Poznaj tajemnice sneakersów Laurensa van den Ackera, dyrektora ds. designu przemysłowego Grupy Renault
Ponad 20 par butów sportowych, ponad 20 modeli samochodów koncepcyjnych i produkowanych seryjnie
Bliskie związki motoryzacji ze światem mody
Kreatywna współpraca z marką Le Coq Sportif
Międzynarodowy Salon Samochodowy Paryż 2010. Renault przestawia DeZir, wyjątkowe, elektryczne Sport GT, pierwszy samochód koncepcyjny zaprojektowany przez Laurensa van den Ackera, dyrektora ds. wzornictwa przemysłowego Grupy Renault. Projektanci Clio 4 inspirowali się DeZir, a ciepły i zmysłowy design nowego flagowego modelu marki już niedługo stanie się kodem stylistycznym dla całej gamy Renault.
SAMOCHÓD – JAK PARA SNEAKERSÓW
Stojąc obok swojego autorskiego samochodu koncepcyjnego, Laurens ma na nogach czarno-czerwono-białe buty Adidasa. To spersonalizowana wersja, która nawiązuje do kolorystyki modelu. Tego rodzaju motywy są łącznikiem między kierowcą i samochodem. Od teraz każdej premierze samochodu koncepcyjnego i produkowanego seryjnie będzie towarzyszyć premiera nowej pary butów sportowych. Jest to decyzja wyczekiwana przez fanów oraz kolejny wyraz twórczej inwencji szefa działu designu przemysłowego Grupy Renault.
Od pierwszych adidasów Laurensa po noszone ostatnio buty Le Coq Sportif, które zostały zaprojektowane z okazji premiery najnowszej generacji modelu Captur, mogliśmy oglądać około 20 modeli butów, w których Laurens występował na całym świecie podczas targów motoryzacyjnych, prezentując modele R-Space, Frendzy, Twin’run, Initiale Paris, TreZor i EZ-ULTIMO oraz Twingo, Clio, Megane, Scenic, Kadjar, Talisman i Espace. Każda para opowiada inną historię.
JEŚLI CHCESZ DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ…
Poznaj wszystkie historie opowiedziane poprzez sportowe buty Laurensa i wybierz się pieszo na wycieczkę do świata mody i motoryzacji. Pod względem symboliki, kreatywności, personalizacji i materiałów, zaprojektowanie pary adidasów wymaga podobnych metod co projektowanie samochodów.
Dlaczego Laurens postanowił nosić te sneakersy? Dlaczego personalizacja stała się tak ważna? 90 kolorów nadwozia, 18 pakietów kolorystycznych wnętrza i osiem wersji kolorystycznych oświetlenia kabiny sprawiają, że nowy Captur wyznacza nowe standardy w personalizacji. Jak projektowane są mocno personalizowane samochody? Marki Renault i Le Coq Sportif stworzyły wyjątkową wersję Twingo. Jak przebiegała współpraca obu marek?
Wywiad z Laurensem van den Ackerem zamieściliśmy tutaj.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze