Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Smutna prawda o rynku. Dlaczego firmy z branży motoryzacyjnej tak rozpaczają nad brakiem pieniędzy w programie Mój Elektryk?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2024-10-31
w Wiadomości, Różne
Czas czytania 3 minut
1.4k
A A
10
Peugeot E 208 i Fiat 500e zajmuja odpowiednio nr 1 i 3 w segmencie pojazdow BEV VPLCV we Francji w marcu i narastajaco w roku 2024 1 Wiadomości

Mój Elektryk to program dopłat do zakupu samochodów elektrycznych, przeznaczony zarówno dla osób indywidualnych ja i firm. Gdy okazało się, że skończyły się przewidziane w nim fundusze, rozległ się krzyk rozpaczy. Firmy operujące w branży prześcigają się w krytykowaniu braku pieniędzy i apelują do rządu o szybkie działanie. Jaki jest powód tego chóralnego zawodzenia?

Chociaż nikt tego otwarcie raczej nie powie, to główną przyczyną niezadowolenia w branży są cele, stawiane przed poszczególnymi markami w związku z przepisami o redukcji emisji. Każdy producent, który sprzedaje zarówno auta spalinowe jak i elektryczne, dąży do jak największego udziału elektryków z powodu konieczności spełnienia średniego celu emisyjnego CO2. Innymi słowy mówiąc im więcej sprzedanych pojazdów na prąd, tym lepiej wygląda ów bilans i tym mniejsza dodatkowa opłata czy raczej kara za produkcję klasycznych aut spalinowych. Problemy zaczną się w przyszłym roku, gdy owe limity się zaostrzą, ale już teraz każdy sprzedany elektryk to auto na wagę złota.

Peugeot 408 – reklama

Bez Mojego Elektryka się nie da? Szkodliwe dopłaty

Takie są przyczyny formalne, ale jest jeszcze jedno zjawisko. W branży panuje ogólne przekonanie, że nie da się sprzedawać samochodów elektrycznych bez dopłat. Mój Elektryk zespuł po prostu rynek. Nie bez winy są sami producenci, którzy uznali, że skoro rządy dopłacają, to ponieśli ceny o tyle, o ile wynosiły mniej więcej dopłaty, budując swoje zyski kosztem podatników. I w tym sensie dopłaty są bardzo szkodliwe, bowiem zaburzają relacje producent – klient i niszczą gospodarkę oraz zwiększają obciążenia podatkowe.

Zlikwidujcie ten program i obniżcie podatki. Komentarz do sytuacji

W mojej ocenie rozbudzone fałszywymi obietnicami polityków oczekiwania społeczne doprowadziły do gwałtownego wzrostu programów socjalnych a więc także do wzrostu podatków i obniżenia wartości pieniądza. Najlepszą drogą do osiągnięcia jakichkolwiek celów w zakresie rozwoju nowoczesnego społeczeństwa byłby wzrost innowacyjności gospodarki, wydajności oraz idący za tym realny wzrost wynagrodzeń. Tymczasem kolejne rządy robią dokładnie odwrotnie, co niestety widać na przykładzie programu Mój Elektryk.

Zobacz: testy nowych i używanych samochodów

Zamiast zdrowej gospodarki mamy jakiś przedziwny twór z dopłatami, biedniejące społeczeństwo, obciążone ponad miarę kolejnymi podatkami, z których finansowane są różne „programy” (tak naprawdę jest to rozdawnictwo) a nienasycony budżet żąda kolejnych wpłat, które pójdą na zmarnowanie. I firmy z branży motoryzacyjnej będą zawodzić, rozpaczać i krzyczeć „Dajcie dopłaty” a potem się dziwić, że klientów coraz mniej, bo przy słabnącej gospodarce ten system nie ma prawa działać.

Idealne rozwiązanie na promocje elektryków to postawienie na wzrost zamożności społeczeństwa, ale taki projekt znacząco wykracza swoimi ramami czasowymi poza jedną czy dwie kadencje parlamentu i kolejnych rządów. Nie mamy więc na co liczyć i jestem przekonany, że rząd „znajdzie” pieniądze na Mojego Elektryka oraz inne rozdawnictwa bardzo szybko. W naszych kieszeniach.


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4.1 8 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

DS N°8 zasieg 750 km 001 Wiadomości

Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?

2025-11-16
Udany pierwszy sezon Alpine A290 w Pucharze FIA EcoRally 07 Wiadomości

Udany pierwszy sezon Alpine A290 w Pucharze FIA EcoRally

2025-11-16

Najtańszy nowy Leapmotor C10 na polskim rynku w wersji REEV. Elektryk z generatorem

2025-11-16

Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach

2025-11-16
Tagi: samochody elektryczne
Udostepnij498Tweet311Udostepnij87
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
10 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3428 udostępnienia
    Udostepnij 1371 Tweet 857
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3460 udostępnienia
    Udostepnij 1384 Tweet 865
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2311 udostępnienia
    Udostepnij 924 Tweet 578
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5159 udostępnienia
    Udostepnij 2064 Tweet 1290

Testy samochodów

Dacia Jogger
Wiadomości

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG 100 KM na długim dystansie. Na liczniku ponad 90.000 km (trwałość, koszty, problemy, opinia)

autor Małgorzata Kozikowska
2025-11-01
Citroen C5 Aircross Hybrid 4 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test czytelnika: Citroen C5 Aircross Hybrid 225 KM. Trzy dni z hybrydowym SUV-em. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-11
renault captur 1 scaled Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur Esprit Alpine mild hybrid 1.3 TCe 160 KM. „Do twarzy Ci w tym Kapturku”

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-09
028. Renault Talisman Intens 150 KM w teście Francuskie.pl Wiadomości
Testy

Test: Renault Talisman Intense 1.7 bluedCi 150 EDC – oszczędny, przestronny i bardzo dobrze wyglądający samochód klasy średniej. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-02-15
big Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM 2011 – najtańszy SUV. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-07-15

Najnowsze komentarze

  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Anonimowo - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Fotoamator - Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

Zobacz też

Dlaczego SUV-y wypierają z ofert auta z mniejszym prześwitem?

Wzrost przychodów PSA o 7,8 proc. dzięki przejęciu marki Opel

Kolejna mnoga ciąża PSA

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
10
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz