Śmierć diesla: kolejna firma wycofuje się z silników wysokoprężnych

49 153

Jeszcze kilka lat temu nikt by się tego nie spodziewał. Dzisiaj silniki diesla są w odwrocie a kolejni producenci zapowiadają wycofanie się z tego rodzaju napędu. Wszystko zaczęło się w momencie, gdy ujawniono aferę Volkswagena. Skala oszustwa była przerażająca – na rynek wprowadzono kilkanaście milionów samochodów, które nie spełniały norm ochrony powietrza. Dzisiaj kolejne firmy wycofują się z produkcji aut z tymi jednostkami napędowymi.

Przeczytaj: diesel czy benzyna

Jeszcze kilka lat temu mówiono o tym, że technologia oczyszczania spalin jest tak zaawansowana, że można mówić o czystym dieslu. Współczesne diesle mają układ z płynem Ad Blue, który jest dozowany do układu wydechowego po to, by neutralizować tlenki azotu. Producenci nadal by chcieli wytwarzać diesle, bo silniki te emitują mniej dwutlenku węgla a właśnie z tego parametru rozlicza ich Komisja Europejska. Tlenki azotu, główny problem Volkswagenów, Audi, Skody i SEATa, są ważne, ale mniej niż CO2.

Dzisiaj okazuje się, że kolejny producent odchodzi od diesla. Ale nie, nie francuski. Śmierć diesla zapowiedział indyjski koncern Maruti. Od przyszłego roku takich nowych samochodów na rynku już nie będzie. Dlaczego? Bo w sprawę zaangażował się tamtejszy Sąd Najwyższy, który po raz pierwszy zakazał sprzedaży wszystkich samochodów z silnikiem wysokoprężnym o dużej pojemności, a następnie wydał dyrektywę, zgodnie z którą samochody z silnikiem diesla mogą być zarejestrowane w Delhi tylko przez kolejne 10 lat.

To spowodowało gwałtowny spadek zainteresowania klientów. W 2018 r. modele te stanowiły mniej niż jedną czwartą sprzedaży, a liczba ta nadal spadała tak bardzo, że nawet producenci luksusowych marek, z których 90 procent sprzedawało się z dieslem, zaczęli wprowadzać na rynek modele benzynowe nawet w dużych SUV-ach.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
22 Wątki komentarzy
27 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
47 Autorzy komentarzy
RomanSlyJózekFongKrzysztof Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Andrzej
Gość
Andrzej

Ciekawe ile tlenku azotu i CO2 wytwarza się przy produkcji baterii do hybryd

Mariusz
Gość
Mariusz

Śladowe, w porównaniu z bateriami do pełnych elektryków. To hybrydy jestem mały akumulator, na którym przejedzie góra 3 km, a jeśli mówimy o tzw. miękkiej hybrydzie to jestem to przeważnie trochę większy akumulator od rozruchowego.

Mateusz
Gość
Mateusz

Eko zjebanie w modzie diesel bedzie zawsxe w ciezarowkach bo inaczej kielki cienkopierdzace nie trafia do twojego marketu pod blokiem na czss
gimbusy spokoj. Uczyc sie a potem dyskusja ze starszenstwem.

Krzysztof
Editor

Jeżeli Pan zalicza się do starszeństwa, to przyznać muszę, że z wiekiem nie każdemu rozumu przybywa, a za sam wiek nie zwykłem ludzi szanować.

Mariusz
Gość
Mariusz

Śmierć diesla. Za dwa dni Diesel i tylko diesel, wielki powrót diesla. A samochody elektryczne to się niby ładują z powietrza. Żeby zawieźć 40 wagonów węgla z kopalni do elektrowni, to lokomotywa spalinowa spali kilkaset a nawet kilka tysięcy litrów ropy. I to bez wycudowanych filtrów.
Szkoda gadać.
Pozdrawiam

Papajak
Gość
Papajak

Raczej nikt nie wozi węgla lokomotywami spalinowymi, a diesle to szajs jeśli chodzi o NOx i SOx. Nie ma co się oszukiwać, tlenki w dieslu były, są i będą

