poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Silnik 1.9D 8V Renault F8Q – trwała, wolnossąca jednostka, diesel na trudne czasy. Opinie, koszty, awaryjność

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-05-13
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
246 5
2
215
UDOSTĘPNIEŃ
718
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy

Dla kierowców stawiających ponad wszystko inne niskie koszty obsługi wynikające wprost z prymitywnej konstrukcji jednostki napędowej, z powodzeniem możemy polecić proste – wolnossące diesle z lat 90’tych. Brak kosztownego osprzętu, niskie wysilenie gwarantują wysoką bezawaryjność, niskie spalanie ale przede wszystkim tanie części zamienne. Ostatnim wolnossącym dieslem w europejskiej ofercie Renault był czterocylindrowy 1.9 d F8Q – dziś wyraźnie odstający od motoryzacyjnego świata pod względem osiągów i kultury pracy.

Przed podjęciem decyzji o zakupie archaicznego diesla warto zdać sobie sprawę z mizernych osiągów jakie oferuje i wiecznie słyszalnego klekotu. W zamian wolnossące diesle – w tym 1.9 d – są niemal niewrażliwe na jakość tankowanego oleju napędowego i wysokie przebiegi.

Opisywana jednostka dostępna była w ofercie między innymi w Clio II, Megane I, Kangoo I i modelu 19. Inżynierowie czterocylindrowy blok przykryli głowica z dwoma zaworami na każdy z cylindrów. Napęd rozrządu realizowany jest przez pasek, zaś wtrysk mieszanki paliwowej do komór spalania realizuje układ pośredniego wtrysku paliwa opracowany przez firmę Lucas. Nie znajdziemy tutaj dwumasowego koła zamachowego, filtra cząstek stałych czy turbosprężarki i innych kosztownych elementów osprzętu. 1.9 d dysponuje mocą 64 KM i momentem obrotowym nie przekraczającym 118 Nm, moc trafia na przednie koła za pośrednictwem pięciostopniowej przekładni manualnej.

Nawet w lekkim Clio II osiągi nie są porywające, rozpędzanie do 100 km/h trwa niemal 16 sekund. Niemniej jednak do spokojnego przemieszczania się nadal nadaje się doskonale, zachowując prędkość przelotową poniżej 120 km/h – przy większej prędkości natarczywi dźwięk pracy wolnossącego diesla staje się dokuczliwy. W codziennej eksploatacji 1.9 d przekonuje do siebie niskim zużyciem paliwa. W ruchu miejskim nie przekracza 7 litrów, natomiast poza terenem zabudowanym jednostajna podróż pozwoli obniżyć zużycie do 5-5.5 litra na sto kilometrów.

Zgodnie z zaleceniami mechaników zestaw rozrządu z paskiem należy zmieniać co 70-80 tysięcy kilometrów, wiąże się to z wydatkiem około 600 złotych. Wymianę 5.2 litra oleju 5W40 w układzie smarowania należy przeprowadzać co 10-15 tysięcy kilometrów. Ogólna ocena silnika 1.9 d jest dobra, zważywszy zaopatrzenie w części zamienne, ich niskie ceny i prostotę obsługi. Powtarzającym się problemem jest pompa wtryskowa Lucas Epic. Jej wytrzymałości nie sposób określić – w wielu egzemplarzach poddaje się cyklicznie po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów, w innych z kolei przez dekady funkcjonuje bez uwagi specjalisty. Jej defekt objawia się problemami z rozruchem, spadkiem mocy, wzrostem spalania i nierównomierną pracą. Zdarzają się także liczne wycieki. Regeneracja pompy problem rozwiązuje tylko na chwilę, kosztuje przy tym kilkaset złotych. Wielu specjalistów proponuje zamianę wadliwego elementu na sprawdzoną pompę firmy Bosch.

Wolnossący, archaiczny diesel z lat 90’tych utrzymany w dobrym stanie bez względu na przebieg spełni swoje zadanie dowożąc właściciela do pracy czy szkoły. W roli woła roboczego od którego nie wymagamy osiągów i wysokiej kultury pracy posłuży jeszcze wiele lat – o ile stan karoserii na to pozwoli.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: porady i serwisRenaultużywane
Udostepnij86Tweet54Udostepnij15
Poprzedni

Używany Peugeot 1007 – wygodny samochód do miasta z elektrycznymi drzwiami przesuwnymi

Następny

Beatrice Foucher, szefowa marki DS Automobiles, przyjeżdża do Polski

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Następny

Beatrice Foucher, szefowa marki DS Automobiles, przyjeżdża do Polski

Jest do sprzedania samochód sześcioosobowy, marki francuskiej, wykonanie luksusowe!

Dacia Jogger

Jak nowa Dacia Jogger poradziła sobie w teście łosia?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Tak - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.