Sprzedaż Grupy PSA za 20 dni lutego 2020 w Polsce

10 2 349

Narzekaliście nieco na dane opublikowane za pierwszych siedem tygodni bieżącego roku. Może i jest w tym trochę racji, bo jednak były to suche dane sprzedażowe, z których wynikała tylko liczba rejestracji. Wziąłem sobie do serca Wasze uwagi i teraz prezentujemy wyniki sprzedaży Grupy PSA za 20 dni lutego 2020 w Polsce w odniesieniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Przez 20 dni lutego zarejestrowano w Polsce 765 nowych aut Citroëna (łącznie osobowe i lekkie samochody dostawcze), co oznacza spadek o 6,02% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Peugeot może się w tym roku poszczycić 771 rejestracjami (a więc tylko o 5 aut więcej, niż Citroën), ale w ubiegłym roku było to w analogicznym okresie 1.202 samochody. To znaczy, że wyniki Peugeota spadły o aż 35,86%. Marka DS Automobiles przez 20 dni lutego zanotowała 22 rejestracje, co w porównaniu z ubiegłorocznym wynikiem (14 samochodów) oznacza wzrost o 57,14% jednak ilość sprzedanych aut nadal jest nieduża. I na koniec  niemiecki, ale należący do Grupy PSA, Opel. Przez 20 dni lutego bieżącego roku zanotowano 782 rejestracje. To o 47,94% mniej, niż rok temu, kiedy to na drogi wyjechało 1.502 Ople.

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

Warto też odnotować 7,68-procentowy spadek całego polskiego rynku w ciągu 20 dni lutego w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Jest kilkanaście marek, które odnotowały wzrosty. To (alfabetycznie) Audi, Bentley, BMW, DS Automobiles, Hyundai, Kia, Lexus, Maserati, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Seat, Toyota i Volvo. Jak widać – to głównie marki premium. Dwie marki – Mini i Ssangyong – zanotowały takie same wyniki, jak przed rokiem. Reszta marek odnotowała spadki.

Co ciekawe Citroën w segmencie samochodów osobowych odnotował nawet lekki wzrost – o 2,03%, co jednak przekłada się zaledwie na 12 samochodów. Rynek aut osobowych spadł w ciągu 20 dni lutego o 7,26%, więc pozostaje nam się cieszyć ze wzrostu i żałować, że taki mały!

Marka DS Automobiles zajmuje dziesiąte miejsce w segmencie marek premium (wg danych jedynie za 20 dni lutego 2020 roku).

w oparciu o dane IBRM Samar
Krzysztof Gregorczyk

Galeria

Może ci się spodobać również
avatar
3 Wątki komentarzy
7 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
10 Autorzy komentarzy
RRKrzysztof GregorczykSlawoPawełCiekawy Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Gość
Gość
Gość

Polityka W.M dobija i topi nasze marki, jak jeszcze wirus uderzy to spadki o 50 % będą marzeniem. A tego nie przetrwa większość sieci

Zorientowany
Gość
Zorientowany

..dane są globalne, więc nie wiem dlaczego mieszasz w sprawę Pana Wojciecha Mieczkowskiego?
Polski Oddział Peugeota jest dla Marki praktycznie nic nie znaczący, a nasze dane finansowe wpływają na wynik globalny wręcz…marginalnie.
…a to własnie Pan Wojciech Mieczkowski jest gwarantem zmiany tej sytuacji. Obecnie wdrażane reformy, choć bolesne, lada chwila okażą się zbawienne dla Grupy w Polsce.

Paweł
Gość
Paweł

Jakie dane są globalne ? To są wyniki sprzedaży w Polsce. Jakie reformy wdraża p. Mieczkowski ?

Zorientowany
Gość
Zorientowany

Przepraszam – miałem otwarte dwa artykuły. Myślałem że odpowiadam na ten o wynikach finansowych Grupy PSA.
Co do wyników w Polsce:
– Mam wrażenie, że dealerzy nie rozumieją potrzeby wprowadzanych zmian i w związku z tym, ich działania są nakierowana na sabotaż polityki PP, co następnie przekłada się na takie dane jak zaprezentowano wyżej.

Jeszcze dealer
Gość
Jeszcze dealer

Twój adres IP to znowu Krakowska 253, wiadomo że Wy za wszystko winicie dealerów bo sabotują genialne plany PP . Niedługo to Wam sama Krakowska zostanie i wtedy będzie komfort bez tych wrednych sabotażystów .

Paweł
Gość
Paweł

Jakich zmian ? Od lat udział marek w rynku polskim systematycznie spada, a to się dzieje w Oplu to totalna katastrofa. Nie da się bezkrytycznie przenieść na polski rynek metod, które sprawdzają się we Francji i kilku bogatych krajach Europy Zachodniej. A koronnym przykładem są Chiny, gdzie PSA zalicza 60% spadki rok do roku od kilku lat

Slawo
Gość
Slawo

@Zorientowany jakie działania masz na myśli? Za cennik i promocje odpowiada centrala, a to główny problem.

Ciekawy
Gość
Ciekawy

Ile z tego jest zarejestrowanych aut przez dealerów i ich „grupy”? Zaraz będzie „sukces” w rejestracjach aut hybrydowych i elektrycznych!

RR
Gość
RR

No to mamy armagedon w Peugeocie i Oplu. Citroen jakoś w tej sytuacji sobie nieźle radzi bo i cenny są realne. Teraz jeszcze brakuje spadku popytu aut z uwagi na sytuacje związaną z wirusem i dealerzy tych marek będą w beznadziejnej sytuacji.