W ubiegłym tygodniu w pawilonie Expo Center Norte w São Paulo odbyły się 21. Międzynarodowe Targi Produktów, Urządzeń, Usług i Technologii Dla Służby Zdrowia. Piszemy o tym dlatego, że wziął w nich udział brazylijski oddział Renault, który ma w ofercie modele sanitarek. Lekkie samochody użytkowe francuskiego producenta są zresztą wytwarzane lokalnie i nie ma problemu z dostosowaniem ich do najróżniejszych wymagań klientów.
Służba zdrowia może korzystać z samochodów w bardzo szerokim spektrum zastosowań. Jest czymś oczywistym, że samochody potrzebne są w szpitalach, laboratoriach klinicznych, przychodniach i gabinetach lekarskich, czy w przemyśle farmaceutycznym.
Doskonałym samochodem do stworzenia zabudowy sanitarnej jest Renault Master. Również w Polsce jeżdżą karetki oparte o ten model. W Brazylii można zamówić sanitarkę w oparciu o różne wersje podwozia i z różnymi wysokościami. Jest ich aż pięć! To trzy karetki podstawowe w rozmiarach L1H1, L2H2 i L3H2 (przypomnijmy, że L1, L2 i L3 oznaczają odpowiednio krótkie, średnie i długie podwozie, a H1 i H2 odpowiednio niskie i wysokie nadwozie) oraz karetki reanimacyjne w rozmiarach L2H2 oraz L3H2.
Również Renault Kangoo może zostać przygotowane pod kątem potrzeb medycznych. Można na bazie tego kombivana przygotować karetkę podstawową, która będzie generowała niskie koszty użytkowania. Pod maską można zamontować silnik 1.6 16v Hi-Flex, czyli jednostkę dostosowaną do zasilania zarówno benzyną, jak i paliwem alkoholowym, bardzo popularnym w Ameryce Łacińskiej.
Sanitarki Renault w Brazylii
KG; zdjęcie: Renault Brasil
Najnowsze komentarze