citroen c4 02 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Citroën e-C4 kontra Volkswagen ID.3 – który elektryk lepszy dla rodziny? Porównanie według brytyjskiego Autocar

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-15
roland garros Wiadomości
Wiadomości

Renault przedłuży umowę z Roland Garros

autor Tomasz Nowicki
2025-06-10
peugeot 208 02 Wiadomości
Wiadomości

Stellantis wydłuża gwarancję na silniki 1.2 PureTech do 10 lat lub 180.000 km! Citroën, DS Automobiles, Peugeot i Opel

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-14
chrysler hq stellantis Wiadomości
Wiadomości

Stellantis będzie zarządzany ze Stanów Zjednoczonych. Antonio Filosa nie przeniesienie się do Europy

autor Tomasz Nowicki
2025-06-10
test dacia jogger eco g 100 tani zakup tania jazda 13 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Jogger Eco-G 100 LPG – tani zakup, tania jazda, użyteczność trudna do przecenienia

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-12
auto zieba renault 5 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault 5 wzbudza emocje. Obraz z tysiąca kostek Rubika w salonie Auto Zięba!

autor Tomasz Nowicki
2025-06-10
peugeot 208 gti Wiadomości
Wiadomości

Nowy Peugeot E-208 GTi 2025. Sportowy lew nadjeżdża

autor Tomasz Nowicki
2025-06-13

Najnowsze komentarze

  • Roman - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Michał508 - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Barti - Efekt wow w sercu Stellantis: Sony Crystal LED zmienia legendarną salę Dome w cyfrowe arcydzieło
  • Anonimowo - Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!
  • Anonimowo - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Lancia_sie_odrodzi - Nowy luksusowy DS N°8 przetestowany. Zachwycający komfort, wyróżniający się design – pierwsze opinie
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Silnik 2.0 HDi 8V DW10 ATED – początek nowoczesności. Opinie, niezawodność, awaryjność, zużycie paliwa

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-03-31
w Wiadomości, Citroen, PSA, Peugeot
Czas czytania 3 minut
1.9k
A A
4
hdi dw10 Wiadomości

Silnik 2.0 HDi to jedna z najlepszych jednostek napędowych świata. Awaryjność jest niska, zużycie paliwa minimalne, kultura pracy bardzo wysoka. Rodzina HDi zasłużenie zbiera znakomite recenzje od użytkowników, nawet po dużym przebiegu.

Ogromną popularnością na rynku wtórnym cieszą się wszystkie modele napędzane dwulitrowym dieslem koncernu PSA – 2.0 HDi. Jednostka z końcem lat 90-tych wprowadziła Peugeota i Citroëna w świat nowoczesnych silników wysokoprężnych, szybko wypierając z oferty starsze i mniej wydajne rozwiązania. Nawet dziś ponad dwie dekady od debiutu najstarsze egzemplarze regularnie serwisowane spełniają wymagania współczesnego kierowcy i natężenia ruchu ciesząc właścicieli niskim zużyciem oleju napędowego.

Od początku sprzedaży 2.0 HDi oferowany był w dziesiątkach modeli, nie tylko w obrębie koncernu PSA, przechodził liczne modernizacje z czego wynikają poważne różnice między poszczególnymi odmianami. Zadebiutował pod maską Peugeota 406 w 1998 roku, w kolejnych miesiącach trafiając do cenników między innymi Citroëna Xantii i innych. Pierwszy w sprzedaży pojawił się wariant o mocy 109 KM, niespełna rok później ofertę uzupełniono słabszą wersją generującą 90 KM (DW10TD) – dostępna była chociażby w miejskim Peugeocie 206. Obydwie odmiany dotrwały do 2003 roku, do pierwszej poważnej modernizacji.

Warto przeczytać!

citroen c3 aircross Wiadomości

Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź

2025-06-16
peugeot le mans Wiadomości

Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę

2025-06-16

Nowy SUV z salonu z dieslem, ultrakomfortowy Citroën C5 Aircross, w promocji tańszy niż hybryda!

2025-06-16

Citroën CX 2400 (1977): „We Francji jeździmy jak bogowie!”

