Słaby początek roku dla marek PSA w Polsce

66 4 422

W ciągu pierwszych 20 dni stycznia sprzedaż marek PSA w Polsce była dużo niższa od oczekiwanej. Niewykluczone, że czeka nas zmiana strategii sprzedażowej całej grupy.

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

Za główne powody spadku uważa się rosnące ceny samochodów, zahamowanie popytu wewnętrznego, w tym sprzedaży do firm oraz nowe przepisy dotyczące limitów emisji CO2. Na sytuację firm wpływa niewątpliwie stagnacja gospodarka i dużo gorsze wyniki styczniowe, niż miało to miejsce jeszcze rok temu.

Dealerzy również nie kryją rozczarowania początkiem roku i spadkiem obrotów. Dodatkowo martwi ich kwestia narzuconych limitów CO2, których przekroczenie powoduje utratę części zysku ze sprzedaży. Paradoksalnie więc sprzedaż droższego auta, np SUVa, staje się mniej korzystna niż małego miejskiego samochodu.

Grupa liczy jednak na to, że sprzedaż, szczególnie dzięki nowym produktom, powinna wzrosnąć. Citroen C5 Aircross, nowe Peugeot 208,  2008 czy nowy Opel Corsa zostały dobrze odebrane i ocenione przez rynek. Pozostaje kwestia promocji i wsparcia sprzedaży oraz odpowiedniej polityki cenowej.

O plany w tym zakresie chcieliśmy zapytać dyrektora generalnego PSA w Polsce. Wojciech Mieczkowski nie znalazł jednak czasu na spotkanie, ze względu – jak się dowiedzieliśmy – na napięty kalendarz oraz liczne obowiązki. Szczegółowe wyniki styczniowej sprzedaży opublikujemy na początku lutego.

źródło danych: Samar

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Może ci się spodobać również
avatar
24 Wątki komentarzy
42 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
58 Autorzy komentarzy
drepawelhksPlutoObywatel MKStory Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
tomekn
Gość
tomekn

Słaby? Słaby? Piszcie jak jest: tak źle nie było nigdy, nie pamiętam od 15 lat takiego miesiąca

Marek
Gość
Marek

Wystarczy spojrzeć na oferty finansowe i ceny

WJ
Gość
WJ

Menadżer Roku! Bez Wyniku! Za co ta nagroda?

Door
Gość
Door

To nie za ten rok tylko za kasę

Janek
Gość
Janek

Wstyd!

Specjalista
Gość
Specjalista

Dodatkowo martwi ich kwestia narzuconych limitów CO2- dealerow raczej martwi amatorka i brak ponysłu importera , jak mozna narzucic limit co2 na dealera, do ktorego realizacji nie zalicza sie sprzedaz elektryków i hybryd. Dodatkowo na elektryki i hybrydy jest osobny cel dla dealera, no miszczowie PSA PL., to książkowy przykład dla licealistów, jak nie należy tego robić. Ten skład fachowców nie ma szansy na realizacje jakichkolwiek celów, ilościowych, jakościowych, czy rentowności.

Jerzy
Gość
Jerzy

Znowu napiszemy kilka, kilkanaście postów. Znowu się pooburzamy na Dyrekcje i osobowość roku WM… no i co , i du.a. Moje zdanie jest takie, sieć Peugeota jest na końcu zjazdu równią pochyłą, nie przetrwamy bez sprzedaży do połowy roku. No może ci duzi i wielomarkowi, ale oni głównie wywożą lub rejestrują na rentale i potem też wywożą. Pisałem tutaj w innym miejscu, że nie da się wypracować premii bo za dużo progów wejścia, a na 1 % marży nie da się przeżyć . I do tego jeszcze desperacja zarządu PSA i rozwoju sieci, każdemu kto ma Opla proponują Peugeota lub… Czytaj więcej »

Taaa
Gość
Taaa

Haha… Pora zejść ze swojej gadki o premium i ściąć ceny o min 30..40%. Bo taka jest rynkowa wartość bubli PSA. Rynek zawsze weryfikuje. Mam naprawdę niezła bekę z ludzi którzy kupili 508FE za 200kola… Haha

Krzysztof
Gość
Krzysztof

Ale mają piękne auto a Ty jeździsz brzydszym. Buble to robi vw.

