Szef Stellantis zapowiedział, że pierwsza partia składająca się z 800 samochodów Leapmotor jest już w drodze z Chin do Europy. Firma planuje rozpocząć sprzedaż pojazdów na Starym Kontynencie we wrześniu tego roku.
Stellantis realizuje strategię mającą na celu wprowadzenie na rynek europejski niedrogich samochodów elektrycznych z Chin. W 2023 roku koncern wykupił 21% udziałów Leapmotor inwestując w firmę 1,5 mld euro. W maju tego roku obie strony ogłosiły powstanie spółki Leapmotor International, w której decydujący głos należy do Stellantis. Kolejny etap współpracy polega na wprowadzeniu na rynek europejski nowych modeli: Leapmotor T03 oraz C10. Według portalu motoryzacyjnego Automotive News, Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis oświadczył, że pierwsza partia składająca się z 800 egzemplarzy jest już w drodze do Europy. Sprzedaż rozpocznie się już we wrześniu 2024 roku.
Jednym z modeli, które objęła strategia Stellantis jest Leapmotor T03. Elektryczny model segmentu A może w przyszłości konkurować cenowo z Dacią Spring, która obecnie jest najtańszym modelem elektrycznym na rynku. Producent deklaruje zasięg 265 km według normy WLTP i przestrzeń w środku porównywalną z samochodem z segmentu B. W obliczu tymczasowych ceł, które nałożyła Unia Europejska na samochody sprowadzane z Chin, francusko-włoski gigant poszukuje również możliwości produkcji elektrycznych pojazdów na Starym Kontynencie. Testowy montaż modelu T03 odbył się w zakładach w Tychach. Według Stellantis obiekt spełnia wszelkie kryteria, do tego by z taśm montażowych mogły w przyszłości zjeżdżać pojazdy Leapmotor, ale decyzja o powierzeniu Tychom seryjnego montażu jeszcze nie została oficjalnie ogłoszona. Drugim modelem, który trafi do sprzedaży w Europie jest średniej wielkości SUV o nazwie Leapmotor C10.
Stallantis zamierza przedawać T03 oraz C10 na Starym Kontynencie za pośrednictwem swojej sieci dealerskiej. W pierwszej kolejności samochód będzie przeznaczony na rynki: Francji, Włoch, Niemiec, Holandii, Portugalii, Belgii, Grecji i Rumunii, w późniejszy terminie dołączą inne kraje europejskie. Do końca 2024 roku Stellantis zamierza rozpocząć sprzedaż samochodów chińskiej marki także w Ameryce Południowej, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, w Indiach oraz w regionie Azji i Pacyfiku.
Ile kosztuje Citroën e-C4: cena, wersje, wyposażenie
Najnowsze komentarze