2025-06-15

Punktem wyjścia dla konstruktorów była udana jednostka 1.9 TD. Producent zastosował ośmiozaworową głowicę – w kolejnych wariacjach 2.0 HDi stosowana już była głowica o szesnastu zaworach. Za realizację napędu rozrządu odpowiada pasek. Największym przejawem nowoczesności było zastosowanie bezpośredniego wtrysku paliwa common raill. Do 2002 roku stosowano elektromagnetyczne wtryskiwacze opracowane przez firmę Bosch – ich ewentualna regeneracja to koszt około 500-600 złotych za sztukę. W Późniejszym czasie pojawiły się piezoelektryczne wtryskiwacze Siemensa – ich regeneracja jest obecnie tylko nieznacznie droższa.

Obowiązkowym elementem każdego nowoczesnego diesla jest także turbosprężarka. Wariant słabszy korzysta z turbiny pozbawionej zmiennej geometrii łopat, mocniejszy współpracuje już z bardziej zaawansowaną sprężarką ze zmienną geometrią. Wydatek związany z ich regeneracją wynosi odpowiednio 1.500 i 1.800 złotych. Jak w każdym silniku wyposażonym w turbosprężarkę, jej wytrzymałość zależna jest od kultury serwisowej i stylu jazdy kierowcy. Znane są przypadki bezproblemowego pokonania 350-400 tysięcy kilometrów bez jej naprawy głównej.

PSA zaleca wymianę zestawu rozrządu co 10 lat lub 160 tysięcy kilometrów, całą operację warto przeprowadzać oczywiście nieznacznie wcześniej – 100-120 tysięcy kilometrów – koszt około 700 złotych. Interwał wymiany oleju ustalono na 20 tysięcy kilometrów lub rok – tą wartość także mechanicy sugerują skrócić o połowę. Producent już pierwszą wersję silnika 2.0 HDi przygotował do współpracy z opcjonalnym filtrem cząstek stałych – na szczęście egzemplarze z tym proekologicznym dodatkiem stanowią mniejszość wśród używanych. W skrajnym wypadku koszt nowego filtra FAP oscyluje wokół 3.000 złotych.

Już pierwsza odsłona diesla 2.0 HDi zapewnia wysoką elastyczność i niskie zużycie paliwa. W aucie klasy średniej bez trudu realne jest osiągnięcie spalania na poziomie 5 litrów w trasie. Zaopatrzenie w części zamienne niezmiennie pozostaje doskonałe.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

hdi dw10 Wiadomości
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: używanePeugeotCitroenPSAporady i serwis
Udostepnij712Tweet445Udostepnij125
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • dacia sandero wnetrze Wiadomości

    Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

    2854 udostępnienia
    Udostepnij 1142 Tweet 714
  • Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

    4013 udostępnienia
    Udostepnij 1605 Tweet 1003
  • Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

    1609 udostępnienia
    Udostepnij 644 Tweet 402
  • Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster

    11998 udostępnienia
    Udostepnij 4799 Tweet 3000

Testy samochodów

Nowy Citroen Berlingo
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën Berlingo 1.5 blueHDi: 1500 km po mieście, w trasie i w wyścigu z czasem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-12-21
renault scenic 1 3 Wiadomości
Testy

Test: Nowy Renault Scenic – pierwsza jazda. Krzywa ładowania i zasięg w praktyce

autor Małgorzata Kozikowska
2024-05-31
citroen c4 2006 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 1.6 HDi 110 KM MCP 2007 – jak się jeździ ze zautomatyzowaną skrzynią biegów? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-02-12
ds7 set 01 37 Wiadomości
Testy

Test: luksusowy DS 7 Crossback E-Tense 4×4 300 KM: Un jour an Louvre. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-12-13
13. Nowy Peugeot 308 w teście Francuskie.pl Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 1.6 THP 156 KM – dyskretny urok eleganckiego kompaktu. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-01-14

Najnowsze komentarze

  • Roman - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Michał508 - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Barti - Efekt wow w sercu Stellantis: Sony Crystal LED zmienia legendarną salę Dome w cyfrowe arcydzieło
  • Anonimowo - Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!
  • Anonimowo - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Lancia_sie_odrodzi - Nowy luksusowy DS N°8 przetestowany. Zachwycający komfort, wyróżniający się design – pierwsze opinie

Zobacz też

Peugeot z sukcesem na rynku elektrycznych vanów w UK – czerwiec 2024

Ale projekt! Nowa Dacia Logan Shooting Brake to eleganckie kombi premium

Peugeot VLV – lekki, elektryczny model z 1941 roku

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz