wtorek, 5 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Co kryje kompleks laboratoriów w Aubevoye? Sekrety tajnego centrum badawczego Renault.

Dostać się tutaj jest trudniej niż do niejednej bazy wojskowej

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-05-06
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
157 7
0
140
UDOSTĘPNIEŃ
468
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?

Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych

Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym

Laboratoria badawcze Renault w Aubevoye przypominają tajny ośrodek wojskowy. Odbywają się tutaj wnikliwe  testy najnowszych modeli marki. Ogromnego terenu strzegą oddziały strażników, kamery i czujniki ruchu. Jest nawet sprzęt do wykrywania i neutralizowania dronów.

Grupa Renault posiada liczne ośrodki badawcze i inżynieryjne we Francji i na całym świecie. W jednym z nich, znajdującym się w Aubevoye, znajduje się ukryty skarb: komory bezechowe. W tych tajemniczych pomieszczeniach, odciętych od wszelkich fal dźwiękowych i zakłóceń elektromagnetycznych, prototypy przyszłych samochodów poddawane są szczegółowym testom. To właśnie w tych komorach przeprowadzane są ściśle tajne testy dźwięków i połączonych funkcji, które mają być zastosowane w przyszłych modelach.

Aubevoye, ośrodek testowy oraz inżynieryjny Renault położony jest 100 km na północny zachód od Paryża. Za ogromną bramą główną, na ponad 600 hektarach terenu wyłączonego z użytku publicznego, znajduje się prawie 60 km torów testowych, 44 linie testowe, dwa tunele aerodynamiczne, 18 komór korozyjnych i wiele innych. Obiekty testowe służą do poddawania przyszłych pojazdów Grupy Renault próbom w różnych sytuacjach, a wszystko to w tajemnicy ukryte w lasach Eure. Ochrona dba o to, aby nikt nie wszedł do środka. Specjalny sprzęt monitoruje nawet pojawianie się dronów. Konkurencja nie śpi a szpiegować próbują i dziennikarze i fani marki.

W tym supernowoczesnym ośrodku pracuje około 1000 specjalistów. Każdy ma dostęp do swoich wydzielonych stref. Bezpieczeństwo jest na bardzo wysokim poziomie. Ciężko się tutaj normalnie dostać.

Wejdź do środka i usłysz ciszę pierwszej komory bezechowej: ściany i sufit pierwszego pomieszczenia są pokryte piankowymi panelami z poziomych i pionowych pryzmatów. Wystające formy rozpraszają fale dźwiękowe, a nie odbijają ich, usuwając z pomieszczenia jakiekolwiek echo, stąd nazwa „bezechowa”.

Tutaj słowo „cisza” nabiera nowego znaczenia. Naprawdę nic nie słychać; brak dźwięku staje się wręcz męczący. W takiej przestrzeni, pozbawionej wszelkich dźwięków z otoczenia, przy każdym ruchu najmniejszy odgłos gniecionej tkaniny czy nawet oddech stają się zaskakująco wyczuwalne. I odwrotnie, odgłos klaszczącej dłoni wydaje się stłumiony, wręcz matowy, ponieważ ściany nie wytwarzają echa.

Na środku pomieszczenia, w otoczeniu stu wysokiej jakości mikrofonów stoi nowe Megane E-TECH Electric. W komorze mierzy się izolacyjność akustyczną samochodu w odniesieniu do hałasu generowanego przez silnik, opony i inne elementy znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie. W tym miejscu dostraja się izolację akustyczną samochodu i pracuje nad wszystkimi dźwiękami, które składają się na wrażenia akustyczne użytkownika: dźwięk drzwi samochodu, ostrzeżenia dźwiękowe i alarmy, muzyka i inne. Eksperci akustyczni tworzą i oceniają całą architekturę dźwiękową samochodu, na którą składają się odgłosy z wnętrza i z zewnątrz.


Niedaleko znajduje się kolejne specjalne pomieszczenie. Ściany pokryte są białymi panelami, które leżą na grubej warstwie izolacji. Inne, zupełnie nowe Megane E-TECH Electric jest testowane na hamowni podwoziowej, aby symulować jazdę po otwartej drodze. Wokół samochodu znajdują się anteny, które bombardują go falami elektromagnetycznymi o różnym natężeniu i częstotliwości. Pojazdy w prawdziwym świecie są nieustannie poddawane działaniu pól elektromagnetycznych, czy to podczas przejeżdżania obok wież telefonicznych, nadajników telewizyjnych, czy radarów automatycznej prędkości, dlatego należy podjąć wszelkie środki ostrożności, aby nic nie zakłócało normalnej pracy pojazdu.

Wokół pojazdów jest teraz wprawdzie mniej fal dźwiękowych, ale nie można tego samego powiedzieć o falach elektromagnetycznych. Od początku wieku liczba pokładowych urządzeń elektronicznych wzrosła czterokrotnie. Renault Megane E-TECH Electric może pochwalić się nowymi funkcjami łączności i systemem ADAS. Ta dodatkowa łączność oznacza większą liczbę fal odbijających się zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz samochodu. Należy zatem zadbać o to, aby częstotliwości nie zakłócały się wzajemnie, co pozwoli uniknąć awarii urządzeń pokładowych lub problemów z bezpieczeństwem na zewnątrz pojazdu, a tym samym zapewni bezpieczeństwo i niezawodność samochodów wszystkim klientom Renault.

Dalej znajduje się jedyna całkowicie bezechowa komora w Centrum Technicznym Aubevoye, w której eksperci sprawdzają, jak wszystkie samochody Renault, od ZOE po Mastera, radzą sobie z odbiorem fal.

W sumie w różnych komorach bezechowych i laboratoriach analitycznych rozsianych po rozległym Centrum Technicznym w Aubevoye odbywa się ponad tysiąc testów rocznie. Na wiele długich miesięcy przed ujawnieniem – lub nawet nadaniem nazwy – przyszłe samochody Renault spędzają całe dnie w tych komorach sensorycznych, otoczone niewidzialnymi częstotliwościami. Dowód na to, że w tych komorach bezechowych, tych mało znanych skarbach technologii, stawka jest zbyt wysoka.

źródło: Renault

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Renault
Udostepnij56Tweet35Udostepnij10
Poprzedni

Opel Manta GSe ElektroMOD zdobył nagrodę Internationaler Deutscher PR Preis 2022

Następny

Nowy Citroën C5 X już w Sosnowcu! Samochód gotowy do jazd testowych

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Nowy Citroen C5 X 2022, Citroen Tandem+ Sosnowiec

Nowy Citroën C5 X już w Sosnowcu! Samochód gotowy do jazd testowych

Nowy singiel Matteo Bocellego promuje Fiata 500 La Prima by Bocelli

Silnik V6 12V ZPJ/Z – sprawdzona konstrukcja idealna do klasyka. Opinie, awaryjność, spalanie

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • adam - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Yoyo - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Chip - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Marcin - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Kierowca - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • ŁUKASZ - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Luu - Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Anonimowo - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Anonimowo - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.
  • Fiat 500e najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Niemczech i we Włoszech
  • Auto Compol, dealer Renault, wspiera bezpieczne wakacje wraz z Dacią Jogger
  • Pierwsze egzemplarze Renault e-Master trafiły do sieci RTV Euro AGD
  • Peugeot 208 najpopularniejszym francuskim samochodem na świecie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.