Samochody używane: marka Renault najpopularniejsza wśród kobiet

Kobiety wybierają młodsze i lepiej wyposażone modele

0 588

Jakie samochody kupują kobiety? Na szczycie list przebojów wśród samochodów rodzinnych wybieranych przez kobiety znalazły się kombi, MPV i SUV-y. Panie preferują coraz młodsze, lepiej wyposażone modele, a najpopularniejszą marką wśród kobiet było Renault.

Przy okazji Dnia Matki, który świętowaliśmy w minioną niedzielę oraz nadchodzącego Dnia Dziecka AAA AUTO, największy dealer aut używanych w Europie Środkowo-Wschodniej, zaprezentował wyniki sprzedaży samochodów używanych za okres od stycznia 2018 do maja 2019, które wybierają kobiety. Z roku na rok dla kobiet kupujących samochody w polskich salonach firmy wzrasta znaczenie wyposażenia, stanu technicznego oraz wieku samochodów. Wśród typów nadwozi wybieranych przez Polki niezmiennie królują: kombi, MPV i SUV-y. Na podium w rankingu najpopularniejszych marek znalazły się samochody ze stajni Renault (11,4%), Opel (10,7%) i Nissan (9,9%). Z marek francuskich na miejscu dziesiątym uplasował się Citroen.

Najczęściej wybieranymi przez kobiety modelami były: Nissan Qashqai (4,7%), Nissan Juke (4,3%) oraz Opel Astra (3,3%). W pierwszej dziesiątce znajdziemy także Renault Clio oraz Renault Captur. Kobiety dość często decydowały się na samochody z automatyczną skrzynią biegów, aż 15,4% wszystkich pojazdów kupionych przez kobiety było wyposażone w automat. Jeśli chodzi o typ silnika, dysproporcja wyników między sprzedanymi samochodami z silnikiem wysokoprężnym a autami z silnikiem benzynowym nie była wielka (58,5% kobiet wybrało samochody z silnikiem benzynowym, a 41,5% z silnikiem Diesla). Polki w większości decydowały się na auta z napędem na jedną oś (85%).

Udział procentowy marek i modeli samochodów wśród wszystkich samochodów sprzedanych kobietom w salonach AAA AUTO w Polsce w okresie styczeń 2018 – maj 2019: 

Markaudział % Modeludział %
Renault11,4%Nissan Qashqai4,7%
Opel10,7%Nissan Juke4,3%
Nissan 9,9%Opel Astra3,3%
Kia 7,4%Dacia Duster3,0%
Hyundai 6,8%Hyundai ix352,9%
Skoda 6,8%Skoda Fabia2,9%
Ford 6,8%Kia Sportage2,6%
VW 6,4%Renault Clio2,6%
Toyota 3,7%Ford Focus2,4%
Citroen 3,5%Renault Captur2,2%

Można zauważyć, że systematycznie obniża się wiek aut używanych kupowanych przez kobiety w Polsce. Średnia wieku samochodu używanego kupowanego przez Polki w 2019 roku wynosiła 7,2 lat, podczas gdy w 2018 roku wskaźnik ten wynosił 7,5 lat. Niższy wiek samochodów koreluje z ich wyższymi cenami oraz niższym przebiegiem. Najczęściej wybieranymi kolorami samochodów wśród Polek były: czarny (22%), srebrny (18%) oraz szary (18%).

  • Średnia wieku samochodu używanego kupowanego przez kobiety: 7,5 lat (2018) / 7,2 lat (2019)
  • Średnia ceny samochodu używanego kupowanego przez kobiety: 34.395,80 PLN (2018) / 37. 307,14 PLN (2019)
  • Średni przebieg samochodu używanego kupowanego przez kobiety: 117.138 km (2018) / 109. 252 km (2019)

,,Stereotyp na temat tego, że kobiety wybierają małe, zgrabne i krótko mówiąc ,,piękne“ samochody już dawno odszedł do lamusa. Z naszych wyników sprzedażowych można wywnioskować, że priorytetem dla Polek jest bezpieczeństwo, komfort jazdy i przestronne wnętrze samochodu. Wiele naszych klientek jest matkami, a te z kolei wśród istotnych czynników, prócz wcześniej wymienionych, cenią także wielkość bagażnika, możliwość zamontowania fotelików dla dzieci czy inne udogodnienia przydatne w czasie podróży z dziećmi. Przykłady najczęściej wybieranych modeli aut w rodzaju ,,dużych“ samochodów, jak Nissan Qashqai czy Nissan Juke, są doskonałym odzwierciedleniem tych postaw“ – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Źródło: AAA AUTO

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o