Alfa Romeo 33 Stradale
Wiadomości

Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
Mitsubishi Outlander PHEV Bartłomiej Topa
Wiadomości

Bartłomiej Topa w nowym Mitsubishi Outlander PHEV. „306 KM naprawdę czuć”

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
Peugeot LGBTQ+
Wiadomości

Peugeot e-3008 i e-5008 w tęczowym malowaniu na Birmingham Pride Parade 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
Leapmotor T03,
Wiadomości

Leapmotor T03 drugim najchętniej kupowanym miejskim elektrykiem w Polsce

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
ds automobiles 2 Wiadomości
Wiadomości

DS Automobiles walczyło o punkty w deszczu. Pierwszy wyścig Tokyo E-Prix pełen emocji

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
ds 7 ds 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy luksusowy DS 3 będzie SUVem i otrzyma nową platformę

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
PureTech 130
Wiadomości

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Sierpień miesiącem spadków na polskim rynku nowych samochodów

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2015-09-07
w Wiadomości
Czas czytania 5 minut
311
A A
18
logo wszystkie Wiadomości

Drugi miesiąc wakacji przyniósł znaczący spadek liczby rejestracji nowych samochodów – w stosunku do lipca w sierpniu zarejestrowano o ponad 20% mniej aut! Co więcej – sierpień był najgorszym pod tym względem miesiącem w bieżącym roku i jednocześnie jedynym, który nie zamknął się ponad 30-tysięczną sprzedażą. Ba, ledwo przekroczył poziom 27.100 sztuk. Mizernie. Tracili niemal wszyscy – w pierwszej dwudziestce nikt nie wzniósł się w sierpniu ponad lipcową sprzedaż, udało się to dopiero 25. co do woluminu sprzedaży marce w Polsce, Lexusowi. Więcej aut sprzedały też Subaru, Land Rover, Porsche, Bentley (który w lipcu nie miał ani jednej rejestracji) i Rolls-Royce (też w lipcu nie zarejestrowano żadnego auta tej marki, a w sierpniu przybyło jedno).

Nas jednak interesują marki francuskie oraz należąca do Renault Dacia. Przyjrzyjmy się, jak one radziły sobie w sierpniu na naszym rynku.

Relatywnie niewielki spadek w odniesieniu do sierpnia zanotowało Renault. Lipiec przyniósł 2.323 rejestracji, a sierpień 2.214, czyli jedynie o niespełna 5% mniej. Rynek spadł przeszło czterokrotnie bardziej. Po ośmiu miesiącach bieżącego roku Renault cieszy się wynikiem 16.859 zarejestrowanych nowych aut, co daje francuskiej marce szóste miejsce w Polsce. Jeśli zaś weźmiemy pod uwagę jedynie sierpień, to więcej sprzedały tylko trzy marki – Škoda, Volkswagen i Toyota. Miejmy nadzieję, że Renault utrzyma się na wznoszącej fali, choć dogonienie piątego w stawce rocznej Forda nie wydaje się możliwe.

Warto przeczytać!

luca de meo Wiadomości

Luca de Meo: Europa potrzebuje takiego rozwiązania jak „Airbus auta elektrycznego”

2025-05-23
Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Duży wpływ na wynik Renault miała sprzedaż Clio – w sierpniu zarejestrowano nad Wisłą aż 965 egzemplarzy tego modelu, a to stanowi tegoroczny rekord! Łącznie od początku roku na polskie drogi wyjechało już 4.891 sztuk Clio. Drugie miejsce w sierpniu utrzymuje Master (468 nowych rejestracji, 3.532 od początku roku), a trzecie wywalczyło Megane, które we Frankfurcie zaprezentuje następcę (197 w sierpniu i 2.768 od początku roku). Kolejne miejsca zajęły Trafic (138; 1.188), Captur (135; 1.498), Fluence (87; 613), Kadjar (75; 353), Espace (39; 169), Scenic (38; 645), Kangoo (33; 516), Twingo (27; 418), Laguna (9; 214), Koleos (2; 51) oraz użytkowy Maxity (1; 3).

Udział Renault w polskim rynku wynosi po ośmiu miesiącach 6,41%, a w samym tylko sierpniu aż 8,17%.

Dziewiąte miejsce w całorocznym rankingu zajmuje Peugeot. W sierpniu zarejestrowano w Polsce 1.188 samochodów tej marki, o niecałe 13% mniej, niż w lipcu, francuska marka straciła więc o 1/3 mniej, niż polski rynek. Dzięki zarejestrowaniu od początku roku 10.278 samochodów Peugeot „przeskoczył” w rankingu Hyundaia, który w sierpniu miał mizerne wyniki (spadek w stosunku do lipca o blisko 38%). Wprawdzie skumulowany wynik Peugeota jest lepszy od analogicznej wartości Hyundaia tylko o 6 samochodów, ale nie zmienia to faktu, że Francuzi wyprzedzili Koreańczyków ;-)

Niezmiennie najlepiej sprzedającym się modelem Peugeota jest Partner – w sierpniu na polskie drogi wyjechało 313 takich aut, a od początku roku jest to już 2.273. Drugie miejsce zajmuje użytkowy Boxer (253; 1810), a trzecie model 208 (165; 1600). Kolejne miejsca zajmują 308-ka (129; 1.068), 508-ka (86; 1.017), 3008-ka (71; 560), 301-ka (54; 716), 2008-ka (53; 776), 5008-ka (39; 229), Expert (14; 156), Bipper (8; 33) oraz RCZ (3; 40).

