piątek, 1 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Śladami Fangio – Pechito López Mistrzem Świata WTCC!*

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2014-10-27
w Wiadomości
Czas czytania 7 minut
11 0
0
10
UDOSTĘPNIEŃ
32
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6

Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź

Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%

01. Śladami Fangio – Pechito López Mistrzem Świata WTCC

W dwa tygodnie po zdobyciu tytułu Wyścigowego Mistrza Świata w klasyfikacji producentów*, Citroën zapewnia sobie także tytuł wśród kierowców – mistrzem zostaje José María López. Na japońskim torze Suzuka Pechito odniósł swoje dziewiąte zwycięstwo w bieżącym sezonie. Na podium w biegu nr 1 stanął również Sébastien Loeb. José María López jest pierwszym kierowcą z Argentyny od czasu Juana-Manuela Fangio, który zdobywa tytuł Mistrza Świata w wyścigach samochodowych.

Zapewniając sobie w sobotnich kwalifikacjach pole position, José María López wykonał dodatkowy krok przybliżający go do końcowego sukcesu. W tej sytuacji do wywalczenia tytułu mistrzowskiego WTCC FIA wystarczało mu zajęcie czwartego miejsca w jednym z biegów. Jednak kierowca Citroëna C-Elysée WTCC z numerem startowym 37 zamiast wyrachowania i jazdy jedynie po niezbędne punkty postanowił pokazać pełnię swoich możliwości.

W chwili zgaśnięcia świateł Pechito popisał się najlepszym startem w całym sezonie i zajął pozycję na czele stawki, przed Yvanem Mullerem. Sébastien Loeb, ruszający z trzeciej pozycji, miał mniej udany start i po pierwszym okrążeniu zajmował piąte miejsce – oprócz dwóch kolegów z zespołu wyprzedzali go Tom Chilton i Hugo Valente.

Dwa prowadzące Citroëny jechały jak sklejone ze sobą, zderzak w zderzak, jednocześnie zwiększając swoją przewagę nad konkurentami. Po kilku okrążeniach sytuacja zmieniła się – Yvan Muller poczuł spadek ciśnienia w jednym z tylnych kół. Obawa potwierdziła się i w połowie dystansu czterokrotny Mistrz Świata odpadł z walki. Zdarzenie to miało decydujący wpływ na rozstrzygnięcie rywalizacji o tytuł MŚ w klasyfikacji kierowców, niemniej pozostali zawodnicy z pełną koncentracją ścigali się dalej. José María López jako lider wyścigu zbliżał się do mety i zwycięstwa, a Sébastien Loeb kontynuował walkę i na przedostatnim okrążeniu wykorzystał pojedynek pomiędzy Chiltonem a Valente, by wyprzedzić jednego z nich i zająć w biegu nr 1 trzecie miejsce.

Za metą członkowie zespołu Citroën Total mogli powitać nowego mistrza, na którego czekali z przygotowaną koszulką z numerem 37, w niebiesko-białe pasy – barwy narodowe Argentyny.

Mechanicy, uradowani i szeroko uśmiechnięci, natychmiast zabrali się do pracy, by przygotować samochody do mającego nastąpić po krótkiej przerwie biegu nr 2. Loeb, Muller i López zajęli pozycje startowe 8, 9 i 10. Na pierwszym zakręcie Yvan Muller pokazał imponujący manewr, wyprzedzając swoich rywali po zewnętrznej. Pierwsze okrążenie zakończył na szóstym miejscu, przed Loebem i Lópezem.

Trzy Citroëny ustawione w klucz naciskały na piątego w stawce Hugo Valente. Kiedy na piątym okrążeniu Muller spróbował wyprzedzić konkurenta, doszło do kontaktu obu aut, wskutek czego Valente odpadł. López wykorzystał tę chaotyczną chwilę, wcisnął się w powstałą lukę i wyprzedził Loeba. Trójka C-Elysée WTCC zajęła pozycje 5, 6 i 7 i bez dalszych zmian w kolejności dotarła do mety.

* Wynik ten będzie oficjalny po zatwierdzeniu i opublikowaniu ostatecznych wyników przez FIA.

 

 

POWIEDZIELI NA MECIE:

Yves Matton, Dyrektor Citroën Racing: „José María López jest nowym Mistrzem Świata – to fantastyczna wieść dla Citroëna, dla Argentyny i dla serii WTCC FIA! Jesteśmy dumni i szczęśliwi, że jako zespół doprowadziliśmy naszego kierowcę do zwycięstwa. Wiemy, że Pechito wyróżnia się nie tylko swoim talentem jako kierowca, lecz także wspaniałymi cechami jako człowiek. W dwa tygodnie po zdobyciu tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji producentów świętujemy kolejny sukces naszego zespołu. Citroën Racing zgromadził w ciągu ostatniego ćwierćwiecza olbrzymie doświadczenie, czemu zawdzięcza zwycięstwa w rajdach terenowych, w WRC, a teraz również w WTCC FIA. Kluczem do naszych sukcesów, odniesionych już w pierwszym sezonie rywalizacji w nowej dyscyplinie, jest spójność i stabilność zespołu”.

