W ciągu pierwszych 20 dni stycznia sprzedaż marek PSA w Polsce była dużo niższa od oczekiwanej. Niewykluczone, że czeka nas zmiana strategii sprzedażowej całej grupy.
Za główne powody spadku uważa się rosnące ceny samochodów, zahamowanie popytu wewnętrznego, w tym sprzedaży do firm oraz nowe przepisy dotyczące limitów emisji CO2. Na sytuację firm wpływa niewątpliwie stagnacja gospodarka i dużo gorsze wyniki styczniowe, niż miało to miejsce jeszcze rok temu.
Dealerzy również nie kryją rozczarowania początkiem roku i spadkiem obrotów. Dodatkowo martwi ich kwestia narzuconych limitów CO2, których przekroczenie powoduje utratę części zysku ze sprzedaży. Paradoksalnie więc sprzedaż droższego auta, np SUVa, staje się mniej korzystna niż małego miejskiego samochodu.
Grupa liczy jednak na to, że sprzedaż, szczególnie dzięki nowym produktom, powinna wzrosnąć. Citroen C5 Aircross, nowe Peugeot 208, 2008 czy nowy Opel Corsa zostały dobrze odebrane i ocenione przez rynek. Pozostaje kwestia promocji i wsparcia sprzedaży oraz odpowiedniej polityki cenowej.
O plany w tym zakresie chcieliśmy zapytać dyrektora generalnego PSA w Polsce. Wojciech Mieczkowski nie znalazł jednak czasu na spotkanie, ze względu – jak się dowiedzieliśmy – na napięty kalendarz oraz liczne obowiązki. Szczegółowe wyniki styczniowej sprzedaży opublikujemy na początku lutego.
źródło danych: Samar
Najnowsze komentarze