Udział Peugeota w polskim rynku wynosi po ośmiu miesiącach 3,91%, a w sierpniu 4,38%.

Jedenaste miejsce w stawce wciąż zajmuje Dacia. Ósmy miesiąc bieżącego roku przyniósł w Polsce 1.011 rejestracji samochodów tej marki, a to tylko o niespełna 7% mniej, niż w lipcu.

Wciąż najchętniej wybieranym modelem Dacii jest w Polsce Duster, ale sierpnie był dla tego SUV-a kiepściutkim miesiącem. Zarejestrowano tylko 332 egzemplarze, a to najgorszy tegoroczny wynik – dwa miesiące wcześniej było ponad dwukrotnie więcej! Od początku roku wyjechało na polskie drogi aż 4.061 nowych Dusterów, a to jest niemal 42% całej sprzedaży marki w Polsce. Drugie miejsce należało w sierpniu (i w całym roku) do Dokkera (283; 2.279), a trzecie do Sandero (200; 1.514). Czwartą pozycję wywalczył kompaktowy minivan Lodgy (105; 848), a piąte Logan (91; 1.157).

Udział Dacii w polskim rynku wynosi po ośmiu miesiącach 3,75%, a w samym tylko sierpniu 3,73%.

Czternaste miejsce pod względem popularności w Polsce zajmuje Citroën. Czas najwyższy odnowić gamę modelową, bo C4 Picasso i C4 Cactus całej roboty nie zrobią. Efekt jest taki, że Citroën stracił od lipca do sierpnia tyle, co cały rynek – w ósmym miesiącu roku zarejestrowano w Polsce tylko 772 samochody tej marki. To mniej, niż Mercedesów na przykład, która to marka oddala się od Citroëna coraz bardziej w rankingu najpopularniejszych marek samochodowych nad Wisłą.

Z gamy Citroëna najchętniej wybieranym modelem jest niezmiennie kombivan Berlingo. W sierpniu zarejestrowano 209 takich aut, a od początku roku – już 2.006. Wiceliderem sierpnia i sprzedaży skumulowanej jest C4 Picasso (107; 1.032), a trzecie miejsce zajmuje użytkowy Jumper (87; 931). Na kolejnych miejscach plasują się C4 Cactus (79; 673), C3 (65; 459), C-Elysee (61; 565), C3 Picasso (49; 411), C4 (31; 366), C5 (25; 302), DS4 (16; 154), Nemo (14; 158), Jumpy (13; 105), DS5 (10; 107), DS3 (4; 98), C4 Aircross (1; 94) i C1 (1; 78). W statystykach jest jeszcze jeden egzemplarz C8 zarejestrowany w marcu.

Citroën ma w tej chwili 2,87% polskiego rynku nowych aut (narastająco od początku roku), zaś udział sierpniowy wyniósł 2,85%.

 

 

na podstawie danych CarMarket
KG

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 508RenaultC-Elysee5008DaciaC5107CitroenEspaceKadjarGrupa RenaultClioLagunaDusterMasterSanderoLoganC3ExpertDSKoleosBoxer308LodgyC13008Twingo208PeugeotMegane
Udostepnij110Tweet69Udostepnij19
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
18 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3521 udostępnienia
    Udostepnij 1408 Tweet 880
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1814 udostępnienia
    Udostepnij 726 Tweet 454
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1414 udostępnienia
    Udostepnij 566 Tweet 354
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3311 udostępnienia
    Udostepnij 1324 Tweet 828

Testy samochodów

04. Nowa Dacia Logan MCV Wiadomości
Testy

Test: Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90 KM – najtańsze kombi tej wielkości na rynku. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-02-28
Peugeot 308 SW Hybrid – pierwsza jazda 21 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW 225 KM Hybrid – pierwsza jazda, dla rodziny i dla biznesu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-06-23
0547 17 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Logan MCV 75 KM 1.5 dCi 2007 – oszczędny samochód siedmioosobowy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-08-12
Dacia Sandero Stepway: test opinia
Testy

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 90 KM – najtańszy crossover na rynku. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-04-20
citroen c5 05 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C5 2.0 HDi Tourer 163 KM 2013 – rodzinne auto oczami dzieci i rodziców. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Jędrzej Chmielewski
2013-06-26

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Zmiana kierowcy w ING Renault F1 Team

Citroën C5 Aircross Plug-In Hybrid najbardziej praktycznym samochodem w konkursie „The Best of Moto 2022”

Peugeot 304 Cabriolet S z 1973 roku prawie jak nowy

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
18
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz