Grupa Renault w górę, Stellantis, właściciel marek takich jak Citroën, DS Automobiles, Opel, Alfa Romeo, Fiat czy Jeep. niestety w dół. W styczniu 2025 roku liczba rejestracji nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej spadła o 2,1% w porównaniu do analogicznego okresu w 2024 roku, osiągając poziom 831.201 zarejestrowanych pojazdów. Samochody elektryczne osiągnęły 15% udziału w rynku.
W styczniu zarejestrowano w Unii Europejskiej 831.201 nowych samochodów, z czego ponad 150 tysięcy sztuk sprzedaży osiągnęła grupa Stellantis a grupa Renault blisko 100.000 rejestracji. Wzrosty zanotowała marka Renault, natomiast niewielki spadek Dacia.
Wzrost udziału samochodów elektrycznych i hybrydowych
Pomimo ogólnego spadku rynku, widać dynamiczny wzrost w segmencie aut elektrycznych i hybrydowych:
- Samochody w pełni elektryczne : 124.341 nowych rejestracji, co oznacza wzrost o 34% i 15% udziału w rynku.
- Samochody hybrydowe : 351.420 rejestracji, wzrost o 14% w porównaniu do stycznia 2024 roku.
Spadki i wzrosty na kluczowych rynkach
Sytuacja na głównych rynkach europejskich była zróżnicowana:
- Francja: spadek rejestracji o 6,2%
- Włochy: spadek o 5,8%
- Niemcy: spadek o 2,8%
- Hiszpania: wzrost o 5,3%
Największe koncerny motoryzacyjne w Europie
Najwięcej nowych rejestracji w styczniu 2025 roku zanotował koncern Volkswagen Group, który odnotował wzrost sprzedaży. Na drugim miejscu znalazł się Stellantis, z wynikiem 154.079 rejestracji i spadkiem o 16%. Trzecie miejsce należy do grupy Renault która odnotowała wzrost o 5,4%.
- Volkswagen Group: 268.409 rejestracji, wzrost o 5,3%
- Stellantis: 154.079 rejestracji, spadek o 16%
- Renault Group: 97.910 rejestracji, wzrost o 5,4%
- W tym marka Dacia: 48.998 rejestracji, spadek o 5,2%
Sektor motoryzacyjny w liczbach:
- 13,2 miliona Europejczyków pracuje w sektorze motoryzacyjnym
- 10,3% wszystkich miejsc pracy w przemyśle w UE
- 383,7 miliarda euro wpływów podatkowych dla rządów europejskich
- 106,7 miliarda euro nadwyżki handlowej dla Unii Europejskiej
- Ponad 7,5% PKB UE generowane przez przemysł motoryzacyjny
- 72,8 miliarda euro rocznych wydatków na badania i rozwój, co stanowi 33% całkowitych nakładów UE na B+R
źródło: ACEA
Najnowsze komentarze