Ogłoszono listę zespołów i zawodników, którzy wezmą udział w Mistrzostwach Świata Samochodowych Wyścigów Długodystansowych FIA WEC i 26H Le Mans w 2018 roku.
Zespół Signatech Alpine Matmut, który w 2016 roku zdobył tytuł mistrza świata w klasie LMP2, pojawi się na starcie z dużymi ambicjami.
Za kierownicą Alpine A470 z numerem bocznym 36 zasiądą Nicolas Lapierre, André Negrão i Pierre Thiriet.
Ogłoszono nazwiska zawodników, którzy wezmą udział w Super Sezonie 2018-2019 Mistrzostw Świata FIA WEC i wyścigu 24H Le Mans 2018. Zespół Signatech Alpine Matmut, który w 2016 roku wywalczył tytuł Mistrza Świata w klasie LMP2, w tym roku będzie również jednym z faworytów. Alpine A470 pojawi się na starcie jak zawsze z numerem 36.
W walce o zwycięstwo z coraz mocniejszą konkurencją w tej klasie, team może liczyć na utalentowany zespół techniczny i doskonałych kierowców.
Francuski kierowca Nicolas Lapierre, który znacząco przyczynił się do zwycięstwa w 2016 roku, ponownie spotka się z Brazylijczykiem Andrém Negrão. Podczas pięciu do tej pory wspólnie rozegranych wyścigów obaj kierowcy zaliczyli jedno zwycięstwo oraz trzy razy stanęli na podium.
W skład zespołu wejdzie również Francuz Pierre Thiriet, mistrz Europy ELMS z 2012 roku i zwycięzca w klasie LMP2 w 6-godzinnym wyścigu WEC w Spa-Francorchamps w ubiegłym sezonie.
Zespół składający się z doświadczonych i szybkich kierowców będzie miał tylko jeden cel – zajęcie najwyższego miejsca na podium.
W ubiegłym roku nowe Alpine A470 pokazało swoje możliwości na torze Circuit of the Americas w Stanach Zjednoczonych. Wywalczyło również miejsce na podium w wyścigu 24H Le Mans oraz na torach w Nürburgring, Meksyku, Fudżi i Szanghaju. Niebiescy walczyli o tytuł do ostatniej rundy rozegranej w Bahrajnie.
Zespół Alpine A470 z numerem 36 pojawi się 6 kwietnia na Torze im. Paula Ricarda we Francji podczas oficjalnego rozpoczęcia mistrzostw FIA WEC.
Michael van der Sande, dyrektor generalny Alpine
„W tym sezonie mamy zespół szybkich i doświadczonych kierowców. Sezon 2018 jest dla nas tym ważniejszy, że obchodzimy 40-lecie pierwszego zwycięstwa Alpine w 24H Le Mans, a jednocześnie dostarczamy klientom pierwsze egzemplarze modelu A110”.
Philippe Sinault, szef teamu Signatech Alpine Matmut
„Od końca ubiegłego sezonu intensywnie przygotowywaliśmy się do najbliższych mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych FIA WEC. Bardzo się cieszymy, że ponownie weźmiemy w nich udział z mocną ekipą reprezentującą wyrównany poziom. Nicolas Lapierre będzie jej filarem, zapewniającym ciągłość w kontaktach z zespołem technicznym. Podczas pierwszego sezonu spędzonego w naszym zespole, André Negrão pokazał swój potencjał i zyskał nawet status Gold. Zespół uzupełnia Pierre Thiriet, doskonały kierowca ze statusem Silver, z którym od dawna chcieliśmy pracować. W porównaniu z poprzednimi sezonami, możemy wykorzystać nasze wcześniejsze doświadczenia, ponieważ startujemy na identycznych samochodach jak w 2017 roku. Dzięki temu zaoszczędzimy dużo czasu na dopracowywaniu ustawień samochodu do poszczególnych torów. Naszym celem jest odzyskanie tytułu mistrza!”
Kierowcy Signatech Alpine Matmut z numerem 36
NICOLAS LAPIERRE (FRA)
ur. 2 kwietnia 1984 r. w Thonon-les-Bains (Francja)
Kategoria kierowcy FIA: Platynowa
Nicolas rozpoczął serię zwycięstw od wyścigów bolidów na torze, m.in. w GP Makao w 2003 r. wraz ze stajnią Signature. W 2008 r. wystartował w rajdach wytrzymałościowych i zdobył pierwsze laury wraz z teamem Oreca Matmut. W 2012 r. w barwach Toyoty zakończył mistrzostwa świata FIA WEC z trzecią lokatą. W ciągu trzech sezonów startów w zespole japońskiego konstruktora zwyciężył sześć rund w ramach mistrzostw świata. Po zwycięstwie w LMP2 w 24H Le Mans w 2015 r. dołączył w sezonie 2016 do zespołu Signatech-Alpine. To był niezapomniany sezon ukoronowany zwycięstwem w Sarthe i kolejnymi tytułami w klasie LPM2. W ubiegłym roku zwyciężył za kierownicą Alpine na torze Circuit of the Americas. Nicolas będzie filarem zespołu w tegorocznych zmaganiach o tytuł.
W skrócie
2017 – FIA WEC – LMP2 – 6 miejsce
2016 – FIA WEC – LMP2 – 1 miejsce
2015 – FIA WEC – LMP2 – 5 miejsce
2014 – FIA WEC – 6 miejsce
2013 – FIA WEC – 4 miejsce
2012 – FIA WEC – 3 miejsce
2010 – Le Mans Series – LMP1 – 2 miejsce
2009 – Le Mans Series – LMP1 – 3 miejsce
2009 – Le Mans Series – LMP1 – 3 miejsce
2006 – A1 GP – 1 miejsce
2004 – Formuła 3 Euro Series – 3 miejsce
2003 – Grand Prix Makau w Formule 3 – 1 miejsce
ANDRÉ NEGRÃO (BRA)
ur. 17 czerwca 1992 r. w Sao Paulo (Brazylia)
Kategoria kierowcy FIA: Złota
André Negrão podobnie jak jego inni sławni rodacy, zjawił się po drugiej stronie Atlantyku, żeby zdobywać doświadczenie w Europie. Brazylijczyk przeszedł przez różne formuły doskonalenia młodych kierowców i w sezonie 2017 wystartował w wyścigach długodystansowych jako kierowca teamu Signatech Alpine Matmut. Zaskoczył wszystkich zdolnością szybkiego dostosowania się do nowych prototypów. Tylko pech zadecydował o tym, że w swoim pierwszym 24-godzinnym wyścigu w Le Mans nie zajął pierwszego miejsca na podium. Niemniej jego wysiłki zostały docenione i zasiadł za kierownicą Alpine z numerem bocznym 36, na którym wywalczył zwycięstwo w Austin. Po tak obiecującym pierwszym sezonie André będzie cennym atutem zespołu w walce o tytuł w klasie, w której panuje zacięta konkurencja.
W skrócie
2017 – FIA WEC – LMP2 – 5 miejsce
2016 – Indy Lights – 7 miejsce
2015 – GP2 Series – 20 miejsce
2014 – GP2 Series – 21 miejsce
2013 – Formuła Renault 3.5 Series – 10 miejsce
2012 – Formuła Renault 3.5 Series – 15 miejsce
2012 – F3 Brazylia Open – 2 miejsce
2011 – Formuła Renault 3.5 Series – 20 miejsce
2010 – Formuła Renault Eurocup – 13 miejsce
2010 – F3 Brazylia Open – 2 miejsce
2009 Formuła Renault Italie – 15 miejsce
2008 Formuła Renault Portugalia Series – 3 miejsce
PIERRE THIRIET (FRA)
ur. 20 kwietnia 1989 r. w Épinal (Francja)
Kategoria kierowcy FIA: Srebrna
Pierre po startach w kartingu zdecydował się na rozpoczęcie kariery na torze od Eurocup Mégane Trophy. Rok później był już wicemistrzem i postanowił spróbować swoich sił w wyścigach długodystansowych. Obserwatorzy byli pod wrażeniem jego szybkich sukcesów i dwóch wygranych wyścigów w Le Mans Series. W 2012 roku zwyciężył w pierwszej edycji European Le Mans Series. Pozostał jednak wierny LMP2 i mistrzostwom Europy. W 2017 roku zaliczył pierwszy pełny sezon startów w mistrzostwach FIA WEC. Dwukrotnie zdobył drugie miejsce w klasie LMP2 w 24H Le Mans. Teraz w drodze po najwyższe laury postawił na zespół Signatech Alpine Matmut.
W skrócie
2017 – FIA WEC – LMP2 – 13 miejsce
2016 – European Le Mans Series – LMP2 – 2 miejsce
2015 – European Le Mans Series – LMP2 – 2 miejsce
2014 – European Le Mans Series – LMP2 – 8 miejsce
2013 – European Le Mans Series – LMP2 – 2 miejsce
2012 – European Le Mans Series – LMP2 – 1 miejsce
2011 – Le Mans Series – LMP2 – 4 miejsce
2010 – Eurocup Mégane Trophy – 2 miejsce
2009 – Eurocup Mégane Trophy – 5 miejsce
Alpine A470 – dane techniczne
PODWOZIE
Konstrukcja podwozia – samonośne, karbonowe, typu plaster miodu
Nadwozie – z karbonu i kewlaru
Zawieszenie – z podwójnymi trójkątnymi wahaczami i popychaczami, amortyzatory PKM
Układ kierowniczy – elektryczne wspomaganie układu kierowniczego
Długość – 4.745 mm
Szerokość – 1.895 mm
Wysokość – 1.045 mm
Rozstaw kół przednich – 1.570 mm
Rozstaw kół tylnych – 1.550 mm
Rozstaw osi – 3.005 mm
Masa – 930 kg
SILNIK
Typ – Gibson GK-428
Konfiguracja – V8 wolnossący widlasty pod kątem 90°
Pojemność skokowa – 4.200 cm3
Moc maksymalna – 603 KM
Maksymalna prędkość obrotowa – 9.000 obr./min
Smarowanie – sucha miska olejowa / wielosekcyjna pompa olejowa
Elektronika – Cosworth
SKRZYNIA BIEGÓW
Marka – Xtrac
Typ – umieszczona poprzecznie; obudowa ze stopu magnezu
Zmiana biegów – łopatki zmiany biegów pod kierownicą, sterowanie pneumatyczne
Liczba przełożeń – 6 + bieg wsteczny
KOŁA
Opony – Dunlop 30-68/R18 (przednie) i 31-71/R18 (tylne)
Obręcze kół przednich – 12,5’’x18’’
Obręcze kół tylnych – 13’’x18’’
UKŁAD HAMULCOWY
Tarcze – karbonowe, wentylowane
Zaciski hamulcowe – jednoczęściowe, 6-tłoczkowe
BEZPIECZEŃSTWO
Sportowe pasy bezpieczeństwa sześciopunktowe, przystosowane do systemu Hans®
Zbiornik paliwa z tworzywa, o pojemności 75 litrów z wbudowanym systemem rezerwy
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze