Wiadomości

Stoffel Vandoorne oficjalnym kierowcą Team Peugeot TotalEnergys na sezon 2024

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-22
Wiadomości

Paliwo w hurcie droższe niż w detalu. „Mamy nadzieję, że skończy się grzebanie w rynku paliw”

autor Tomasz Nowicki
2023-09-18
Wiadomości

Citroën 2CV coraz droższy. Ile kosztuje dzisiaj używana kaczka? Przegląd ofert

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-22
Wiadomości

Renault rośnie na rynku sprzedaży samochodów w Polsce w 2023 roku

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-18
Wiadomości

Nowy Fiat 600 z silnikiem spalinowym nadjeżdża. Oficjalna premiera, znamy cenę i osiągi!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-19
Wiadomości

Promocja w Peugeot. Jesienny bilnas auta za 129 zł, zniżka na części 20%

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-22
Wiadomości

Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23

Najnowsze komentarze

  • Robert - AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość
  • Holdmybeerandwatch - AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość
  • Łukasz - Wiemy, ile kosztuje nowy Fiat Topolino. Włoska marka przyciągnęła już 10.000 chętnych
  • dddf - Nowy Peugeot 208 już w konfiguratorze marki. Jak wygląda polski cennik?
  • Pekka - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Były - Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Silnik benzynowy Citroën Peugeot 1.8 16V EW7 J4 – wybór rozsądku

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2023-05-12
w Wiadomości, PSA
Czas czytania 3 minut
177 7
A A
2

Tani, prosty w obsłudze silnik benzynowy o niewygórowanych parametrach? 1.8 16V EW7 J4 może być ciekawym rozwiązaniem.

Na rynku wtórnym niezmiennie od lat wielkim zainteresowaniem cieszą się relatywnie proste i cenione przez mechaników silniki benzynowe. Ich popularność paradoksalnie z każdym rokiem rośnie, z uwagi na ich niskie koszty obsługi i ogólną trwałość. Jednym z zdroworozsądkowych wyborów jest wolnossąca jednostka koncernu PSA 1.8 16V stosowana zarówno w kompaktach jak i klasie średniej.

Jednostka trafiła do oferty koncernu w latach 90-tych uzupełniając lukę między silnikami o pojemności 1.6 i 2.0 w modelach kompaktowych, lub stała się bazowym wyborem w klasie średniej. Montowano ją między innymi w Peugeocie 406, Citroënie C5 pierwszej generacji czy modelu Xsara i wielu innych. W żadnym wypadku nie możemy oczekiwać wybitnych osiągów czy dużych pokładów elastyczności. W modelach segmentu C moc jest jednak zupełnie wystarczająca również do międzymiastowych wypraw z pewnym zapasem potrzebnym podczas bezpiecznych manewrów wyprzedzania. Natomiast w ciężkim C5 wyraźnie się męczy, często wręcz doprowadzając kierowcę do szewskiej pasji.

Inżynierowie postawili na czterocylindrowy blok i głowicę o szesnastu zaworach. Napęd układu rozrządu realizowany jest z pomocą budżetowego paska, zaś za dawkowanie mieszanki paliwowej go komór spalania odpowiedzialny jest wielopunktowy wtrysk paliwa. Taka budowa istotnie przekłada się na wzorową współpracę z nawet bazowymi sekwencyjnymi instalacjami gazowymi – to jest niebagatelnym argumentem w dzisiejszej pogodni za oszczędnościami. Jednostka dysponuje mocą 115-116 KM, seryjnie łączona jest z pięciostopniową przekładnią manualną.

Zgodnie z wytycznymi producenta wymiana paska rozrządu przypada co 120 tysięcy kilometrów lub co 10 lat, dla bezpieczeństwa mechanicy sugerują jednak dokonywać tej operacji przed przekroczeniem bariery stu tysięcy kilometrów – koszt to około 600-700 złotych. Interwał wymiany oleju określono wedle katalogu na irracjonalne 30 tysięcy kilometrów – przebieg między wymianami kluczowego środka smarnego skróćmy do 10-15 tysięcy kilometrów.

Lata niewłaściwej troski serwisowej, w tym długich okresów między wymianami oleju po latach mogą skutkować problemami z popychaczami – wówczas naprawa może okazać się już nieopłacalna biorąc pod uwagę aktualną niską wartość pojazdu. Z drobnymi zapoceniami jednostki i wyciekami oleju wprawny mechanik poradzi sobie bez trudności. Podobnie niewymagające ogromnych nakładów pracy i finansów są okazjonalne trudności z zacinającą się przepustnicą i zaworem recyrkulacji spalin, często problem rozwiązuje dokładne czyszczenie każdego z wymienionych – ewentualna wymiana pochłonie kilkaset złotych.

Na sam koniec należy wspomnieć o pewnej charakterystycznej przypadłości, która nie dotyka oczywiście wszystkich egzemplarzy – zużycie oleju. Jak przypominają specjaliści, silnik 1.8 16V koncernu PSA już jako świeża konstrukcja zmagał się ze sporymi ubytkami oleju. Niemniej jednak w ostatecznej ocenie 1.8 16V zasługuje na zakup, pod warunkiem że znajdziemy uczciwie serwisowany egzemplarz. Wszelkie części zamienne są dostępne w przystępnych cenach.

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

2023-09-24

Używane Renault Zoe po 10 latach eksploatacji. Czy to w ogóle jeszcze jeździ?

2023-09-24

Andre Citroën uhonorowany przez miasto Paryż

2023-09-24

Nowy Dyrektor Generalny Citroën BeLux

2023-09-24
Tagi: CitroenPeugeotporady i serwisużywane
Udostepnij63Tweet40Udostepnij11
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość

    5821 udostępnienia
    Udostepnij 2328 Tweet 1455
  • Dacia przygotowuje zupełnie nowy model: Minister. Celem jest Jeep Avenger

    2739 udostępnienia
    Udostepnij 1096 Tweet 685
  • Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

    953 udostępnienia
    Udostepnij 381 Tweet 238
  • Renault wierzy w swoich dealerów. „Dla nas jest to model, który działa najlepiej”

    1241 udostępnienia
    Udostepnij 496 Tweet 310

Testy samochodów

DS - testy i opinie

Test: DS 3 1.2 PureTech 110 KM – styl, elegancja i wysoka jakość. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-11-12
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 308 GT Pack 1.2 130 KM. Solidny wybór i konkurent takich aut jak Volkswagen Golf, Ford Focus czy Toyota Corolla. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-01-30
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen DS5 1.6 THP 200 – Delta Sierra 5 zgłasza gotowość do startu czyli DS5 inżynierskim okiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-08-04
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 CrossTourer 2.2 HDi 204 KM – komfortowy rodzinny poduszkowiec. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-12-31
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën CX 25 TRD Turbo 2 kontra Audi 100 CC, Fiat Croma i Mercedes 300D W124. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-02-23

Najnowsze komentarze

  • Robert - AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość
  • Holdmybeerandwatch - AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość
  • Łukasz - Wiemy, ile kosztuje nowy Fiat Topolino. Włoska marka przyciągnęła już 10.000 chętnych
  • dddf - Nowy Peugeot 208 już w konfiguratorze marki. Jak wygląda polski cennik?
  • Pekka - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
  • Były - Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają

Zobacz też

Peugeot 206 – tylko dobra wersja

Silnik 2.2 HDi: dopracowana jednostka napędowa. Ma bardzo dobrą opinię, chociaż pozostaje nieco w cieniu mniejszego brata

Czy nowy Citroen C5 Aircross to najbardziej komfortowy SUV na rynku?  

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.