Prawda
Gość
Prawda

I mózg został wybrany…

Nazir
Gość
Nazir

Szajs to masz pod kopułą

Face
Gość
Face

Co ty gadasz od Ruskich to jakie lokomotywy jeżdżą do nas na wodę

Marynarz
Gość
Marynarz

Pewnie lokomotywy to na baterie są co jeżeli nie masz o czymś takim pojęcia to nie zabieraj głosu w sprawie to jest albo diesel i bardzo mało elektrycznych a jak wiadomo w Polsce 90%energi z węgla więc co teraz powiesz bo ja powiem tylko diesel tylko HDI

Józek
Gość
Józek

A czym wożą węgiel ? Prąd w Polsce 90% też z węgla kolega Mariusz ma rację

Danny
Gość
Danny

Nie wszyscy korzystają z energii tylko z elektrowni węglowych.
Nie patrz tylko i wyłącznie to co dzieje się na Twoim podwórku.

Sema4
Gość
Redi
Gość
Redi

No to blysneliscie tym maruti. Dla waszej informacji sprzedaż diesla na zachodzie Europy wzrosła a mercedes nie zamierza rezygnowac z diesla , i to jest wazniejsze info niz jakies denne maruti

Roman
Gość
Roman

Skąd te dane, że sprzedaż diesli wzrosła w zach. Europie? Jest coś wręcz przeciwnego! IBRM Samar powołując się na LCM Automotive podał właśnie, że w I kwartale 2019 r. rejestracje nowych diesli (czyli, że samochody mają jeździć, bo wyprodukować, sprzedać i zarejestrować nowy samochód to coś zupełnie innego w statystykach motoryzacji) w krajach Europy zach. wyniosły 33,4% ogółu nowych zarejestrowanych samochodów. W porównaniu do I kwartału 2018 r. liczba zarejestrowanych nowych diesli SPADŁA o 5% co przełożyło się w liczbach bezwzględnych o zmniejszenie rejestracji nowych diesli o 243 tys szt. czyli o prawie ĆWIERĆ MILIONA. Czy to przemawia w jakikolwiek… Czytaj więcej »

Waldek
Gość
Waldek

Witam, nie wiem po co ta dyskusja. Nie od Was zależy jaki będzie kierunek rozwoju motoryzacji. Czy Wam się podoba czy nie, za chwilę diesli nie będzie, a później przyjdzie kolej na benzynę. Nie wy o tym decydujecie. Decydują największe rynki zakupowe: Chiny i USA. Tam auta elektryczne sprzedają się jak „świeże bułeczki”. W Chinach uruchomiono 288 tysięcy ładowarek do aut elektrycznych. W Niemczech stawia się ich coraz więcej oraz punkty do ładowania wodorem, w Skandynawii elektryfikacja idzie pełną parą. W Stuttgarcie nie wjadą auta poniżej euro 5, do Sztokholmu wjadą tylko auta z Euro 5 i 6. A Wy… Czytaj więcej »

Matiusz
Gość
Matiusz

Słaby z ciebie koleś. Wiedza na poziomie gimnazjum. Euro 6 VW 2015 rok to też diesel. Euro 5 VW 2005 także jest dieslem. I niby gdzie to nie może wjechać? To twojej obory? Bo w niemczech do miast może. Auto pierwsze 4 letnie, auto drugie czternastoletnie. Jakiś tam koncern z Indii _____o co chodzi gdzie oni sprzedają? Ktoś widział takie auto?

Matiusz
Gość
Matiusz

Ciężarówki będą miały zawsze diesla bo nie da się zastosować innego napędu z przyczyn logistycznych i ekonomicznych. Tego żadna lajza nie widzi.

kto
Gość
kto

Już jeżdżą ciężarowe na wodór.

Sly
Gość
Sly

Euro5 jest nie od 2005 roku tylko od 2010 roku. Euro 6 jest od 2014/15 roku i już są 4 odmiany Euro 6,pierwsza z 2014/15 roku niedługo pójdzie do lamusa.Jak nie wiesz o czym piszesz to nie pisz.