Taaa
Gość
Taaa

Akurat ja jeszcze jeżdżę C5 180hp i Tesla 3.

E D
Gość
E D

@Taaa od razu mam lepszą sobotę jak czytam Twój komentarz. Nie dość, że mam fajny samochód to jakiś pajac ma bekę. Idealnie

Michał
Gość
Michał

Zaraz zaraz. Z tekstu powyżej wynika, że dealer jest karany finansowo jeśli kupię samochód z dużym silnikiem emitującym co2 powyżej średniej ?
Czy w Peugeocie zamienili się z żabami na głowę ?

A2r
Gość
A2r

Na styczeń dealerom ustalono średnią emisję na poziomie 104-112 g/ km, nie mieścisz się – nie dostajesz premii

RR
Gość
RR

Jak można narzucić takie bzdurne limity na dealera. Przecież to rynek weryfikuje co będzie się sprzedawało. I to w gestii producenta /importera jest, żeby dać takie wsparcie na modele nisko emisyjne żeby się sprzedawały. Widać niezły bajzel zapanował.

Pluto
Gość
Pluto

W Oplu mamy 103….

Umiarkowany
Gość
Umiarkowany

Jak wszystkie marki od tego roku

A2r
Gość
A2r

To może wymień je (bez PSA)

Noltie
Gość
Noltie

Od dłuższego czasu jestem tutaj i się udzielam tylko dlatego, że jestem fanem motoryzacji. Zawsze bardzo lubiłem samichody PSA. Dzisiaj mam 2 z nich. Chwile temu wymieniałem jeden z kilku moich samochodów. Chciałem 508. Ale po wizycie w salonie i wycenie okazalo sie, że mogę taniej kupić merca klasy c i to z pakietem amg. Dzisiaj mam tego merca i jest on moim pierwszym samochodem nienieckim w życiu. Sam prowadze biznes i jedyne co mogę powiedzieć o zarzadzaniu sprzedaża PSA – chłopcy w krótkich spodenkach, amatorka totalna.

Katarzyna ze Szczecina
Gość
Katarzyna ze Szczecina

100/100 , C klasa w ofercie bussines line , pakiet AMG , silnik 1,6 156 KM …cena 119.600 zł, za chwilę będzie E Klasa za 159.000 zł. No i w mercu mają marże 8+2+6 proc. , a biedaki od PP mamy 2 proc. I jeszcze trzeba auto przywieźć , zrobić pierwszy przegląd itd. Zostaje 500-800 zł przy sprzedaży auta za 200.000 zł.
Panie Człowieku Roku Auto Świata … jak żyć?

jan
Gość
jan

I po kilku latach sprzedajesz Mercedesa są konkretne pieniądze, a z Peugeotem się modlisz o znalezienie jelenia, który go weźmie za grosze. Z tego samego powodu rata za Mercedesa z wysokim wykupem może być niższa niż za Peugeota.

Umiarkowany
Gość
Umiarkowany

Pamiętajcie, że komentujecie rynek polski.
Tu PSA nie ma lekko. Od lat walczy ze stereotypami. Auta są fajne. Za poprzedni rok w Europie Peugeot zajęło 3 miejsce pod względem ilości sprzedaży.
To wg mnie dowodzi, że samochody mogą się sprzedawać, mają swoich fanów. Problem właśnie może tkwić w zarządzaniu sprzedażą i braku partnerskiego podejścia do dealerów.

Piotr
Gość
Piotr

Fanów mają ale ceny urosły w takim tempie, że całe to premium można sobie w buty wsadzić. Jak zejdą z cenami za nowe modele do cen konkurencji to wtedy jest światełko w tunelu. Kto zapłaci za 208 100tyś. Przy okazji przeglądu obejrzałem 508 auto dla osób do 180 cm wzrostu. 208 bardzo ładne auto, ale w cenie 90tyś to żonie Golfa wolę kupić na wypasie.

