Sebastian Loeb pojedzie dla prywatnego zespołu PH-Sport w Rajdzie Dakar. Będzie kierował samochodem Peugeot 3008 DKR MAXI. W 2017 roku udało mu się zwyciężyć na 10 etapach i zająć drugie miejsce w rajdzie. Zespół PH-Sport został założony przez Bernarda Piallata i Davida Henry’ego. Współpracę zaczęli w 1990 roku. Pierwsze sukcesy przyszły cztery lata później. Teraz przygotowują się do Dakaru i współpracują z Peugeot.
„Wiele zespołów celuje w zwycięstwo, mam nadzieję być pomiędzy nimi. Lubię wydmy, pamiętam czego się nauczyłem w ostatnich latach i nadal jestem głodny sukcesu” – dodał Loeb.
https://www.facebook.com/TeamPHSport/videos/368014523960738/?__xts__[0]=68.ARCNuCjx-ST0d2i4TcTB_G7tNFh8pNG-YQOZ-bWoZGS-35DVGwWRJymOmZAjHdRM5awj5MowZWYDlKzjh6QkmaZyX_aOpH7y8kPeQ-Z6709ST8Z0uEMMN6RDFkOb30vtLCO0ceFZpi4i4x-D-YEYZ-8vEpdWHXX0KUc6SDiQJe_J0-9VW8Y5unJaZd_zF_diFZVU8Xbp7hsB8ZdEcGgikoe_EBLkqZqIzey38m7m0IXkD_-zT4IlXINyZwPOAfs8YSHmzXDowY2ufAkUWv7IbbFnGyUkvpiDNo2Jnw9rBoJlARSjpusHobp-pXKtM3DF6WPuQYPmMB1DvYBTMZGVIlDU1dQ4k0ODvv12ag&__tn__=-R
Peugeot 3008 DKR MAXI to francuski samochód terenowy przygotowany specjalnie do udziału w rajdach Rally Raid, którego głównym celem było wygranie rajdu Dakar w 2018 roku. Konstrukcja samochodu jest ulepszoną wersją 3008 DKR, opartego na SUV-ie Peugeot 3008 i jest ulepszeniem poprzedniej wersji Peugeot 3008 DKR, która rywalizowała w 2016 i 2017 roku. Pod maską znajduje się silnik o mocy 340 KM.
Nowy samochód jest o 20 centymetrów szerszy niż jego poprzednik. Aby to osiągnąć, wahacze górne i dolne, a także przednie i tylne końce drążków kierowniczych i półosie napędowe są nowe. W rezultacie poprawia się stabilność i dynamika samochodu, co prowadzi do zwiększenia osiągów. Zbiornik paliwa ma imponujące 400 litrów pojemności.
Peugeot 3008 MAXI DKR dane techniczne
PEUGEOT 3008 DKR MAXI |
v2018 |
Type |
V6 bi-turbo Diesel |
Pojemność |
2.993 ccm |
Zamontowany |
Środek-tył pojazdu |
Ilość cylindrów |
6, kąt 60 stopni |
Maksymalna moc |
340 KM |
Moment obrotowy |
800 Nm |
Maksymalne obroty |
5.000 obr./min. |
Maksymalna prędkość |
200 km/h |
Olej w silniku |
TOTAL QUARTZ 10 W 50 |
Napęd |
4×2 |
Skrzynia |
6-biegowa, manualna |
Olej w skrzyni |
TOTAL 755 HPX 80 W 140 |
Poszycie |
Włókno węglowe |
Zawieszenie |
Podwójne wahacze poprzeczne – z przodu i z tyłu |
Sprężyny |
Sprężyny śrubowe (jedna na koło) |
Amortyzatory |
Regulowane, dwa na koło |
Sterowanie i hamulce |
Hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, hamulce hydrauliczne podwójny obwód |
Tarcze |
Przednie i tylne wentylowane tarcze Przednie tarcze (średnica): 355 mm Tylne tarcze (średnica): 355 mm |
Opony |
BFGoodrich All-Terrain T/AKDR2 37/12,5 x 17 |
Długość |
4.312 mm |
Szerokość |
2.400 mm |
Wysokość |
1.799 mm |
Przedni zwis |
623 mm |
Zwis tylny |
689 mm |
Rozstaw osi |
3.000 mm |
Pojemność baku |
400 l |
Najnowsze komentarze