Śmierć diesla: najnowsze badania pokazują, że może emitować więcej zanieczyszczeń niż do tej pory sądzono

23 35

Najnowsze wyniki badań emisji spalin pokazują, że samochody z silnikiem diesla mogą emitować znacznie więcej dwutlenku węgla, niż do tej pory sądzono. Może to być duży problem dla koncernów samochodowych, które miały nadzieję, że sprzedaż jednostek wysokoprężnych pomoże spełnić wymagania prawne, związane z obniżeniem emisji CO2.

Badania Międzynarodowej Rady ds. Czystego Transportu (ICCT) wykazały, że średniej wielkości samochody z silnikiem diesla wytwarzają więcej dwutlenku węgla zarówno w badaniu laboratoryjnym  jak i podczas pomiaru drogowego. Do niedawna uważano, że diesle są pod względem emisji CO2 lepsze od jednostek benzynowych. Testy objęły dwie wersje jednego modelu samochodu, był to Volkswagen Golf. Zostały przeprowadzone przy użyciu procedury New European Driving Cycle (NEC) oraz Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Okazało się, że emisja dwutlenku węgla wyniosła 124 g/km w procedurze NEDC i 139 g/km w ramach procedury WLTP. Ta ostatnia jest uważana za znacznie dokładniejszą, niż NEDC. Samochód benzynowy emitował odpowiednio 109 g/km w NEDC oraz 126 g/km.

Eksperci ICCT doszli do wniosku, że brak korzyści w zakresie emisji CO2 oferowany przez zakup samochodu z silnikiem wysokoprężnym powinien zapoczątkować debatę.” Sprawa ma też wymiar podatkowy – w wielu państwach akcyza na diesla jest niższa niż benzyny. Przykładowo akcyza na olej napędowy jest o około 30% niższa niż benzyny.

Tymczasem klienci kupują coraz mniej nowych samochodów z silnikiem diesla. Spada też wartość aut używanych.

źródło: EuroObserver

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
11 Wątki komentarzy
12 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
18 Autorzy komentarzy
KrzysztoffranMarekMateuszSouth-PL Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
FioleK
Gość
FioleK

Jakim cudem niemieckie diesle emitują więcej CO2 niż benzyna? Benzyna musiałaby mniej palić od diesla… Chyba, że porównali 1.0TSI z 3.0TDI – to się zgodzę, że diesel może emitować więcej CO2…

Roman
Gość
Roman

Niemieckie diesle szczególnie produkty koncernu VAG „emitowały” mniej dwutlenku węgla niż silniki benzynowe zapewne też wskutek „specjalnego” oprogramowania komputera sterującego pracą silnika w różnych warunkach jazdy co zostało już powszechnie dowiedzione. Ostatni taki przykład to firma Porsche (należy do koncernu VAG), którą niemiecki sąd ukarał grzywną w wysokości bagatela 535 mln euro (czyli jakieś ponad 2,3 mld zł) za stosowanie oprogramowania fałszującego (zaniżającego) wyniki emisji CO2 w samochodach Porsche gdzie stosowano silniki diesla. Porsche nie zamierza się od tego odwoływać i zapłaci. Jednak coś musi być na rzeczy bowiem Porsche zrezygnowało ze stosowania rzekomo „czystych” diesli VAG w swoich samochodach… Czytaj więcej »

Slawo
Gość
Slawo

Zrobiłeś błędne założenie, diesel jest mniej wrażliwy na temperaturę od benzyny i niedogrzany pali właśnie mniej.

Roman
Gość
Roman

Zapewne dlatego niedogrzany diesel pali mniej, bowiem zimny (niedogrzany) silnik dieslowski znacznie gorzej zbiera się do wyższych obrotów, a kierowca nie chcąc „katować” zimnego silnika po prostu mniej wciska tzw. gaz i stąd może być mniejsze zużycie paliwa. Tylko czy każdy kierowca diesla o tym pamięta, szczególnie gdy nie wie jaką temperaturę osiągnął olej silnikowy, jeśli nawet temperatura cieczy chłodzącej już jest prawidłowa.

RoKi
Gość
RoKi

Nie żebym bronił na siłę diesla, bo w domu mam zarówno benzynę turbo jak i diesla, ale jak wytłumaczysz mi to, że dieslem 1.5 dci spalam średnio 4.8/100 km (zima), a 1.0 turbo zużywa nie mniej niż 6 l/100 km?
Obydwa samochody jeżdżą po Trójmieście z tym samym kierowcą i z podobnym temperamentem i na podobnych odcinkach tras.

Grześ
Gość
Grześ

Wszystko pięknie ładnie opisałeś, dużo się przy tym wysiliłeś ale jak się dowiesz co to jest sprawność silnika, to na nic Twoje bełkoty. Porównać możesz sobie żarówki, ledy mają większą sprawność bo nie zużywają prądu na wydzielanie ciepła!! Tak samo ma się sprawa z dieslem-na większą sprawność bo nie wydziela tyle ciepła co benzyna, więcej energii idzie na jego pracę!! Wytwarzanie ciepła to jest skutek uboczny silnika!!!-który oczywiście udało się troszkę wykorzystać w ogrzewaniu!!

Roman
Gość
Roman

Teoretyczna sprawność energetyczna silnika to jedna sprawa, rzeczywista sprawność to druga sprawa, a poziom emitowanych zanieczyszczeń do atmosfery to trzecia sprawa. Jeśli się patrzy tylko na teoretyczną sprawność energetyczną to można wszystko wytłumaczyć. Jeśli chodzi o rzeczywistą sprawność energetyczną to już nie jest tak dobrze, a w przypadku emisji zanieczyszczeń w tym szczególnie kancerogennych tlenków azotu to jest jeszcze gorzej.

Karol
Gość
Karol

To ICCT… Oni nie takie machlojki i kanty robili.
Oni pao pierwsze są uwikłani w konszachty biznesowe, a po drugie realizują politykę KE dążąca do ograniczenia możliwości używania samochodów prywatnych.

Michał
Gość
Michał

Ach ci naukowcy.. na podstawie jednego modelu samochodu, z dwoma silnikami nie podanymi w powyższym tekście, wyciągamy wnioski o charakterze generalnym.
I to to na podstawie wiecznie oszukujących pojazdów VAG.
AALE tajemnica kryje się w ostatnim zdaniu.
Uzasadnienie podniesienia akcyzy na diesla. Rząd – każdy – potrzebuje pieniędzy.

Prawda
Gość
Prawda

Dokladnie, a jak wzrosną ceny paliwa i pradu, to również transport i produkcja, a za wszystko zapłaci szary podatnik. Żeby to jeszcze miało coś wspólnego z ekologią…

Sema4
Gość
Sema4

Audi wypuszcza swoje najnowsze modele S4, S6, S7 itd z silnikiem 4.0 tdi ponieważ wytwarza mniej dwutlenku węgla niż 3.0 TFSI……. i jeszcze jedno, tylko na tym portalu diesel umiera inni piszą coś innego.

Roman
Gość
Roman

Gdzie tak piszą? Dane nt sprzedaży samochodów z silnikami diesla w Europie mówią jednoznacznie, że zarówno w roku 2017 jak i 2018 nastąpił spadek sprzedaży nowych diesli w prawie wszystkich krajach Europy (UE i EFTA). Tylko w Estonii, Rumunii i Bułgarii odnotowano minimalne przyrosty sprzedaży nowych diesli. Nawet w Polsce nastąpił spadek sprzedaży diesli (oczywiście tych nowych, bo stare używki diesle trzymają się mocno). Podawałem to wcześniej na tym portalu posługując się danymi ogłoszonymi przez ACEA. Jakoś tych danych nikt nie kwestionował. Również i w pierwszym kwartale tego roku w krajach Europy odnotowano spadek sprzedaży diesli o 5% w stosunku… Czytaj więcej »

Taki jeden.
Gość
Taki jeden.

Sie pytam – kto opłacał te badania? Firmy produkujące samochody elekyryczne? Ekolodzy?

Karol
Gość
Karol

ICCT to nie są eksperci. Są znacznie mniej wiarygodni niż VW tyle razy udowadniano na m oszustwa. Biorą pieniądze od przemysłu związanego z akumulatorami więc starają się zdyskredytować diesle. Na szczęście pomiary wg tych samych cykli przeprowadzone przez renomowane ośrodki badawcze druzgoczące oszustwa ICCT.

Łukasz
Gość
Łukasz

Diesel w osobówce? A niech zdycha :)

Mateusz
Gość
Mateusz
Mateusz
Gość
Mateusz

Zgadzam się.

Piotr
Gość
Piotr

Totalne bzdury – każdy kto ma wiedzę w tym temacie wie, że to nieprawda.
Nie wiem natomiast jaki ktoś ma w tym interes.
Proszę zastąpić Diesla w lokomotywach, okrętach (tutaj mazut), sam ciężarowych itd.
Proszę przedstawić konkretne dane a nie pisać bzdury.
Proszę również wskazać ile zanieczyszczeń emitują samoloty. Nie spalone paliwo przez silniki emisja zanieczyszczeń i miliony ton zużytej nafty przez setki tysięcy samolotów. Tu nie ma interesu redukcji samolotów.
Praktycznie cały sprzęt wojskowy jeździ na dieslach i jest ok nie ma zakazów.

South-PL
Gość
South-PL

To co opublikowało ICCT to nie są badania ogólne. Badają konkretne modele samochodów. W tym artykule trochę za daleko się posunięto. ICCT odkryło w 2018, 19 modeli samochodów których emisja CO2 jest wyższa od deklarowanej. Powyższy przypadek należy odczytać następująco: „WV golf emituje więcej niż deklaruje jego producent”. I chodzi o ten konkretny silnik. Teraz powinniśmy zacząć pisać o silnikach benzynowych które takie czyste nie są bo emitują dużo sadzy i NOx… ale na NOx dopiero zaczynają benzyny testować. Z sadzą sobie poradzono, bo w benzynach montuje się FAP-y czyli filtry cząstek stałych. A tak na koniec – na stronie… Czytaj więcej »

Marek
Gość
Marek

Przede wszystkim wszystkie raporty a na pewno w większości, przedstawiane są po wpływem biurokracji unijnej. Także większość komentarzy jest słuszna. Firmy owszem porównują parametry emisji CO2, tylko nie opisują dokładnie jakie jednostki silnikowe biorą w tym udział.

fran
Gość
fran

Przesiadka na hybrydę i po problemie, hybrydy są tak samo trwałe i oszczędne. Zawsze byłem anty ale po przesiadce na rav4 w tej wersji hybrydowej jestem zadowolony

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Zadziwia mnie nagły wzrost wpisów przywołujących Toyotę Rav4. Wszak to strona poświęcona francuskim samochodom. Po drugie – akurat Rav4, choć i Toyota ma inne modele, i są tez inne marki z hybrydami w ofercie. Zaskakujące…

Roman
Gość
Roman

Jeśli obrazy i w dodatku ruchome i kolorowe bardziej trafiają do wyobraźni niż wszelkie argumenty pisane to warto może obejrzeć dokumentalny film, który telewizja Planete zaczęła nadawać pt. Dieselgate. Jak Volkswagen chciał oszukać Amerykę. Dotyczy to nie tylko Ameryki ale też i Europy.