José-María López: „Dzisiejsze wydarzenia są dla mnie źródłem nieopisanych emocji. Jak zawsze, w pierwszej kolejności myślę o podziękowaniach, które należą się wielu ludziom. Dziękuję mojej rodzinie. Wszystkim, dzięki którym nawet w trudnych chwilach mogłem podążać naprzód. Citroënowi, który wybrał mnie do roli kierowcy jednego z Citroënów C-Elysée. Wszystkim inżynierom i mechanikom zespołu – nie tylko tym, którzy zajmowali się moim samochodem, bo przecież pracujemy wspólnie, zespołowo. To wielkie przeżycie zwyciężyć na torze, który sam Ayrton Senna uważał za swój ulubiony i na którym zdobył dwa ze swoich tytułów mistrzowskich. Jestem dumny, że idę w jego ślady. Za wielki zaszczyt uważam także to, że po Juanie-Manuelu Fangio to ja wpisuję się na listę kierowców argentyńskich z tytułem Mistrza Świata. To dzięki niemu nasz kraj do dziś tak bardzo pasjonuje się sportem samochodowym. Jestem dumny, że moje barwy narodowe wracają na szczyt i symbolizują triumf w serii WTCC FIA”.

Sébastien Loeb: „W wyścigu numer jeden wystartowałem fatalnie – poplątałem się, manipulując przy przełącznikach procedury startowej. Na początku jechałem jako piąty i miałem duże trudności na tym torze ze znalezieniem sposobności do ataku. Utrzymywałem kontakt z poprzedzającymi mnie rywalami i wyczekiwałem okazji, która pojawiła się na krótko przed metą. Cieszę się, że znowu zająłem miejsce na podium”.

Yvan Muller: „Dla mnie osobiście ten weekend jest odwzorowaniem całego sezonu, w którym konsekwentnie mi się nie wiodło. W biegu nr 1 wkrótce poczułem, że tył się ślizga i po kilku kolejnych okrążeniach wiedziałem już, że mam przebitą oponę. W biegu drugim dobrze wystartowałem i znalazłem się za Hugo Valente. Wyprzedzenie go nie było łatwe i kiedy w końcu przypuściłem atak, niechcący spowodowałem zetknięcie się naszych aut”.

 

 

WYNIKI

KWALIFIKACJE
1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC) 2:05,439
2.
Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) 2:05,514
3. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) 2:05,590

4. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1) 2:06,321
5. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1)

WYŚCIG 1
1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1) +8,473
3. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +9,693
4. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +10,414
5. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1) +12,153
Najszybsze okrążenie: José María López, 2:09,279

WYŚCIG 2
1. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
2. Dusan Borkovic (Chevrolet RML Cruze TC1) +1,725
3. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +4,360
4. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +5,497
5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +6,116
6. José María López (Citroën C-Elysée WTCC) +6,346
7. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +6,665

Najszybsze okrążenie: Gabriele Tarquini, 2:09,063

 

WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH – KLASYFIKACJA KIEROWCÓW:
1. José María López 422 pkt
2. Yvan Muller 305 pkt
3. Sébastien Loeb 275 pkt
4. Tiago Monteiro 174 pkt
5. Norbert Michelisz 169 pkt

 

WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA SAMOCHODÓW TURYSTYCZNYCH – KLASYFIKACJA PRODUCENTÓW:
1. Citroën Total – 927 pkt
2. Honda – 649 pkt
3. Lada – 371 pkt

 

Śladami Fangio – Pechito López Mistrzem Świata WTCC

 

źródło: Citroën Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenSportWTCC
Udostepnij4Tweet3Udostepnij1
Poprzedni

Nowy Citroën C1 – NAJlepszy z trojaczków

Następny

PSA Peugeot Citroën: obroty Grupy za trzeci kwartał 2014

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

PSA Peugeot Citroën: obroty Grupy za trzeci kwartał 2014

Nowy Peugeot 508 w barwach PKOl

Peugeot 208 - wersja dla osób niepełnosprawnych

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomasz O - Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź
  • Tomasz O - Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6
  • Anonimowogosciu - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Dominik - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Vtr - Luksusowy DS 6 od DS Automobiles potwierdzony. Kiedy zobaczymy nowy model?
  • Vtr - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Bartek - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis inwestuje w fabrykę benzynowych silników V6
  • Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź
  • Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%
  • Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Andrzej Korpak, dyrektor zakładu Stellantis Gliwice z nagrodą Menedżer Roku
  • Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Dacia prezentuje mini-serial z inspirującymi historiami
  • Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.