Wiadomości

Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma

autor Tomasz Nowicki
2023-09-29
Wiadomości

Czy w Polsce zabraknie paliwa? Niektóre stacje wprowadziły limity

autor Tomasz Nowicki
2023-09-28
Wiadomości

Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-27
Wiadomości

Lyon 2023 – Stellantis prezentuje swoje najnowsze produkty i gamę pojazdów elektrycznych

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-26
Wiadomości

Gdzie produkowane są elektryczne samochody Renault i Stellantis?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Wiadomości

Do czego to doszło, elektryczny dostawczak taniej niż diesel i to w Polsce. Promocja jakiej jeszcze nie było

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-26
Wiadomości

Jadą elektrycznym Nissanem od bieguna do bieguna. Właśnie przekroczyli równik!

autor Tomasz Nowicki
2023-09-22

Najnowsze komentarze

  • Krzysztof - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Kadrowa karuzela w Stellantis wciąż się kręci
  • Jacek T - Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie
  • Arnold - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Andrzej - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Arek - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Krzysztof Gregorczyk - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Sprzedaż Grupy Renault rośnie już od trzech lat

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2016-01-20
w Dacia, Renault, Wiadomości
Czas czytania 16 minut
62 0
A A
0

W 2015 r. liczba rejestracji pojazdów Grupy zwiększyła się o 3,3%, doprowadzając do ustanowienia nowego rekordu: 2.801.592 pojazdów.

W Europie Grupa odnotowała kolejny rok wzrostów przy udziale w rynku przekraczającym 10%.

Marka Renault to od 18 lat lider europejskiego rynku pojazdów dostawczych.

Pomimo spadków na rynku rosyjskim i brazylijskim Grupa utrzymała swoją międzynarodową pozycję.

Sukces nowych produktów w 2015 r., wiele zapowiedzianych premier i rozwój działalności międzynarodowej – wsparcie ambitnych planów wzrostu w 2016 r.

 

KOLEJNY WZROST GLOBALNEJ SPRZEDAŻY

Na poziomie globalnym w 2015 r. nastąpiło zwiększenie liczby rejestracji pojazdów osobowych i dostawczych Grupy Renault o 3,3%, przy łącznej liczbie 2,8 miliona pojazdów na rynku odnotowującym wzrost o 1,6%. Rosnąca już od trzech lat liczba rejestracji umożliwiła Grupie ustanowienie nowego rekordu sprzedaży. Udział Grupy w rynku światowym wynosi obecnie 3,2%. Marka Renault pozostaje francuską marką nr 1 na świecie, zaś Dacia ustanowiła nowy rekord sprzedaży.

Grupa nadal czerpie korzyści z dynamiki europejskiego rynku motoryzacyjnego (+ 9,4%), odnotowując wzrost liczby rejestracji o 10,2%, do 1 613 499 pojazdów, przy udziale w rynku wynoszącym 10,1%. Renault zajmuje pozycję lidera rynku pojazdów elektrycznych, a także – po raz osiemnasty z rzędu – lidera rynku pojazdów dostawczych.

Poza Europą, pomimo kryzysu gospodarczego w Rosji oraz Ameryce Łacińskiej, Grupa trzyma się mocno i zyskuje kolejne udziały w rynkach w Afryce, na Bliskim Wschodzie, w Indiach oraz w rynku eurazjatyckim.

Rok 2015 to kolejny rok, w którym wzrasta sprzedaż Grupy Renault. Bijemy kolejny rekord. Pomimo zróżnicowanej sytuacji gospodarczej w poszczególnych regionach odnotowujemy stały wzrost, który potwierdza słuszność przyjętej wiele lat temu strategii dywersyfikacji geograficznej – podkreśla Thierry Koskas, dyrektor handlowy Grupy.

