Jak już pisaliśmy w Polsce rynek samochodów nowych uległ tradycyjnemu sierpniowemu załamaniu. Wszystkie dziesięć najpopularniejszych w Polsce marek odnotowało spadki sprzedaży w stosunku do lipca. W Europie nie jest aż tak źle, choć akurat trzy francuskie marki również sprzedały w drugim miesiącu wakacji mniej aut, niż w pierwszym.
Ciągle najlepiej spośród francuskich producentów radzi sobie na europejskim rynku Renault. W sierpniu do nabywców trafiło 61.189 samochodów z rombem na masce, co jest czwartym wynikiem wśród najpopularniejszych marek na Starym Kontynencie. Renault wciąż jednak boryka się ze spadkiem – w stosunku miesiąc do miesiąca wyniósł on tym razem aż 9,4%, zaś rok do roku – 11,2%. Sprzedaż ośmiomiesięczna koncernu w Europie wynosi w tym roku 801.376 samochodów.
Nieco tylko gorzej poradził sobie w sierpniu Peugeot plasujący się na piątym miejscu listy najchętniej kupowanych marek. 57.181 sztuk, to o 3,6% gorszy wynik, niż w lipcu, ale za to sprzedaż skumulowana za osiem miesięcy wyniosła 754.228 aut, co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 0,1%.
Citroën ze sprzedażą 53.767 samochodów znalazł się na siódmym miejscu sierpniowej sprzedaży i zanotował spadek w wysokości 4,8% w stosunku do lipca. Jednocześnie wynik 648.496 sprzedaży skumulowanej od stycznia do sierpnia włącznie jest wynikiem lepszym od ubiegłorocznego o 1,9%.
Wśród najpopularniejszych modeli miesiąca Peugeot 207 znajduje się na trzecim miejscu. Został zdetronizowany przez Volkswagena Golfa i Opla Astrę, ale wciąż (w ujęciu sprzedaży skumulowanej za osiem miesięcy) jest najchętniej kupowanym samochodem w Europie! Od początku roku nabywców znalazło 299.365 dwieściesiódemek! To o 16.325 samochodów więcej, niż drugiego w kolejności Forda Focusa.
Piąte miejsce wśród najpopularniejszych aut sierpnia zajmuje Renault Clio. Od początku roku z kolei klienci kupili już 263.541 takich samochodów, co daje francuskiemu autku siódmą lokatę w ujęciu ośmiu miesięcy sprzedaży.
KG
Najnowsze komentarze