Nazir
Gość
Nazir

Nie chce mi się tych wypocin czytać. Po pierwszych słowach wnioskuję, że jesteś kolejnym wioskowym głup…. znaczy myślicielem. Mieszkaj sobie dalej na swoim wygwizdowie, ale proszę, przestań udawać mądrego! Stary, to ci nie wychodzi! :-)

jalar
Gość
jalar

Widzę że kolega Waldek jest bardzo wydrukowany? Trzy czwarte elektrowni na świecie to elektrownie węglowe a w Polsce wszystkie. Naładowane elektryka u nas to czysta ekologia? Akumulatory i związki w nich zawarte to czysta ekologia? Po zużyciu takiego akumulatora zakopiesz sobie go w ogródku i wyrosną Ci na nim pachnące eko warzywka?
Po 8-10 letnim użytkowaniu takiego autka pojemność baterii spadnie do 20-30 procent i auto idzie na złom. Nikt takiego auta nie odkupi. W to miejsce wyprodukują z eko ropy i eko związków elementy wnętrza następnego auta?
Obudzić się proszę eko-durnie!!!

Matiusz
Gość
Matiusz

Brawo wreszcie logiczne myślenie co jest z czego wykonane i kiedy zakończy się użytkowanie danej rzeczy ewentualne przetworzenia na eko plastik i do wewnątrz auta. Mam same diesle i tak pozostanie. Benzyna nie jedzie, a jak ja wkrecisz to zaczyna spalanie ponad dwukrotnie wyzsze. Moja praca dyplomowa to uklady zasilania silnikow ZI orax ZS w aspekcie ochrony srodowiska. Waldek doksztalc sie o ten drugi także.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

„Benzyna nie jedzie…” – i to jest właśnie komentarz młodego dyletanta! Auto ma służyć do przemieszczania się a nie do wyrywania spod świateł i durnego lansu młokosów! Mały silnik benzynowy w zupełności wystarcza do napędu kompaktowego auta – nie potrzeba wielkich silników pod maską. Ale to jest przestawienie myślenia na inne tory: NIE dla własnego fun-u i samozadowolenia a TAK dla szerszego spojrzenia na ochronę całej planety. Auta mają realizować funkcje transportowe a nie dawać radość z jazdy. Tylko czym będą szpanować ubodzy intelektualnie prostaczki?

C
Gość
C

Zapomniałeś, że Niemcy w dużej części uzyskują z tradycyjnych źródeł. Kolejny kraj. Japonia. Odchodzi od elektrowni atomowych. Ze zrozumiałych względów. I otwiera elektrownie węglowe! Bo są bezpieczniejsze. Fakt, że są wyposażone w najnowsze filtry. Ale jednak węgiel wcale nie jest przeżytkiem.

Jacek
Gość
Jacek

Wulgarne , ale z odrobiną prawdy, jednak diesel nie zniknie dopóty klienci będą w stanie dopłacać do systemu SCR czyli AdBlue. Oczywiście to nie rynek 12 letnich używek decyduje o trendach w systemach napędu. Jako ciekawostkę dodam iż wg brytyjskich matematyków, gdyby obecnie wszystkie pojazdy były na prąd, to zużycie energii elektrycznej wzrosloby jedynie 2%. Niestety druga strony medalu jest taka , że obecnie produkcja baterii przynosi bardzo wielkie spustoszenia w przyrodzie. Lit, pomimo że odzyskiwalny, to jednak pozyskiwany ceną katastrof ekologicznych i w bardzo ograniczonej ilości.

Marek
Gość
Marek

Zapomniałeś tylko dodać że w Stuttgarcie od czasu wprowadzenia pierwszych zakazów wjazdu dla diesli, poziom zanieczyszczenia powietrza wzrósł o 50%?! Jakim cudem?

Sema4
Gość
Krzy
Gość
Krzy

Kogo z nas obchodzi Maruti. Popłuczyny po Suzuki, które też nigdy nie miały swojego diesla. Szajs. .

Mariusz
Gość
Mariusz

Niemcom nie wyszło więc zdecydowali że jak nie oni to nikt. Uproszczona prawda o Dieslu…

Michał
Gość
Michał

Łobuzy oszukali ludzi Anglia z wycofania diesle zarobiła fortunę, A ludzie dostają tylko po dupie , wielcy ekolodzy się znaleźli pod płaszczykiem zbawienia świata trzepią fortunę, z takich właśnie oszustw funkcjonują bogate państwa

Adrian
Gość
Adrian

Powinni od 2030 roku zrobić calkowity zakaz poruszania się samochodami diesle na całym Świecie A benzyniakom kazać założyć gaz i nie trzeba by bylo elektryków

Marynarz
Gość
Marynarz

Gaz to się nadaje do zapalniczek lub kuchenek i koniec kropka a i jeszcze tak jak u mnie do ogrzewania domu a do jazdy jedyny słusznie poprawny to diesel benzyna

Edzio
Gość
Edzio

Marynarz Bajki opowiadasz gaz też jest dobry w autach jak byś zarabiał najniższa krajową i dojeżdża 30km w jedną stronę do pracy to byś docenił gaz bo to połowa benzyny i taniej jak dieslem niestety ale to prawda mów co chcesz.