 

GRUPA CZERPIE KORZYŚCI Z EUROPEJSKICH PREMIER

W Europie udział Grupy Renault w rynku pojazdów osobowych i dostawczych zwiększył się do 10,1%, przy wzroście liczby rejestracji o 10,2% – do 1.613.499 pojazdów. Grupa odnotowała wyższą sprzedaż we wszystkich krajach tego regionu, ze szczególnie dobrymi wynikami w Hiszpanii (+ 22,3%), Wielkiej Brytanii (+17,7%) oraz we Włoszech (+18%), przy rekordowym udziale w rynku wynoszącym 9,1%.

Kolejny rok wzrostów dla marki Renault. To właśnie ta marka w 2015 r. osiągnęła najwięcej. Przy liczbie rejestracji wynoszącej 1.238.711 pojazdów (+12,3%) udział w rynku tej marki wyniósł 7,8% w porównaniu z 7,6% w 2014 r. oraz 7,4% w 2013 r. Model Clio pozostaje najczęściej sprzedawanym pojazdem w Europie we wszystkich segmentach.

Jeśli chodzi o rynek pojazdów osobowych, Renault (+ 11,1%, przy 969 508 pojazdach) zachowuje pozycję lidera w segmencie samochodów miejskich (segmenty A + B) dzięki sukcesom modeli Clio i Captur – liderów w swoim segmencie, ze 194 703 zarejestrowanymi pojazdami (23,7% segmentu).

Potwierdza się tym samym sukces premier roku 2015. Sprzedaż modelu Kadjar wyniosła 49 016 egzemplarzy. Zarejestrowano 20.930 egzemplarzy modelu Nowy Espace, czyli 3 razy więcej niż jego poprzedniej wersji w 2014 r.

Marka Renault od 18 lat pozostaje liderem europejskiego rynku pojazdów dostawczych. Zarejestrowano 269.203 takie pojazdy (+16,9%), a udział Renault w rynku zwiększył się o 0,7 punktu.

10 lat po swoim debiucie w Europie marka Dacia odnotowała kolejny wzrost liczby rejestracji w 2015 r. (+3,6%) i tym samym ustanowiła rekord sprzedaży – 374.458 pojazdów zarejestrowanych w ciągu roku.

Renault jest liderem europejskiego rynku pojazdów elektrycznych. Sprzedaż Grupy gwałtownie wzrosła (+49%) do 23.086 pojazdów (z wyłączeniem Twizy). Model ZOE stał się liderem rynku pojazdów osobowych: 18.453 rejestracje w ciągu roku (+68%).

We Francji Renault wzmocniło swoją pozycję samochodowej marki nr 1, a model Clio pozostaje pojazdem o najwyższej na rynku liczbie sprzedanych egzemplarzy. Modele Clio, Captur, Twingo oraz Espace są liderami w swoich segmentach. Pojazdy dostawcze: Trafic, Master oraz Kangoo również znajdują się w czołówce. ZOE ma 60% udziału w rynku elektrycznych pojazdów osobowych.

 

GRUPA UTRZYMUJE SWOJĄ GLOBALNĄ POZYCJĘ

Na arenie międzynarodowej – pomimo zróżnicowanej sytuacji gospodarczej w poszczególnych krajach i regionach – Grupa Renault ma nadal stabilną, a nawet silniejszą pozycję.

W Eurazji udział Grupy w rynku zwiększył się o 1,6 punktu do 11,9%, szczególnie dzięki dynamicznej działalności w Turcji (+ 21,7%), gdzie Grupa ustanowiła kolejny rekord sprzedaży. Wzrost w większości krajów regionu pozwala zrekompensować skutki kryzysu gospodarczego w Rosji, gdzie udział w rynku spadł o ponad 35%, a liczba rejestracji pojazdów Grupy Renault – o 38,1%. Udział w rynku pozostaje na niemal niezmienionym poziomie 7,5%, w ramach polityki utrzymania marży.

W Afryce, na Środkowym Wschodzie i w Indiach liczba rejestrowanych samochodów Grupy zwiększyła się o 17% przy udziale w rynku wynoszącym 4,5% (+ 0,7 punktu).

