Segment minivan na wyginięciu. Jaki los czeka Renault Scenic?

10 54

Rodzinne pojazdy ustępują popularnością modnym SUV-om i crossoverom. Segment minivanów z roku na rok się kurczy, uboższa jest również oferta producentów. Jaki los czeka najpopularniejszy model w rodzinie, Renault Scenic?

Minivan to ginący gatunek samochodów. Klienci preferują samochody o podwyższonym zawieszeniu, o czym świadczą wyniki sprzedaży z ostatnich lat. Według LMC Automotive w roku 2005 zarejestrowano 2,4 mln egzemplarzy tych rodzinnych pojazdów, a w ubiegłym roku sprzedaż była mniejsza niż 1 mln. Najpopularniejszym modelem w segmencie według danych JATO Dynamics jest Renault Scenic. W ubiegłym roku zarejestrowano w Europie 92.460 egzemplarzy pojazdu. Pierwsza pozycja w rankingu może cieszyć, aczkolwiek liczba rejestracji w porównaniu do lat wcześniejszych wyraźnie spadła. Klienci zarejestrowali o 11% mniej Sceniców niż w roku 2017 i ponad trzykrotnie mniej niż w okresie największego zainteresowania pojazdem.

Czwarta generacja Renault Scenic zadebiutowała w roku 2016 i samochód powinien pozostać w ofercie francuskiej marki do roku 2022. Co potem? Renault na razie nie zdecydowało o losie modelu, zamierza bacznie obserwować wyniki sprzedaży, aczkolwiek mamy nadzieję, że gama modelowa Renault nie będzie składała się w przyszłości wyłącznie z SUV-ów. Ostatni Scenic już delikatnie, ale jednak podążył swoim wyglądem zewnętrznym za modą, oby pozostał minivanem.

Producenci odchodzą od funkcjonalnego typu nadwozia w kierunku modeli o ciekawszym wyglądzie zewnętrznym i podwyższonym zawieszeniu. Peugeot przekształcił swoją ofertę tak, jak pokazywały trendy. Modele 3008 oraz 5008 stały się SUV-ami, podobne zmiany możemy zaobserwować w ofercie Citroena, w której na próżno szukać już C3 Picasso. Na jego miejscu pojawił się, C3 Aircross, który jest zresztą bardzo udanym modelem. W ofercie znajdziemy także ceniony za praktyczność model C4 Spacetourer, który wcześniej nosił nazwę Picasso. Model był czwartym pod względem sprzedaży minivanem w Europie w 2018 roku. Sprzedaż na poziomie 76.663 egzemplarzy była jednak niższa niż w roku wcześniejszym o 23%.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
5 Wątki komentarzy
5 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
10 Autorzy komentarzy
MIOdeKObywatel MKzimenMarcinJan Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
lu
Gość
lu

Mechanik w autoryzowanym serwisie powiedział mi nieoficjalnie, że bardzo ograniczono produkcję i w ogóle ofertę sceniców. W przyszłym roku ma zniknąć z rynku…

Stefan
Gość
Stefan

To jest żałosne gdy modowe wybory wypierają bardziej funkcjonalne produkty :/

Krzysiek
Gość
Krzysiek

Akurat obecnego Scenica nie ma co zalowac, zaden z niego minivan.

Łukasz
Gość
Łukasz

Świetne auto. Nie rozumiem w czym jest gorsze od mokki captura juke czy innych które są w jego cenie? Niczym. Jest dużo lepszy od tych aut. Miałem mokke 4 lata. Fajne auto ale scenic jest od niego autem po prostu lepszym. Bardziej funkcjonalnym. 3 osobne fotele z tylu, duży bagażnik i dużo więcej miejsca. A grand scenic to w ogóle bajka.

pawelhks
Gość
pawelhks

gorsze jest dla producenta, bo mniej marzy jednostkowej przynosi dodatkowo przy malejacym wolumenie sprzedazy.
Dla uzytkownika minivany maja same zalety

Marcin
Gość
Marcin

Zawsze się zastanawiałem jakie musiałyby zajść okoliczności żebym kupił mini vana zamiast hatchback’a?

zimen
Gość
zimen

Zestawiając ze sobą vana i hatchbacka o takich samych wymiarach zewn. w vanie wnętrze jest przestronniejsze, zyskuje się też na większej pojemności bagażnika a umieszczanie małych dzieci w fotelikach na tylnej kanapie jest nieporównywalnie łatwiejsze i wygodniejsze. Wiem co piszę bo mam porównanie

Jan
Gość
Jan

Niestety minivany czeka zagłada czy chcemy tego czy nie. W 2018 roku zniknęła z rynku Toyota Verso, teraz Kia Carens, już zapowiedziano wygaszenie produkcji C-Max i jego wersja Grand. Kto następny? Stawiam na Galaxy. Scenic jeszcze bardziej przeoobrazi się w crossovera a c4 spacetourer zostanie skanibalizowan przez c5 aircrossa (choć brak mu 7 siedzeń)

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Ten kto zostanie z ostatnim minivanem ten zgarnie cały nie mały tort.

MIOdeK
Gość
MIOdeK

Segment od lat jest w odwrocie…
Najbardziej szkoda mi Zafiry OPC i Smaxa 2.5t
Ale są jeszcze vany z USA