Peugeot przygotował materiał, w którym pokazuje, jak jego samochody są produkowane i testowane na rynki azjatyckie. Proces produkcji uwzględnia zabezpieczenie aut przed specyficznym gorącym i wilgotnym klimatem.
Fabryka w Gurun w Malezji ma zdolność produkcji 70.000 samochodów rocznie. Produkcja nadwozia odbywa się tutaj od podstaw – jest ono spawane przez pracowników a następnie wyposażane w elementy układu zawieszenia, napędu, chłodzenia i wyposażenie wnętrza. Co ciekawe, na filmie Peugeot widzimy, że proces tworzenia nadwozia jest w dużej mierze oparty na pracy ludzkiej.
Dlaczego produkcja realizowana jest lokalnie? Malezyjski a szerzej azjatycki rynek, na który trafiają produkowane tu samochody Peugeot, jest rynkiem ceny. Bardzo wysokie cła na import aut, przekraczające 100% jego wartości powodują, że bardziej opłaca się stworzyć na miejscu fabrykę. Wytwarzane tu Peugeoty są poddawane dodatkowym testom na pracę w wysokich temperaturach, która nierzadko przekracza tu 30 stopni w cieniu i wysoką wilgotność, odczuwalną szczególnie w sezonie deszczowym.
Proces testów składa się m.in. z prób w komorach deszczowych, ale też jazd w zróżnicowanym terenie Malezji, w tym w górach czy zatłoczonych miastach (korki potrafią tu być ogromne!). Kilkaset tysięcy kilometrów jazd pozwoliło Peugeot udoskonalić proces produkcji i przetestować zachowanie krytycznych w tych warunkach elementów takich jak szyby, poszycie drzwi, odprowadzanie wody z nadwozia, sprężarek klimatyzacji czy układu chłodzenia. Wnioski z tych testów uwzględniane są też w ogólnoświatowych standardach produkcji, w tym europejskich.
O tym jak to wszystko wygląda opowiadają pracownicy Peugeot (materiał w języku angielskim):
Najnowsze komentarze