Z rozległej gamy produkcji tej największej fabryki europejskiej, mamy na stoisku cztery typy, a mianowicie Juva 4, Celta 4, Prima 4 i Viva Grand Sport. Piszęc o tej marce nie wypada porminqć milczeniem nowego typu, jakim jest nowa 4-cylindrowa litrówka, o mocy 26 koni mechanicznych., która ze wzgędu na wysokie kwalifikacje techniczve i niskę cenę (4900 zł) szybko się zaaklimatyzuje na naszych drogach.
Renault Juva 4
W tym typie Renault po raz pierwszy zastosował niezależne zawieszenie przednich kół, będąc dotąd zwolennikiem sztywnej osi. Zawieszenie to rozwiązał na swój sposób i przejrzyście. Renault nie lubi komplikacji i jego zawieszenie u Juva 4 typu ramion równoległych, utworzone z dolnego poprzecznego resort piórowego oraz górnych wahaczy będących równocześnie ramionami amortyzatorów hydraulicznych jest szczytem prostoty.
Na uwagę zasługuje rama z skrzynkowych podłużnic wzmocnionych stalową płytą, stanowiącą podłogę wzoru. Całkowicie stalowa karoseria spojona jest elektrycznie z podłużnicami ramy i bierze czynny udział w usztywnieniu wozu juko całości.
Celta 4 z silnikiem 1,5l o mocy 35 KM
Drugim li pens, to znany już Celta 4 z silnikiem 1.5 litrowym o mocy 35 KM. Typ ten jakk i dalsze, w przeciwieństwie do Juvo 4 ma sztywną oś. Na naszych drogach dał on już egzamin dojrzałości i uchodzi w swojej klasie również jako najtańszy samochód osobowy.
Kabriolet sportowy Prima 4
Widzimy wreszcie kabriolet Prima 4, 4-cylindrówkę o litrażu 2,4, wóz z niebywałą akceleracją i maksymalną szybkością 135 km/h i Viva Grand Sport, 6-cylindrówkę , bardzo oszczędne w stosunku do dużego litrażu. Wszystkie typy mają bardzo wygodne karoserie stalowe, gdyż Renault wykorzystuje z zasady całość rozstawu kół na siedzenia. Wreszcie świadczą one chlubnie o dalszych postępach w ulepszaniu samochodów tej francuskiej marki.
źródło: Czasopismo Samochód, czerwiec 1938 r.
Najnowsze komentarze