Grupa ponad 900 poszkodowanych właścicieli samochodów marek Citroën, Peugeot i Opel których zamontowano silniki 1.2 PureTech, postanowiła złożyć zawiadomienie zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez producenta. Zawiadomienie trafiło do prokuratury w Wersalu, a skarżący zarzucają producentowi oszustwo, wprowadzanie klientów w błąd oraz narażenie ich zdrowia i życia. Mowa też o ukrywaniu wad.
Według prawników reprezentujących poszkodowanych, Stellantis miał wiedzę o wadach konstrukcyjnych, ale nie podjął odpowiednich działań, aby je wyeliminować lub skutecznie poinformować klientów o ryzyku.
Nieudane negocjacje i determinacja poszkodowanych
Wielu właścicieli aut próbowało dochodzić swoich praw na drodze polubownej, jednak proponowane przez Stellantis rekompensaty były niewystarczające. Zdaniem poszkodowanych koncern stosował taktykę przeciągania sprawy i unikał odpowiedzialności.
Citroën C4 i C4 X MY2025 – pierwsza jazda. Wielopłaszczyznowy komfort!
„Mamy do czynienia z oszustwem i celowym wprowadzaniem klientów w błąd. Firma oferowała jedynie częściowe rekompensaty, podczas gdy klienci ponieśli wysokie koszty napraw lub całkowitej wymiany silników.” – twierdzi jeden z prawników prowadzących sprawę.
Nawet pięć lat procesu
Adwokaci przewidują, że proces przeciwko Stellantis może potrwać nawet pięć lat, a jego skutki mogą być bardzo poważne. Jeśli sąd uzna winę producenta, może on zostać zobowiązany do wypłacenia odszkodowań, a także podjęcia działań naprawczych w stosunku do wadliwych silników. Nie jest również wykluczona odpowiedzialność karna poszczególnych menadżerów, w tym Carlosa Tavaresa, który miał być zaangażowany w podejmowanie decyzji.
Stellantis nie odniósł się jeszcze oficjalnie do złożonego zawiadomienia.
Nowy Citroën C3 Aircross i Citroën ë-C3 Aircross 2025 – pierwsza jazda
Platforma Stellantis Support jako wsparcie?
Od połowy stycznia 2025 r. z pewnymi przerwami działa platforma Stellantis Support, za pomocą klienci marek Citroën, Peugeot i Opel, posiadający samochody z silnikami 1.2 PureTech mogą składać roszczenia, związane z eksploatacją tych aut oraz awariami. Jednak jak zauważają sami poszkodowani, złożenie roszczeń może być powiązane ze zrzeczeniem się wszelkich praw do dochodzenia odszkodowania. Dlatego część osób świadomie nie chce używać tej formy dochodzenia do odszkodowania za problemy z napędem swoich aut.
źródło: BFM TV
Najnowsze komentarze