Silnik 1.3 TCe – dane techniczne i francuski cennik Scenic’a

41 481

Opisany na naszych łamach silnik 1.3 TCe wzbudził Wasze duże zainteresowanie. Dziś możemy napisać już nieco więcej na temat osiągów jednostki, jej danych technicznych, a także podać ceny model Scenic i Grand Scenic z różnymi wersjami ego silnika na rynku francuskim. Da nam to jako takie odniesienie do ewentualnych cen w Polsce.

Silnik 1.3 TCe trafi najpierw do Scenic’a i Grand Scenic’a. Później pojawi się w rodzinie Megane, ale producent zapowiada, że gama modeli Renault napędzanych tą jednostką będzie sukcesywnie rozszerzana. Myślę więc, że możemy się go spodziewać także w Clio, Capturze, Kadjarze, a kto wie, czy i nie w Talismanie nawet. Wszak dziś bazowy benzyniak w tym dużym aucie oferuje 150 KM, acz jest to silnik 1.5 TCe. Skoro jednak Renault ma silnik 1.3 TCe o nawet 160 KM, to kto wie, czy nie pokusi się o taki mariaż.

Tymczasem jednak mamy zapowiedź Scenic’a i Grand Scenic’a z tym motorem. Opublikowano już nawet ceny tych aut na rynku francuskim. Przedstawiają się następująco:

Wersja wyposażenia i silnika
Scénic
Grand Scénic
LIFE Energy TCe 115

24.700 euro

25.300 euro

ZEN Energy TCe 115

26.800 euro

ZEN Energy TCe 140

28.000 euro

28.600 euro

ZEN Energy TCe 140 EDC

29.700 euro

30.300 euro

BUSINESS Energy TCe 140

28.700 euro

29.300 euro

BUSINESS Energy TCe 140 EDC

30.400 euro

31.000 euro

INTENS Energy TCe 140

30.600 euro

31.200 euro

INTENS Energy TCe 140 EDC

32.300 euro

32.900 euro

INTENS Energy TCe 160

31.600 euro

32.200 euro

INTENS Energy TCe 160 EDC

33.300 euro

33.900 euro

INITIALE PARIS Energy TCe 160

35.200 euro

35.800 euro

INITIALE PARIS Energy TCe 160 EDC

36.900 euro

37.500 euro

Dane techniczne omawianego silnika w każdej jego odmianie mocy i w każdej wersji nadwoziowej Scenic’a/Grand Scenic’a publikujemy w galerii poniżej.

Teraz pozostaje nam tylko sprawdzić, jak auta z tymi jednostkami będą jeździły.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
7 Wątki komentarzy
34 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
18 Autorzy komentarzy
DarekMarcinPiotrtoughluckDarek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
marcin
Gość
marcin

cudownie ten silnik ma dwumas, filtr cząstek stałych a CO2 gorsze od starego 1.5 dci.

Arek
Gość
Arek

Ooo, czekałem na wpis prawdziwie polski. Pan Marcin to lekarz, prawnik i jak widać mechanik-praktyk w jednej osobie. Rozumiem, że słyszał Pan od szwagra albo od sąsiada taksówkarza, że filtr cząsteczek to leeeeci, a dwu masa to już łooooo mmmaaaaatkoooo. Właśnie dlatego zachód uważa nas za tumanów, przez szybkie i bezmyślne wnioskowanie. Filtr cząsteczek stałych ani dwumasa nie są problem w silnikach benzynowych. A dlaczego? Proszę poczytać o fizyce, trochę o chemi (były takie przedmioty w szkole za darmo), potem o silnikach (benzynowych i diesla) a potem (jeśli się uda Panu coś zrozumieć) to proszę wrócić, przeczytać swój wpis i… Czytaj więcej »

Anonimowy
Gość
Anonimowy

raczej chodziło to fakt, że nowy silnik z mnóstwem gadżetów a i tak spaliny są gorsze niż w przypadku starszego silnika pozbawionego tych dodatków które komplikują budowę silnika.

franceexpert.pl
Gość
franceexpert.pl

W 1.4 i 1.2TCe też jest dwumas i jakoś nie mieliśmy nigdy klientów na wyminę czy regenerację. Obecnie większość samochodów ma dwumas.

Robert
Gość
Robert

Coś chyba nie tak z danymi dla wersji 160TCE z manualem. Parametry przyspieszeń prawie takie same jak z 140TCE a dużo gorsze niż z EDC.

Arek
Gość
Arek

Na pierwszy rzut oka ma Pan rację, ale proszę pamiętać, że to 6 biegów vs. 7 biegów i EDC dzięki temu lepiej wypada. Popularnie nazywając jest lepiej zestrojone. Ja sądzę, że nie ma tu błędów … i jak tu nie myśleć o automacie.

Slawo
Gość
Slawo

Najciekawsze jest to, że wszystkie wersje palą tyle samo :D

Arek
Gość
Arek

Fakt, nie zwróciłem wcześniej uwagi, bo nie nigdy nie przywiązuje wagi do średniego spalania. Jęśli już to patrzę na miejskie dodając 15% (to różnica między realną jazdą a zgodną z normą).

Robert
Gość
Robert

Z EDC może i racja ale proszę zauważyć że 140TCE ma lepsze parametry w manualu niż EDC a 160TCE nie dość że dużo gorzej to jeszcze nie ma praktycznie różnicy pomiędzy 140 i 160 manual. Także moim zdaniem przyspieszenia w 160TCE w każdym przypadku 1 s w dół powinno iść.

Slawo
Gość
Slawo

Literówka – 1.6 TCe, nie ma 1.5 TCe.

Arek
Gość
Arek

Najlepszy ruch tej dekady. Będzie to najpopularniejszy silnik na świecie, to również oznacza, że Renault mogło wydać więcej pięniedzy na testy. Oparty na doświadczeniach poprzedników ma szanse zostać najlepszym silnikiem w tej klasie. Duża ilość to również szybka reakcja na ewentualne problemy wieku dziecięcego. Sami policzcie w jakiej ilości modeli będzie montowany (nie znam oficjalnych danych, ale to można oszacować), Renault (6-7), Dacia (4-5), Nissan (3-4), czyli od 13 do 16 modeli. Potęga, wróżę sukces.

Robert
Gość
Robert

Oby tak było. Chociaż historia zna przypadki popularnych silników i mimo dużej ilość problemów producent przez wiele lat nic nie może zrobić np. VW 1,4TSI na łańcuchu czy też z francuskiego podwórka PSA 1,6 THP/VTI (Citroen, Peugeot, DS i BMW)

Gosc
Gość
Gosc

Bzdury Pan pisze. Porównuje Pan 1.3 Tce, który będzie zbudowany na doświadczeniach 10 lat 1.2 i 1.4 z silnikami skonstruowanymi od początku (1.6 thp i 1.4 tsi). Właśnie dlatego ten silnik może być najlepszym na rynku. (szczególnie, że przednicy nie mieli poważnych błędów, czego nie można powiedzieć o konkurencji)

ToJa
Gość
ToJa

Nie powinno być problemów. Już poprzednie modele 1.2TCe (2 generacje), 1.4TCe i 0.9TCe były raczej bezproblemowy.

1.3TCe ma bardzo nisko osadzony moment i w ogóle świetną wartość momentu. Te auta będą doskonale jeździć. Super :)

ToJa
Gość
ToJa

Niedawno w salonie usłyszałem, że kończy się produkcja 1.6TCe 165KM i już nie można zamawiać m.in. Megane GT line z tym silnikiem. To samo dotyczy Kadjara. Czekają na informacje o wejściu w to miejsce 1.3TCe.

Swoją drogą, 1.6 jest sukcesywnie wykluczany. Nie ma go już w Espace (zastąpiony 1.8), odejdzie też z Talismana (także 1.8 i pewnie 1.3). Wylatuje z Megane, Kadjara i nigdy nie dotarł do Scenica. Zostanie chyba tylko w MeganeGT.

Dziwne, nie?

Robert
Gość
Robert

to tak naprawdę to w ogóle pojawi się meganece 1,6 165TCE bo pojawiło się to w cenniku w październiku a ty mówisz że już nie można zamawiać. Wydaje mi się trochę dziwna sytuacja. Patrzyłem na Allegro to nie ma chyba ani jednego z takim silnikiem. Co do Kadjara to było pewne ze tez 1.3 zastąpi obecną gamę silnikową ale najpierw powinni wprowadzić nowy silnik i wtedy zaprzestać zbierania zamówień na stare wersje. Tym bardziej że pewnie wielu chętnych jest na auto mocniejsze niż 1.2TCE

Robert
Gość
Robert

Trochę szkoda tego 1.6 tym bardziej że to dosyć udana jednostką tym bardziej że jest to chyba produkt nissana stosowany od 2011r w Juke i Qasqaiu- czyli sprawdzony. Powinni w Renault mieć w ofercie jednostkę 1.3 115 i 140, później 1,6 160 i 190 a dalej już 1,8 225 no i w wersjach sportowych więcej.

Slawo
Gość
Slawo

Planowanie w Reno leży, co chwila nowy silnik. Już pisałem, ale powtórzę – za rok, dwa doznają kolejnego olśnienia i 1.3 zastąpi 1.5 TCe.

ToJa
Gość
ToJa

@Slawo – nio przesadzajmy. Idą do przodu, wprowadzają nowe silniki. VW też krytykujesz za zastąpienie 1.4TSI silnikiem 1.5TSI?

Nie rozumiem tylko o co chodzi z tym 1.6…

Slawo
Gość
Slawo

Zobacz po jakim czasie wprowadzili 1.5 – w Reno 1.4 – 1.2 – 1.3, teraz właśnie powinni wprowadzić 1.5 jak konkurencja, nawet ze względów marketingowych.

ToJa
Gość
ToJa

To nie są względy marketingowe. Podobno winni są Chińczycy którzy wprowadzili nowe prawo podatkowe w zależności od pojemności silnika. Cała branża nagle zmienia pojemności silników. Nadal nie widzę nic złego że R. to robi, zwłaszcza jak nowe jednostki mają lepsze parametry.

Łukasz
Gość
Łukasz

Dwumas i DPF to nie problem, spokojne wytrzymują nawet 300tys km. Gorzej z wtryskiem bezpośrednim. Przy jakości naszych paliw może być to problem.

Krzysiek
Gość
Krzysiek

Co jest nie tak z jakoscia paliw w PL? Pojedyncze stacje maja jakies odchylki, reszta spelnia normy bez problemow. Nie wiem dlaczego w XXI wieku dalej jest mit o jakosci paliw w Niemczech i w PL. https://www.uokik.gov.pl/kontrola_stacji_paliw_pb_95,_pb_98_i_on.php

Gosc
Gość
Gosc

Haaaaa. Bingo. AS zamieścił artykuł na swojej stronie o 1.3 Tce i zawiera on zdanie „Zapewne Mercedes wykorzysta go do napędu swoich kompaktowych modeli nowej generacji.”. Pysznie. Najpierw Mercedes dostrzegł Kangoo (podobno najgorszy samochód świata) a teraz wykorzysta 1.3 Tce (zapewne „znafcy” okrzykną go najbardziej awaryjnym silnikiem na świecie, ale tylko montowany w Renault, bo te Mercu to wytrzyma oooo i jeszcze). Cieszę się, gratuluję Renault i kibicuję.

remington
Gość
remington

Niemcy potrafią liczyć i skoro im się opłaca to pewnie dobry silnik to jest i tyle

Darek
Gość
Darek

Bzdury. Jak malolitrazowy silnik turbodoładowany obłożony dodatkami ekologicznymi może być dobry? On będzie dobry przez pierwsze 150tys km, potem to już szrot. Do tego nikt nie będzie chciał kupić z drugiej ręki używanego Renault, gdzie silnik bedzie już na wykończeniu. To strzał w kolano, za kilkanaście lat Renault już nie będzie. Księgowi projektuja samochody, a oni myślą w innym kierunku. Ekologia? Jakoś bmw czy Porsche dalej montuje silniki po 4 litry pojemności, więc o jakich naciskach i przepisach unijno ekologicznych mówimy?

toughluck
Gość
toughluck

BMW i Porsche montują silniki 4-litrowe w samochodach za 500 tysięcy. Z czego gdy wejdą normy emisji dwutlenku węgla, to cena skoczy o 50 tysięcy, żeby pokryć koszt kary za przekroczenie średniej emisji CO2 w sprzedanych samochodach, przy czym taki klient przełknie taką dopłatę bez mrugnięcia okiem.

Piotr
Gość
Piotr

BMW i Porsche robą duże silniki bo sprzedaż tych wersji jest w USA gdzie nikt by nie kupił autka 1.4 czy nawet 1.8 o takich gabarytach