środa, 29 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Sébastien Loeb i Peugeot 208 WRX zajmują doskonałe drugie miejsce w Montalegre

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-04-26
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
12 0
0
11
UDOSTĘPNIEŃ
35
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022

Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis

Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd

W drugiej rundzie Samochodowych Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie Sébastien Loeb pokazał się z najlepszej strony. Pod słonecznym niebem Portugalii i przy wypełnionych trybunach kierowca z Alzacji zdobył dla Team Peugeot Hansen pierwsze w tym sezonie miejsce na podium.

Team Peugeot Hansen przeżył w Portugalii weekend pełen silnych wrażeń i emocji. Pomimo nieoczekiwanych przeszkód w kwalifikacjach, Sébastien Loeb i Timmy Hansen zrealizowali swój cel i zakwalifikowali się do wyścigów finałowych. W rozstrzygających biegach zawodnicy ci pokazali pełną skuteczność i walczyli o czołowe pozycje. Sébastien Loeb zaliczył najlepszy czas okrążenia i dzięki świetnej jeździe w finale zajął ostatecznie drugie miejsce. Timmy Hansen na mecie uplasował się na czwartej pozycji. Dzięki temu drużynowemu osiągnięciu Team Peugeot Hansen awansuje na trzecie miejsce w klasyfikacji zespołów.

Timmy Hansen osiągał na torze w Montalegre bardzo wysokie prędkości, jednak w biegach eliminacyjnych był kilkakrotnie blokowany przez jadących wolniej konkurentów, co pogorszyło jego końcowy wynik z kwalifikacji. Z drugiej strony, szwedzki kierowca popisał się kilkoma widowiskowymi manewrami wyprzedzania.

Kevin Hansen po raz kolejny uzyskał godny uwagi rezultat, plasując się na pozycji rezerwowego zawodnika serii finałowej. Jak na kierowcę startującego samochodem w specyfikacji z poprzedniego sezonu, jest to wynik powyżej oczekiwań.

 

Zasłyszane na padoku…

Kenneth HANSEN, szef zespołu

Oto naprawdę zasłużone miejsce na podium! Potwierdza się, że tegoroczne mistrzostwa stoją na bardzo wyrównanym poziomie. W ten weekend pokazaliśmy, że jesteśmy w pełni gotowi odgrywać w nich główne role. Mamy niezbędną do tego prędkość maksymalną. Widok Sébastiena na drugim stopniu podium sprawił mi prawdziwą satysfakcję, a Timmy ukończył wyścigi tuż poza podium. Aby osiągnąć te wyniki, zawodnicy musieli wykazać się doskonałym refleksem i komunikacją z członkami ekipy obserwującymi tor, bo w Montalegre wejście na joker lap znajduje się tuż za linią startu. Nie raz musieliśmy zmieniać naszą strategię w ostatnich ułamkach sekundy, zależnie od sytuacji po starcie. Tak było również w finale – i skończyło się sukcesem.

Sébastien LOEB (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 9), 2. miejsce

Po nieudanym rozpoczęciu sezonu to pierwsze podium bardzo mnie cieszy. Naprawienie tej sytuacji w drugiej rundzie uważałem za absolutnie niezbędne. Tempo naszej jazdy wzrastało przez cały weekend. Niestety, podobnie jak w Barcelonie, zupełnie nie wyszedł mi trzeci bieg kwalifikacyjny. Zawodnik jadący tuż przede mną zaliczył piruet na torze, co drogo mnie kosztowało. Gdyby nie ta sytuacja, wystartowałbym do wyścigu półfinałowego z pierwszego pola, a to mogłoby wiele zmienić w klasyfikacji końcowej, bo w finale byłem najszybszy. Tak, czy inaczej, zaliczyłem 23 punkty i jestem z tego zadowolony.

Timmy HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 21), 4. miejsce

Ponownie udało nam się zakończyć weekend solidnymi wynikami. Wprowadziliśmy dwa samochody zespołu do serii finałowej. Niestety, nie byłem w stanie przez cały czas prezentować pełnej prędkości, na jaką mnie stać. Podczas kwalifikacji kilka razy blokowali mnie jadący wolniej rywale. Ta sytuacja zmuszała mnie do maksymalnie ofensywnej jazdy. Wyprzedziłem na trasie pięciu konkurentów. Było to na pewno z korzyścią dla widowiska, ale nie miało dobrego wpływu na czasy. Co gorsza, w biegu finałowym w połowie trasy poczułem spadek mocy silnika. Jestem pewien, że gdyby nie to, dołączyłbym do Sébastiena na podium, bo przed tą przygodą jechałem dosłownie jak przyklejony do jego zderzaka. Nie mogę się doczekać, by wreszcie rozegrać cały wyścig bez spowolnień powodowanych przez innych. Mam nadzieję, że nastąpi to na torze w Hockenheim.

Kevin HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 71), 8. miejsce

To był udany weekend. Zebrałem sporo pochwalnych komentarzy. Jestem szczęśliwy, że bardzo zbliżyłem się do udziału w serii finałowej. W biegu półfinałowym tuż po starcie, w ostatniej chwili, zmieniłem strategię. Atakowałem na maksimum możliwości, ale pościg za Petterem Solbergiem, w sytuacji, gdy miałem do dyspozycji samochód z ubiegłego sezonu, był naprawdę bardzo trudny. Pod sam koniec wyścigu przebiłem oponę. Biorąc to wszystko pod uwagę, mój wynik jest najlepszy, na jaki było mnie tutaj stać.

 

KLASYFIKACJA NA MECIE W MONTALEGRE (23 kwietnia 2017 r.)

1. Mattias Ekström (Audi S1)
2. Sébastien Loeb (Peugeot 208 WRX)
3. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI)
4. Timmy Hansen (Peugeot 208 WRX)
5. Reiniss Nitis (Audi S1)
6. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI)

 

KLASYFIKACJA GENERALNA PO DRUGIEJ RUNDZIE:
Klasyfikacja kierowców

1. Mattias Ekström (Audi S1), 58 pkt
2. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI), 44 pkt
3. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI), 42 pkt
4. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS), 30 pkt
5. Timo Scheider (Ford Fiesta), 28 pkt
6. Sébastien Loeb (Peugeot 208 WRX), 26 pkt
7. Reiniss Nitis (Audi S1), 26 pkt
8. Timmy Hansen (Peugeot 208 WRX), 23 pkt*
9. Kevin Hansen (
Peugeot
208 WRX), 21 pkt
10. Toomas Heikkinen (Audi S1), 19 pkt

Klasyfikacja zespołów

1. Volkswagen PSRX, 86 pkt
2. EKS Audi, 77 pkt
3. Team Peugeot Hansen, 49pkt*
4. Hoonigan Racing Division, 49 pkt
5. MJP Racing Team Austria, 35 pkt
6. STARD, 24 pkt

 

* Suma ta uwzględnia karę odjęcia 10 pkt, nałożoną na samochód Timmy’ego Hansena za niewłaściwe oznaczenie opon w trzeciej kolejce kwalifikacji.

 

 

źródło: Peugeot Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 208PeugeotrallycrossSport
Udostepnij4Tweet3Udostepnij1
Poprzedni

Citroëny C3 WRC na znanym terenie

Następny

Bagażniki rowerowe Witter w ofercie firmy Taurus

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Bagażniki rowerowe Witter w ofercie firmy Taurus

Emocjonujące otwarcie serii 308 Racing Cup

Auto Shanghai 2017 - Renault

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Marcin - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Jdm - Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Marcin ( ten co go kasują) - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Jdm - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Roman - Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Drakster - Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Duży awans Peugeota w brytyjskim badaniu satysfakcji kierowców Driver Power 2022
  • Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Citroën AMI, ë-Berlingo i ë-C4 dla wyspy La Maddalena. Policja pojedzie na prąd
  • Dlaczego kierowcy Audi i BMW jeżdżą jak idioci? Nowe wyniki badań zachowań za kółkiem zaskakują
  • Nowy Fiat Uno nadjeżdża? Nowy model będzie crossoverem klasy B
  • Renault chce uzyskać oszczędności rzędu 200 mln euro rocznie ze zbierania danych
  • Akcjonariusze Nissana odrzucają propozycję uznania Renault za podmiot dominujący
  • Jaki samochód najmniej pali? Citroën i ciekawe wyniki przedwojennego konkursu na oszczędność paliwa
  • Peugeot Partner I – oszczędne rozwiązanie dla firmy i dla wymagającej przestrzeni rodziny. Tani diesel
  • Nowa Dacia Duster po tuningu Carpoint mieni się kolorami w słońcu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.