czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości PSA

Silnik 2.2 HDi: dopracowana jednostka napędowa. Ma bardzo dobrą opinię, chociaż pozostaje nieco w cieniu mniejszego brata

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-02-20
w PSA, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
6k 60
16
5.2k
UDOSTĘPNIEŃ
17.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Unikatowe Renault R5 Le Car Van: jeden z zaledwie 450 sztuk

Kilkaset Peugeotów 205 coraz bliżej Polski. Europ.raid jest w Macedonii

TOP 7 najlepiej sprzedających się francuskich samochodów na świecie: Citroën, Peugeot i Renault

Jakie opinie ma silnik 2.2 HDi? Wśród użytkowników – bardzo dobre. To mocna, trwała jednostka napędowa, pracująca wyjątkowo kulturalnie. Warto się nią zainteresować.

Rodzina silników diesla HDI niemal ćwierć wieku temu zmieniła oblicze wysokoprężnej oferty marek koncernu PSA. Miejsce archaicznych silników z pompą rotacyjną zajęły rozbudowane konstrukcje z bezpośrednim wtryskiem common raill i obligatoryjnym doładowaniem. W cieniu cenionego 2.0 HDi przez cały okres produkcji pozostawał jego większy brat – 2.2 HDi.

Niespełna dwa lata po wprowadzeniu do oferty 2.0 HDi, w cennikach Peugeota i Citroëna pojawił się nieznacznie większy – 2.2 HDi (DW12). Zadebiutował pod maską flagowego 607, co miało podkreślić jego wyjątkowy charakter. Istotnie, w przeciwieństwie do mniejszego silnika trafiał tylko do modeli klasy średniej i wyższej – oferowano go także w Fordzie Mondeo, S-Max, Land Roverze Freelander II, Doscovery Sport, Evoque czy Jaguarze XF. W ofercie koncernu PSA pojawił się między innymi w Citroënie C5 I i II, C6 i C-Crosser a także Peugeocie 407, 607, 807 i 508. Tak samo jak 2.0 HDi odznacza się wysoką kulturą pracy, trwałością i dobrą relacją zapewnianych osiągów do zużycia paliwa.

Jego pierwsze wersje generowały skromne dziś 122-133 KM, zmagały się też z odczuwalną turbodziurą. Stosunkowo szybko Francuzi posunęli się do radykalnych rozwiązań w postaci zastosowania podwójnego doładowania. Takie posunięcie zaowocowało wzrostem mocy do 156, 166 i 170 KM. Z oczywistych względów koszty ewentualnych napraw układu doładowania drastycznie wzrosły – regeneracja turbosprężarek to wydatek przynajmniej 3.000 złotych. Ich trwałość jak zwykle zależy od warunków użytkowania, kultury serwisowej i stylu jazdy kierowcy. W egzemplarzach eksploatowanych głównie w warunkach autostradowych z łatwością wytrzymywały 250-300 tysięcy kilometrów. Co ciekawe, późniejsze – mocniejsze odmiany ponownie dysponowały pojedynczą turbosprężarką (oczywiście ze zmienną geometrią łopat), generując 200-204 KM i imponujące 420-450 Nm. Taka moc i moment obrotowy przy napędzie tylko na przednią oś stwarzała już problemy z trakcją przy próbach wykorzystania pełnej mocy już na starcie.

Podobnie jak w 2.0 HDi zastosowano pasek rozrządu, interwał wymiany określono na 120 tysięcy kilometrów – warto go jednak skrócić do 80-100 tysięcy kilometrów. Koszt wymiany to około 800 złotych. Przy okazji wymiany rozrządu należy dodatkowo pamiętać o kontroli stanu łańcucha spinającego wałki rozrządu – niekiedy wymaga już wymiany, koszt 500 złotych. Interwał wymiany oleju również należy ustalić na 10-15 tysięcy kilometrów. Zależnie od sposobu użytkowania interwencji wymagać może filtr cząstek stałych FAP. Serwisowe czyszczenie to wydatek 500 złotych. W egzemplarzach regularnie podróżującymi tempem autostradowych nie stwarza jednak trudności.

Na temat 2.2 HDi krąży szereg opinii twierdzących o jego wysokich kosztach obsługi i większej awaryjności niż mniejszego 2.0 HDi. Pod względem trwałości nie ustępuje mniejszemu bratu, jednak w kwestii kosztów finalnej obsługi faktycznie wymaga większych wydatków. Wynika to z dużo mniejszej popularności na rynku, co przekłada się bezpośrednio na ceny części zamiennych i dostępność tańszych zamienników. W praktyce oferuje tylko nieznacznie lepsze parametry niż 2.0 HDi.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4 6 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C5CitroenPeugeotporady i serwisPSA
Udostepnij2061Tweet1288Udostepnij361
Poprzedni

Grupa Renault przekracza w 2021 r. wyznaczone cele i przyspiesza realizację strategii Renaulution

Następny

Nieznana historia Renault Clio V6. To miało być Twingo z silnikiem Ferrari

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Następny
Renault Clio V6

Nieznana historia Renault Clio V6. To miało być Twingo z silnikiem Ferrari

Citroën szuka projektantów samochodów. Potrafisz to? Złóż swoje CV

Renault Kiger z czterema gwiazdkami za ochronę dorosłych w teście Global NCAP

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

16 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Geneza unikalnej sygnatury świetlnej Peugeot. Skąd wzięły się kły?
  • Tosia - Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • Edgar - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Tomasz O - Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • pawel27 - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • prnd - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Piotr - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Anonimowo - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Andrzej - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Anonimowo - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Unikatowe Renault R5 Le Car Van: jeden z zaledwie 450 sztuk
  • Kilkaset Peugeotów 205 coraz bliżej Polski. Europ.raid jest w Macedonii
  • Citroën Kegresse – na gąsienicach na bezdroża, błota, piaski i w góry. Zaproszenie na pokaz w Wilnie
  • TOP 7 najlepiej sprzedających się francuskich samochodów na świecie: Citroën, Peugeot i Renault
  • Citroën i Peugeot z najwyższym wzrostem sprzedaży w Argentynie IQ 2022 r.
  • W sierpniu w Polsce nowe samochody kupuje coraz więcej klientów indywidualnych. Firmy za to zmniejszają zakupy
  • Luksusowy DS 4 konkuruje z Mercedesem Klasy A, Audi A3 Sportback i BMW serii 1
  • Czy Dacia Duster pociągnie ponad 25 ton ładunku? Niezwykły test popularnego SUVa
  • O ile spadła liczba wypadków na drogach Europy od 2008?
  • Strefy Czystego Transportu w polskich miastach już za trzy lata. Gdzie zostaną uruchomione?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
16
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.