Benzyna czy diesel? To pytanie spędza sen z powiek osobom, które kupują auto. Przy bardzo dużych przebiegach diesel opłaca się bardziej, ale przy typowym miejskim czy podmiejskim jeżdżeniu już niekoniecznie. Wiele zależy po prostu od stylu jazdy.
Postanowiliśmy więc sprawdzić jak dzisiaj producenci wyceniają silniki na przykładzie tych samych modeli. Wybraliśmy po pięć popularnych modeli z oferty producentów. Citroen i Peugeot oferują w tej chwili większość swoich samochodów z jednostkami 1.2 PureTech i 1.5 BlueHDi o różnych parametrach. Do porównania wybraliśmy albo takie o tej samej albo podobnej mocy.
Zobacz: diesel czy benzyna? Porównanie spalania na dystansie 5 tyś. kilometrów na przykładzie Renault Captur
W przypadku Citroena najmniejsza różnica w cenie występuje w modelu C3. Różnica to zaledwie 6.800 zł. W pozostałych modelach różnice wahają między 8.000 a 9.000 zł.
Citroen porównanie cen samochodów z silnikiem diesla i benzynowym
CITROEN |
|||||
benzyna |
silnik benzynowy |
diesel |
silnik HDi |
różnica w cenie |
|
Citroen C3 Feel |
57.300 zł |
1.2 110 KM |
64.100 zł |
1.5 100 KM |
6.800 zł |
Citroen C3 Aircross Feel |
67.950 zł |
1.2 110 KM |
76.250 zł |
1.5 100 KM |
8.300 zł |
Citroen C4 Cactus Feel |
64.740 zł |
1.2 110 KM |
74.040 zł |
1.5 100 KM |
9.300 zł |
Citroen C5 Aircross Live EAT8 |
108.900 zł |
1.2 130 KM |
116.900 zł |
1.5 130 KM |
8.000 zł |
Citroen Berlingo Feel M EAT8 |
81.850 zł |
1.2 130 KM |
91.250 zł |
1.5 130 KM |
9.400 zł |
Ceny z dnia 18.04.2020 wg. konfiguratora na stronie citroen.pl
A jak to wygląda w przypadku Peugeot? Tutaj najmniejsza różnica występuje między silnikami diesla a benzyną w przypadku Peugeot 308.
Peugeot porównanie cen samochodów z silnikiem diesla i benzynowym
PEUGEOT |
|||||
benzyna |
silnik benzynowy |
diesel |
silnik HDi |
różnica w cenie |
|
Peugeot 208 Active |
64.100 zł |
1.2 100 KM |
72.600 zł |
1.5 100 KM |
8.500 zł |
Peugeot 2008 Active |
79.900 zł |
1.2 100 KM |
88.400 zł |
1.5 100 KM |
8.500 zł |
Peugeot 308 Active |
76.100 zł |
1.2 110 KM |
81.600 zł |
1.5 100 KM |
5.500 zł |
Peugeot 3008 Allure |
113.000 zł |
1.2 130 KM |
124.100 zł |
1.5 130 KM |
11.100 zł |
Peugeor Rifter Active Standard EAT8 |
96.700 zł |
1.2 130 KM |
107.100 zł |
1.5 130 KM |
10.400 zł |
ceny z dnia 18.04.2020 wg. konfiguratora ze strony peugeot.pl
Czy diesel umiera?
Sprzedaż samochodów z silnikiem diesla na rynku nowych aut ciągle maleje. W ostatnim kwartale 2019 r. popyt w Unii Europejskiej na samochody z silnikiem diesla dalej spadał, do poziomu 29,5% liczby rejestracji nowych aut. Z kolei samochody benzynowe stanowiły 57,3% rynku UE, zaś pojazdy z napędem elektrycznym (ECV) już 4,4% całkowitej sprzedaży nowych pojazdów w regionie, licząc od października do grudnia ubiegłego roku. Rozwija się też segment hybryd, chociaż to dla nas odległa przyszłość – również ze względu na cenę.
Wygląda więc na to, że docelowo diesel zniknie z oferty producentów. Już dzisiaj słychać głosy, że produkcja dwóch typów silników jest zbyt kosztowna. Firmy dążą do unifikacji wszystkiego, by oszczędzać a rozwijający się segment elektryczny i hybrydy przyspieszają to zjawisko.
Miłośnikom diesla pozostaje wciąż rynek aut używanych.
Najnowsze komentarze