Greg
Gość
Greg

Jesteś w błędzie gaz jest ok do auta

Dawid
Gość
Dawid

Ropa do traktora benzyna do kosiarki gaz do zapalniczkek i prąd do kuchenki

Piotr
Gość
Piotr

Pierdoly pisane.Wcześniej czytałem powrót diesla.Nigdy diesel nie umrze.Poprostu piszecie żeby pisac

Piotr
Gość
Piotr

Cały transport czyli ciężarówki jeździ na ropie autobusy miejskie u mnie w Mieście mają naklejki euro 3.To jest czyjś wymyśl żeby ktoś zarobił miliony.

Dawid
Gość
Dawid

Eee tam pierdoły, nawet gdy rzeczywiście zmniejszy się sprzedaż i tak diesel wróci szybciej niż myślą. A z resztą co na to Araby?? Mniej dostaw ropy?? Na pewno się na to nie zgodzą

Massa
Gość
Massa

Taa ktoś tu pisał lokomotywy spalinowej nie widział nie wiem gdzie on żyje a wracając do zatruwania to nikt nic nie mówi o transporcie lotniczym ile samolot zatruwa a jest ich coraz więcej dlaczego 30 lat temu nikt się nie przejmował atmosfera cała gospodarka transport bez norm jak kopcilo zatruwalo heh i jakoś smogu nie było nikomu nie przeszkadzało a dziś nagle złe he poczytajcie o transporcie lotniczym o tym się nie mówi bo z tym nic nie zrobią będzie tylko gorzej a was dalej będą oszukiwać żebyście się samochodów pozbywali

Seb
Gość
Seb

Za słowotok i brak znaków interpunkcyjnych jakieś kary ustawowe są przewidziane?

Bartek
Gość
Bartek
Justyna O
Gość
Justyna O

Bzdury francuski rynek motoryzacji wypuścił nowego deasla z hybryda i to ma być konie deasla.? Haha

Bax
Gość
Bax

Ten co piszesz to badziewie to ma nie równo pod sufitem

Krzysiek
Gość
Krzysiek

Kogo to Maruti obchodzi.. kto tym jeździł.. heh benzyny bokiem bam wyjdą przy naszych zarobkach

Robert
Gość
Robert

Kolejny artykuł, który ma przyciągnąć uwagę swoim tytułem nie mając nic do powiedzenia, a jego głównym celem jest wyświetlenie reklam. Porażka.

Bartek
Gość
Bartek

Haha i dalej w ofercie prawie każdego producenta jest multum silników disla, u nie których nawet więcej niż benzyniaków, pseudo ekologia silników benzynowych z małą pojemnością z filtrami które wcale mało nie palą.

Michał Z.
Gość
Michał Z.

Zacznijmy od tego, że nie ma ŻADNEGO w pełni ekologicznego źródła energii. Wiele osób pluje na Diesle, benzyniaki, bo spalanie, bo zanieczyszczenia itd. i to prawda. Elektrownie węglowe też trują, więc można powiedzieć, że u nas samochody elektryczne nie są wcale takie eko (pomijam produkcję baterii i samego samochodu, co eko wcale nie jest). Wielu powołuje się np. na Norwegię, mówiąc, że tam jest zielona energia. Otóż nie jest- elektrownie wodne czy wiatrowe nie są wcale eko- po pierwsze radzę poczytać z jakich materiałów zbudowane są turbiny, po drugie porozmawiać ze specjalistami (nie eko- oszołomami) od hydrologii, zoologii, ornitologii itd.… Czytaj więcej »

Fong
Gość
Fong

Mam 3 disle peugeota, insygnie i bmwx3, i nie chce znac zadnej hhhh…j benzyny elektryka czy benzyny, za 50 lat i tak zabraknie ropy to sie przerzuce na rower, a teraz jezdze i bede jezdzil tylko d…mi w pracy mam nowe kie hyundaie i inny szmelc. Nie lubie biemcow ale japonczykim i jireancom jeszcze duzo brakuje,