Marek
Gość
Marek

Ceny urosły przez reeksport. Francuzi się wku ili. Polityka sprzedażowa nie istnieje bo nie ma ani jednego fachowca na stanowisku dyrektorskim. Ale lepiej, w Oplu jest podobnie, znajomi sprzedawcy już szukają pracy

Krzysztof Gregorczyk
Editor

No, z tym wypasem w Golfie za 90.000 zł, to tak znowu za bogato nie będzie… Mnóstwo opcjonalnego wyposażenia jest. Ceny faktycznie spadły, ale mam wrażenie, że specyfikacje są okrojone.

arek
Gość
arek

golf VII za 90 tys akurat będzie na wypasie. Co innego VIII, ti cena startuje od 92.800

Noltie
Gość
Noltie

Dokladnie tak! Masz 100% racji. Ja zaliczam sie donklientów PSA. Myśle, że w miare wiwernych. Przez mój garaż za ostatnie 20 lat przewinęło się wiele samochodów tej grupy. Wszystkie kupione jako nowe. Dzisiaj już nie zamierzam kupować PSA. Ceny, które obecnie mają to już nie żart tylko totalna kpina. Wolę szukać gdzie indziej. Brawo wy w PSA.

Open Space
Gość
Open Space

PSA walczy ze stereotypami w Polsce? Jak niby? Marketing nie istnieje. Biuletyny spóźnione. W centrali wszyscy wiecznie zarobieni. Tylko efektów brak

arek
Gość
arek

renault potrafi świetnie sprzedawać swoje produkty w Polsce, to więc jak to jest z tymi sterotypami? A może renault niefrancuskie?

Slawo
Gość
Slawo

Stereotypy istnieją już tylko w tłumaczeniach centrali kiepskiej sprzedaży. W rzeczywistości Kowalski jest zainteresowany, ale PSA ma go gdzieś więc idzie najczęściej do Hyundai/KIA. Smutne jest to, że nawet dotychczasowi klienci odchodzą :(

TomekC
Gość
TomekC

panie Krzysztofie a ile wam płaci PSA za to co robicie?

pawelhks
Gość
pawelhks

Gdzieś opisał Pan Krzysztof, że milion pięćset dwa dziewięćset

Umiarkowany
Gość
Umiarkowany

Wyraźnie napisałem, że problem tkwi w zarządzaniu Peugeot Polska. Co do stereotypów, zapytajcie znajomych: francuz czy niemiec

Yogi
Gość
Yogi

W Polsce nowy peugeot 2008 79900 w Czechach ten sam model 64900 czemu jeszcze tu się dziwić niech zwiększa jeszcze ceny to będą mieli jeszcze lepszą sprzedaż

Tomasz
Gość
Tomasz

Ciekawe dlaczego taki spadek sprzedaży??
Skończył się reeksport to i wyniki spadły…

Ja wiem
Gość
Ja wiem

Reeksport się nie skończył. Słowo klucz: rent

Radzio
Gość
Radzio

Reeksport trwa tylko ukryty via wypożyczalnie

Ja wiem
Gość
Ja wiem

Mieczkowski nie znalazł czasu? Biedny zapracowany swoim tenisem.

dealer
Gość
dealer

To się nazywa arogancja

Tomekromek
Gość
Tomekromek

Wszystko jest wielkim dziadostwem. Ludzie zejdźcie na ziemię. To już nie jest ten świat motoryzacji, jak 30, 40, 50 lat temu. Teraz za wszystko trzeba płacić, za niedługo będziemy płacić za to, że my ludzie wydychamy za dużo CO2, bo jakaś gówniara Greta Thunberg, która jest czyjąś marionetką tak powie. W tym wszystkim chodzi tylko i wyłącznie o kasę, to wszystko, nic więcej. To jest jedna wielka mafia prostu. Pomyślcie nad tym

Max
Gość
Max

Łapówki też dla mafii ?

Anonimowo
Gość
Anonimowo

I bardzo dobrze

Krzysiek
Gość
Krzysiek

Jestem na etapie szukania kombi do 90 tys zł. Benzyna, chętnie automat. Do Citroena nawet nie zajrzałem, bo nie ma po co. Peugeot? Jest 308 i nawet z zewnątrz się broni mimo wieku ale w środku jest słabo. W salonie 3008 i 508 z kapitalnym i cocpitem i obok 308. Nie do obrony przy młodszych modelach. Całość rozwala 1.2 puretech. Nie jest zły, fakt. Nie mam nic do 3 cylindrow, bo tutaj są dobrze wyważone. Tylko 1.3 TCE, 1.4 TGDI od Kii i 1.5 TSI kosztuja tyle samo a jazda to niebo a ziemia. W salonie Opla sprzedawca sam przyznał… Czytaj więcej »

Radzio
Gość
Radzio

Kia ma fatalne zawieszenie i słabo jeździ po naszych drogach, podobnie Skoda i VW. Meganka to dobry wybór

Igor
Gość
Igor

Partnerka „ujeżdża” Megę 4 drugi rok. Leje paliwo, robi przeglądy i nic więcej jej nie interesuje. Byliśmy dzisiaj w salonie Renault oglądać nowego Captura. Pozycja Megi niezagrożona :) Polecam.

Noname
Gość
Noname

W oplu konkurencja niemiecka i francuska już poluje ma handlowców z doświadczeniem. Myślę że w pozostałych markach psa jest podobnie. Wkrótce Pan Mieczkowski pozostanie sam z kolegami z centrali do sprzedawania. Warunki coraz gorsze, karanie dealera a pośrednio handlowców za wszystko i co jakiś czas coś kolejnego się znajdzie. Za czasów GM było spoko, dało się konkurować jakością i ceną na rynku. Francuskosc nie jest przeszkodą w sprzedaży ale jak wytłumaczyć klientowi ze podobnie wyposażone francuskie clio jest tansze od corsy?

Thomas
Gość
Thomas

Mówić prawdę: jedź do Czech

Luk
Gość
Luk

Polska to nie pępek świata, wszyscy nawijają o cenach Peugeota, tylko w Europie 70 %sprzedaży to najwyższe wersje wyposażeniowe, kosztujace średnio ok30 tyś wiecej niż bazowy model. Jestem z Krakowa i zadnego „normalnego” salonu Peugeota, wszystkie 3 są do bani albo mają dwa samochody w saloniea nie ma jednego konktetnego jak VW, Toyota, Ford i inni, jak ma być dobra sprzedaż, kolejna sprawa oferta, samochody są ok, ale silniki benzynowe slabo(diesle są ok ale teraz jest odwrót od HDI – stąd niska sprzedaż ). Moim zdaniem PSA powinien mieć trzy silniki 1,2/1,6/2,0 do tego kompletnie nie zrozumiałe dla mnie jest… Czytaj więcej »

Olga
Gość
Olga

Jaki Dyrektor taki Wynik!!!
Manager Roku hańba

Bogdan
Gość
Bogdan

Jeśli Grupa PSA (OPEL) traktuje wielu klientów podobnie jak mnie… samochód z usterką od nowości, która pomimo wielu interwencji i zgłoszeń nie została usunięta do dzisiaj to się nie dziwię… nigdy więcej OPLA

stefan
Gość
stefan

Opel to będzie gwóźdź do trumny PSA, najbardziej awaryjne samochody w ostatnich latach to właśnie Ople.

olaf
Gość
olaf

dealer PSA nie zarobi

na aucie bo PSA samo taniej sprzeda
na częściach bo samo PSA sprzeda klientowi i dowiezie
na serwisie bo procedury zajmują więcej czasu niż naprawa

i czemu nie ma wyników ?

personanongrata
Gość
personanongrata

W Oplu ruszyła sprzedaż . Do 27 stycznia 609sztuk.

Piotr
Gość
Piotr

To taki żart ?

Oper w 2018 sprzedał 33789 szt

Przy takim zainteresowaniu jak obecnie to raczej 2 cyfrowej sprzedaży nie będzie, a szkoda.

XD
Gość
XD

I bardzo dobrze – z takimi cenami do Francji!!!

Ciekawy
Gość
Ciekawy

Właśnie dla tego Opel teraz jest francuski, że przez ostatnie kilkanaście lat jechał na minusie. Poszukają mu jakiejś kompromisowej wartości między ceną a udziałem w rynku i znajdzie swoje miejsce.
Interesujące, że cała wina jest po stronie centrali, Warszawy. Dla mnie panowie, PSA to Wy Dealerzy. Widzę w salonie Waszą „jakość” obsługi. I jeszcze mały przykład psucia rynku. Zakup Peugeot, dealer mówi mi że nie ma dobrej promocji, ale kupi samochód na swoją firmę flotową i dostanę z super rabatem, tylko przerejestrowany. Na otomoto znalazłem w tej cenie parę… I kto wam pasuje zarobek ? Sami oszukujecie kolegów i markę.

