, m.in. Clio, Scenic.
„Zbrodnia w raju”, prod. Francja, 2001, reż. Jean Becker, wyst. Jacques Villeret, Josiane Balasko; Renault 4.
„Ostatni skok” (tyt. oryg. „Nid de guêpes”), prod. Francja, 2002, reż. Florent Emilio Siri, wyst. Nadia Fares, Samy Naceri, Valerio Mastandrea, Anisia Uzeyman, Eric Franquelin; sporo różnych samochodów francuskich, najwięcej marki Renault: Scenic, Trafic, ciężarowe.
„Pogoda na jutro”, prod. Polska, 2003, reż. Jerzy Stuhr, wyst. Jerzy Stuhr, Maciej Stuhr, Małgorzata Zajączkowska, Andrzej Chyra, Krzysztof Globisz, Marzena Trybała; Renault Espace, jako samochód wykorzystywany przez kandydata do parlamentu (w tej roli A. Chyra), prowadzony przez Jerzego Stuhra; poza tym Renault Thalia, Megane, Laguna i Vel Satis.
„Śluby”, prod. Francja, 2003, reż. Valérie Guignabodet, wyst. Jean Dujardin, Mathilde Seigner; Renault 4.
„Bardzo długie zaręczyny” (tyt. oryg. „Un long dimanche de fiançailles”), prod. Francja/USA, 2004, reż. Jean-Pierre Jeunet, wyst. Audrey Tautou, Albert Dupontel, Jodie Foster, Marion Cotillard; Renault 10CV Taxi, a także czołg FT-17.
„Młodzi, piękni i szaleni”, prod. Francja, 2004, reż. Igor Sekulic, wyst. Richard Bohringer; Renault 4.
„Ocean’s Twelve”, prod. USA, 2004, reż. Steven Soderbergh, wyst. George Clooney, Brad Pitt, Matt Damon, Catherine Zeta-Jones, Andy Garcia, Julia Roberts; Renault Clio.
„Zabić każdy może”, prod. Francja/Belgia, 2004, reż. Dominique Deruddere, wyst. Samuel Le Bihan, François Berléand; Renault 4.
„Żmija w garści” (tyt oryg. „Vipère au poing”), prod. Francja/Wielka Brytania, 2004, reż. Philippe de Broca, wyst. Catherine Frot, Jacques Villeret, Jules Sitruk, Richard Bremmer, Cherie Lunghi; Renault Type NN.
„Czyja to kochanka” (tyt. oryg. „La Doublure”), prod. Francja/Belgia/Włochy, 2005, reż. Francis Veber, wyst. Daniel Auteuil, Kristin Scott Thomas, Gad Elmaleh, Dany Boon, Alice Taglioni, Karl Lagerfeld; Daniel Auteuil grający biznesmena Pierre’a Levasseura jeździł Renault Vel Satisem; poza tym Renault Clio należące do Emilie (narzeczonej François), oraz Renault Laguna detektywa wynajętego przez panią Levasseur.
„Ja wam pokażę!”, prod. Polska, 2006, reż. Denis Delić, wyst. Grażyna Wolszczak, Paweł Deląg, Cezary Pazura, Maria Niklińska, Agnieszka Pilaszewska, Marta Lipińska, Krzysztof Kowalewski, Hanka Bielicka, Bartosz Obuchowicz; główna bohaterka, Judyta (w tej roli Grażyna Wolszczak), jeździła Renault Modusem, którego zresztą z lekka w filmie zniszczono.
„Kod Da Vinci” (tyt. oryg. „The da Vinci Code”), prod. USA, 2006, reż. Ron Howard, wyst. Tom Hanks, Audrey Tautou, Jean Reno, Paul Bettany, Alfred Molina; epizodycznie pojawiające się samochody francuskie, m.in. Renault Megane i Scenic w barwach francuskiej policji, a także Laguna, Trafic i Vel Satis.
„Ludzkie dzieci” (tyt. oryg. „Children of Men”), prod. Wielka Brytania/Japonia/Kanada/USA, 2006, reż. Alfonso Cuarón, wyst. Clive Owen, Julianne Moore, Michael Caine; Renault Avantime, Megane, Trafic.
„Oficerowie”, serial, prod. Polska, 2006, reż. Maciej Dejczer, wyst. Katarzyna Cynke, Cezary Pazura, Magdalena Różczka, Paweł Małaszyński, Borys Szyc Magdalena Cielecka, Jan Englert, Wojciech Pszoniak, Robert Gonera, Tamara Arciuch, Maciej Kozłowski; Renault Megane, Laguna i Master.
„Pogoda na piątek”, serial, prod. Polska, 2006-2007, reż. Ryszard Brylski/Mariusz Palej, wyst. Danuta Stenka, Katarzyna Figura, Rafał Królikowski, Paweł Królikowski, Katarzyna Ankudowicz, Michał Lesień; Renault Clio, Modus, Megane, Laguna, Grand Scenic.
„Rok, w którym moi rodzice wyjechali na wakacje” (tyt. oryg. „O Ano em Que Meus Pais Saíram de Férias”), prod. Brazylia, 2006, reż. Cao Hamburger, wyst. Michel Joelsas, Eduardo Moreira, Paulo Autran, Simone Spoladore; Renault Gordini II.
„Gra w czworokącie” (tyt. oryg. „Détrompez-vous”), prod. Francja, 2007, reż. Bruno Dega, wyst. François Cluzet, Mathilde Seigner, Roschdy Zem, Alice Taglioni; dwa Renault Espace w końcowych sekwencjach filmu.
„Niczego nie żałuję” (tyt. oryg. „La Môme”), prod. Francja/Wielka Brytania/Czechy, 2007, reż. Olivier Dahan, wyst. Marion Cotillard, Gérard Depardieu, Emmanuelle Seigner, Sylvie Testud, Pascal Greggory, Clotilde Courau; Renault Celtaquatre, Monaquatre Commerciale i Vivastella.
„Leopard: Operacja Czereśnia” (tyt. oryg. „Pars: Kiraz operasyonu”), prod. Turcja, 2007; Renault 5, 12, Megane, Symbol.
„Ultimatum Bourne’a” (tyt. oryg. „The Bourne Ultimatum”), prod. USA/Niemcy, 2007, reż. Paul Greengrass, wyst. Matt Damon, Julia Stiles; Renault 5, 9, 12, 21, 25, Clio, Espace, Vel Satis.
„Wakacje Jasia Fasoli” (tyt. oryg. „Mr Bean’s Holiday”), prod. Francja/Niemcy/Wielka Brytania, 2007, reż. Steve Bendelack, wyst. Rowan Atkinson, Max Baldry, Emma de Caunes, Willem Dafoe; Renault Espace, Laguna, Trafic, Twingo, Vel Satis.
„0_1_0”, prod. Polska, 2008, reż. Piotr Łazarkiewicz, wyst. Maria Peszek, Maria Seweryn, Marta Chodorowska; Renault Espace i Master.
„Dzień, który odmienił twoje życie” (tyt. oryg. „Le Premier jour du reste de ta vie”), prod. Francja, 2008, reż. Rémi Bezançon; wyst. Jacques Gamblin, Zabou Breitman, Déborah François, Marc-André Grondin, Pio Marmaï; Renault 5, 19, Espace, Safrane, Trafic.
„Jeszcze dalej, niż Północ” (tyt. oryg. „Bienvenue chez les Ch’tis”), prod. Francja, 2008, reż. Dany Boon, wyst. Kad Merad, Zoé Félix, Dany Boon, Anne Marivin, Michel Galabru; sporo francuskich samochodów, m.in. Renault Clio, którym jeździła Annabelle Deconninck (w tej roli urocza Anne Marivin).
„Kobieta na Marsie, mężczyzna na Wenus” (tyt. oryg. „De l’autre cete du lit”), prod. Francja, 2008, reż. Pascale Pouzadoux, wyst. Sophie Marceau, Dany Boon, Antoine Dulery; Renault Megane II w policyjnych barwach w końcowych scenach filmu.
„Ojciec Mateusz”, serial, prod. Polska, 2008-2011, reż. Maciej Dejczer, Andrzej Kostenko, wyst. Artur Żmijewski, Kinga Preis, Michał Piela, Piotr Polk, Łukasz Lewandowski, Sławomir Orzechowski; Renault 4 należący do gospodyni księdza granej przez Kingę Preis.
„Spooks: Code 9”, serial, prod. Wielka Brytania, 2008, różni reżyserzy, wyst. Joanne Froggatt, Liam Boyle, Ruta Gedmintas; Renault Laguna.
„Vicky Cristina Barcelona”, prod. Hiszpania/USA, 2008, reż. Woody Allen, wyst. Scarlett Johansson, Penelope Cruz, Rebecca Hall, Javie Bardem; Renault Laguna.
„Bazyl. Człowiek z kulą w głowie” (tyt. oryg. „Micmacs à tire-larigot”), prod. Francja, 2009, reż. Jean-Pierre Jeunet, wyst. Dany Boon, André Dussollier, Jean-Pierre Marielle; ciężarówka Renault.
„El hombre de al. lado”, prod. Argentyna, 2009, reż. Mariano Cohn, Gaston Duprat, wyst, Rafael Spregelburd, Daniel Aráoz, Eugenia Alonso; Renault Trafic.
„Komisarz Blond i wszystko jasne” (lub „Oko sprawiedliwości”), prod. Polska, 2009, reż. Paweł Czarzasty, wyst. Mariusz Pujszo, Paweł Deląg, Violetta Arlak, Agnieszka Więdłocha, Marian Dziędziel, Marek Włodarczyk, Anna Dereszowska, Piotr Zelt; Renault Laguna.
„Ludzie Chudego”, serial, prod. Polska, 2010-2011, reż. Wojciech Adamczyk, wyst. Cezary Żak, Piotr Pręgowski, Dorota Segda, Michał Żurawski; Renault Laguna II Grandtour jako prywatny samochód inspektora Chudziszewskiego.
„Le Fils à Jo”, prod. Francja, 2010, reż. Philippe Guillard, wyst. Gérard Lanvin, Olivier Marchal, Karina Lombard; Renault Espace, Laguna, Megane.
„Oświadczyny po irlandzku” (tyt. oryg. „Leap Year”), prod. Irlandia/USA, 2010, reż. Anand Tucker, wyst. Amy Adams, Matthew Goode, Adam Scott; Renault 4.
„Przesyłka ekspresowa” (tyt. oryg. „Coursier”), prod. Francja, 2010, reż. Hervé Renoh, wyst. Michaël Youn, Jimmy Jean-Louis, Natalia Dontcheva, Géraldine Nakache, Catalina Denis Didier Flamand, Gianni Giardinelli; wiele francuskich samochodów z Renault Master, którym poruszają się przestępcy, na czele.
„Szpilki na Giewoncie”, serial, prod. Polska, 2010-2011, reż. Robert Wichrowski/ Filip Zylber, wyst. Magdalena Schejbal, Tomasz Schimscheiner, Izabela Kuna, Maciej Kozłowski, Małgorzata Pieczyńska; Renault Megane Coupe.
„Tort weselny” (tyt. oryg. „Pièce montée”), prod. Francja, 2010, reż. Denys Granier-Deferre, wyst. Cl&ea
Najnowsze komentarze