Dacia Logan to budżetowy sedan, który sprzedawany jest na niektórych rynkach światowych ze względu na popularność tego typu nadwozia. W Polsce go już nie ma w ofercie marki. Nie są również oferowane silniki 1.5 dCi, cenione za niskie zużycie paliwa oraz wysoką trwałość. Wszystko w związku z normami emisji spalin, które są bardzo w Europie bardzo rygorystyczne.
Pierwszym Logan jeździliśmy w 2005 roku. Spotkaliśmy wtedy – w czasie sesji zdjęciowej – nawet UFO! Później Dacią Logan MCV pojechaliśmy na targi do Genewy a przy okazji objechaliśmy w trzy dni pół Europy.
Dacia Logan nie zdobyła w Polsce większej popularności. Była wykorzystywana przede wszystkim przez kierowców taksówek, także osoby starsze niekiedy preferowały sedana. Wobec niedużej sprzedaży producent zdecydował o ograniczeniu ilości krajów, gdzie będzie oferowana. Auto II generacji oferowało standardowe wnętrze Dacii i stosunkowo duży bagażnik, o pojemności 528 litrów.
Są jednak kraje, w których Logan pozostaje w ofercie. Dacia jednak zrezygnowała z montowania w nim napędu wysokoprężnego. Teraz diesel wraca, przynajmniej w jednym kraju. Jest to Mołdawia, w której dość niespodziewanie wprowadzono go do oferty. Cena Dacii Logan 1.5 dCI w Mołdawii zaczyna się od 12.380 euro, a w topowym wykończeniu Comfort od 13. 180 euro.
Zobacz: nowe samochody Dacia
Samochody te są produkowane w Maroku i co ciekawe jeszcze ze starym logo. Nie przewiduje się jednak wprowadzania Logana z powrotem do Europy. Wersja na Mołdawię spełnia wymagania normy Euro 5 i nie może być sprzedawana w Polsce. Można ją jednak sprowadzić, chociaż koszty byłyby zapewne bardzo wysokie a przy cenie zaczynającej się od ponad 12 tysięcy euro jest to raczej nieopłacalne.
Najnowsze komentarze