wpunkt
Gość
wpunkt

Bo tylko dzięki takim zabiegom można uzyskać jakąś akceptowalną przez rynek cenę , inaczej ceny niemal cennikowe, znaczy się nierealne i z kosmosu. Regularna oferta jest śmiechu warta i to akurat nie jest wina dealerów tylko polityki centrali , można jedynie coś sprzedać jak się ma demo , zastępcze i jak się ma samochody na liście specjalnej inaczej klienci śmieją się w twarz jak widzą ceny z regularnej oferty „wyprzedażowej” niejednokrotnie gorszej niż warunki sprzedaży jakie były w połowie roku.

www
Gość
www

O człowieku z dalekiego kraju, Carlosie
Przybądź i zadecyduj o naszej marki losie
Gdzie centralne planowanie ma mnóstwo mankamentów
Przez co narzekamy na niedobór klientów

Story
Gość
Story

Ofertujesz auta z „listy” i nagle pod koniec miesiąca – cyk – zmiana warunków i odpięcie rabatów. Nagle! Jeszcze miesiąc się nie skończył, i już po promocji, auta stoją. A klienci chętni, którzy potrzebowali czasu na decyzję, usłyszą, że już oferowanego auta nie ma w cenie „x” ….bo PP zmieniła warunki (lub się sprzedał, lub coś tam jeszcze – chociaż nadal stoi)

dre
Gość
dre

No to jest smutna prawda, ile razy musimy „rżnąć głupa” przed klientami i przez to jako marka wychodzimy na niepoważną firmę, co też klienci czasami nam mówią. Rozmawiasz o cenie X a nagle okazuje się że samochód drożeje o 10 000 zł – w okresie wyprzedaży rocznika w innych markach, które takich akcji nie robią !!! Po czym idą kupić gdzie indziej, bo nie jesteśmy im w stanie powiedzieć kiedy będą rabaty albo czy przypadkiem z dnia na dzień się nie zmienią. To trzeba zmienić, a przynajmniej dać nam handlowcom czas na dopięcie transakcji na starych zasadach – o Peżocie… Czytaj więcej »

Sztuka
Gość
Sztuka

Pracownikiem miesiąca zostaję….JA, ZNOWU JA!

Igor
Gość
Igor

Poległem na zakupie C5A. Słabo wyposażone wersje cenowo jakoś się broniły, natomiast Shine z fragmetaryczną skają na siedzeniach z sinikami 180km za drogie w stosunku do tego co oferują. Dopłata do pełnej „skóry” 8 kilozłotych a e Renault 4 kilozłotych. Gwarancja w standardzie zaledwie 2 lata. Na pierwszy rzut oka C5A bardzo atrakcyjne auto, ale jak się zagłębić w szczegóły to czar pryska. W sumie szkoda, bo zewnątrz auto bardzo mi się podoba, natomiast wewnątrz jeszcze niedawno użytkowany Audi A4 B8 „zamiata” C5A,. choć oczywiście technologia Audi stara. Czekam na nową Ford Kuga. Obiecujący samochód.

Ciekawy
Gość
Ciekawy

Akurat shine broni się najlepiej. Dopłata do skóry w Renault to 5300. Ma elektrycznie sterowany fotel, grzane fotele z przodu i 8 punktowy pneumatyczny masaż? Bo C5 ze skórą ma to w pakiecie. Najmocniejszy Kadjar ma 20KM mniej i jest mniejszy. Co kto lubi…

Kriso
Gość
Kriso

Koleos IP ma jeszcze wentylowane fotele i jest wiekszy. Kosztuje podobnie. Chyba, że chodzi o benzynę, ale tego nie bralem pod uwagę.
Też ostatnio wybieralem i powiem szczerze, że C5A mnie nie zachwycił, szczególnie wygodą na tylnych siedzeniach.
Sporo taniej niż Citroena kupiłem przedliftowego Koleosa.

Slawo
Gość
Slawo

Akurat C5A jest dość dobrze wyceniony. Jak szukasz lepszego wnętrza to 3008/5008 GT „zamiata” A4 B8.

Igor
Gość
Igor

Oczywiście. Wnętrze 5008 to mnie „trafia” w 300%. Absolutnie świetne.

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Grupa Renault uwielbia tę sytuację :-)