Jakie samochody kupują kobiety? Na szczycie list przebojów wśród samochodów rodzinnych wybieranych przez kobiety znalazły się kombi, MPV i SUV-y. Panie preferują coraz młodsze, lepiej wyposażone modele, a najpopularniejszą marką wśród kobiet było Renault.
Przy okazji Dnia Matki, który świętowaliśmy w minioną niedzielę oraz nadchodzącego Dnia Dziecka AAA AUTO, największy dealer aut używanych w Europie Środkowo-Wschodniej, zaprezentował wyniki sprzedaży samochodów używanych za okres od stycznia 2018 do maja 2019, które wybierają kobiety. Z roku na rok dla kobiet kupujących samochody w polskich salonach firmy wzrasta znaczenie wyposażenia, stanu technicznego oraz wieku samochodów. Wśród typów nadwozi wybieranych przez Polki niezmiennie królują: kombi, MPV i SUV-y. Na podium w rankingu najpopularniejszych marek znalazły się samochody ze stajni Renault (11,4%), Opel (10,7%) i Nissan (9,9%). Z marek francuskich na miejscu dziesiątym uplasował się Citroen.
Najczęściej wybieranymi przez kobiety modelami były: Nissan Qashqai (4,7%), Nissan Juke (4,3%) oraz Opel Astra (3,3%). W pierwszej dziesiątce znajdziemy także Renault Clio oraz Renault Captur. Kobiety dość często decydowały się na samochody z automatyczną skrzynią biegów, aż 15,4% wszystkich pojazdów kupionych przez kobiety było wyposażone w automat. Jeśli chodzi o typ silnika, dysproporcja wyników między sprzedanymi samochodami z silnikiem wysokoprężnym a autami z silnikiem benzynowym nie była wielka (58,5% kobiet wybrało samochody z silnikiem benzynowym, a 41,5% z silnikiem Diesla). Polki w większości decydowały się na auta z napędem na jedną oś (85%).
Udział procentowy marek i modeli samochodów wśród wszystkich samochodów sprzedanych kobietom w salonach AAA AUTO w Polsce w okresie styczeń 2018 – maj 2019:
Marka |
udział % |
Model |
udział % |
Renault |
11,4% |
Nissan Qashqai |
4,7% |
Opel |
10,7% |
Nissan Juke |
4,3% |
Nissan |
9,9% |
Opel Astra |
3,3% |
Kia |
7,4% |
Dacia Duster |
3,0% |
Hyundai |
6,8% |
Hyundai ix35 |
2,9% |
Skoda |
6,8% |
Skoda Fabia |
2,9% |
Ford |
6,8% |
Kia Sportage |
2,6% |
VW |
6,4% |
Renault Clio |
2,6% |
Toyota |
3,7% |
Ford Focus |
2,4% |
Citroen |
3,5% |
Renault Captur |
2,2% |
Można zauważyć, że systematycznie obniża się wiek aut używanych kupowanych przez kobiety w Polsce. Średnia wieku samochodu używanego kupowanego przez Polki w 2019 roku wynosiła 7,2 lat, podczas gdy w 2018 roku wskaźnik ten wynosił 7,5 lat. Niższy wiek samochodów koreluje z ich wyższymi cenami oraz niższym przebiegiem. Najczęściej wybieranymi kolorami samochodów wśród Polek były: czarny (22%), srebrny (18%) oraz szary (18%).
- Średnia wieku samochodu używanego kupowanego przez kobiety: 7,5 lat (2018) / 7,2 lat (2019)
- Średnia ceny samochodu używanego kupowanego przez kobiety: 34.395,80 PLN (2018) / 37. 307,14 PLN (2019)
- Średni przebieg samochodu używanego kupowanego przez kobiety: 117.138 km (2018) / 109. 252 km (2019)
,,Stereotyp na temat tego, że kobiety wybierają małe, zgrabne i krótko mówiąc ,,piękne“ samochody już dawno odszedł do lamusa. Z naszych wyników sprzedażowych można wywnioskować, że priorytetem dla Polek jest bezpieczeństwo, komfort jazdy i przestronne wnętrze samochodu. Wiele naszych klientek jest matkami, a te z kolei wśród istotnych czynników, prócz wcześniej wymienionych, cenią także wielkość bagażnika, możliwość zamontowania fotelików dla dzieci czy inne udogodnienia przydatne w czasie podróży z dziećmi. Przykłady najczęściej wybieranych modeli aut w rodzaju ,,dużych“ samochodów, jak Nissan Qashqai czy Nissan Juke, są doskonałym odzwierciedleniem tych postaw“ – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.
Źródło: AAA AUTO
Najnowsze komentarze