Grupa dysponuje ponad jedną trzecią udziałów w rynku Afryki Północnej. W Algierii odnotowała rekordowy udział w rynku (35,6%) przy znacznym wzroście (o 8,7 punktu) za sprawą lokalnej produkcji modelu Symbol w Oranie. W Maroku, gdzie Dacia i Renault są odpowiednio markami nr 1 i nr 2, liczba rejestracji pojazdów wzrosła o 11,5%. Udział Grupy w rynku osiągnął 38,2% (+1,2 punktu).

W Egipcie, na drugim co do wielkości rynku afrykańskim, sprzedaż Grupy zwiększyła się o 73,8%, zaś udział w rynku ustabilizował się na poziomie 7,5% (+3,4 punktu).

W Indiach Renault pozostaje europejską marką samochodową nr 1, osiągając wzrost sprzedaży o 20,1%. Obiecujący jest debiut modelu Kwid: ponad 80.000 zamówień od wrześniowej premiery.

W regionie Ameryk (355.151 rejestracji, spadek o 14,8%) Grupa walczy z trudnościami gospodarczymi przy udziale w rynku na poziomie 6,3% (-0,1 punktu).

W Brazylii, stanowiącej drugi co do wielkości rynek Grupy, udział w rynku zwiększył się o 0,2 punktu do nieosiągalnego wcześniej poziomu 7,3% na rynku odnotowującym spadek o 25,5%.

W Argentynie Grupa odnotowała spadek liczby rejestracji o – 6,5%, za sprawą wyników za ostatni kwartał, przy udziale w rynku wynoszącym 14,7% (12,7% w skali roku). W Kolumbii Renault zdecydowanie wzmocniło swoją pozycję przy udziale w rynku rosnącym o 2 punkty do 18,6%.

Pick-up Duster Oroch, wprowadzony na rynek pod koniec roku, zajmuje w Brazylii już drugie miejsce
w swoim segmencie. Wzrost znaczenia Renault w tym segmencie powinien stanowić bazę do dalszej poprawy wyników w regionie w nadchodzących miesiącach.

Gdy mowa o regionie Azji i Pacyfiku, Korea – pierwszy rynek Grupy w tym obszarze – stabilizuje poziom sprzedaży po silnym wzroście odnotowanym w 2014 r.

W Chinach priorytetem w roku 2015 było przygotowanie do premiery chińskiej wersji modelu Kadjar – pierwszego pojazdu wyprodukowanego lokalnie przez spółkę joint venture Dongfeng Renault.

 

PERSPEKTYWY RYNKOWE GRUPY RENAULT NA ROK 2016

W 2016 r. światowy rynek powinien odnotować wzrost na poziomie 1–2% w stosunku do 2015 r. Zarówno na rynku europejskim, jak i we Francji spodziewany jest wzrost o 2%.

Na arenie międzynarodowej rynki brazylijski i rosyjski prawdopodobnie nadal będą zaliczać spadki odpowiednio o 6% i o 12%. Odwrotna sytuacja będzie miała miejsce w Chinach (+4-5%) oraz w Indiach (+8%), w których ciągle powinno dochodzić do dynamicznego wzrostu.

W tym kontekście, biorąc pod uwagę niezwykle bogaty plan produktowy na ten rok, wzrost w Indiach i nową ofensywę w Chinach, Grupa Renault przewiduje:
– przyspieszenie wzrostu sprzedaży globalnej,
– wzmocnienie marki Renault w Europie,
– rozwój we wszystkich 5 regionach.

W oparciu o dynamikę sprzedaży ostatnich trzech lat, istotne odświeżenie oferty w 2015 i 2016 r., a także o nasz rozwój w Indiach i w Chinach, w 2016 r. będziemy rozwijać się jeszcze szybciej i odnotujemy wzrost we wszystkich regionach – stwierdza Thierry Koskas.

 

Łączna sprzedaż Grupy: poj. osob. + dost. według regionów

Wartość kumulatywna na koniec grudnia*

2015

2014

Zmiana w %

Francja

607 173

577 606

5,1%

Europa** (poza Francją)

1 006 326

887 179

13,4%

Francja + Europa (łącznie)

1 613 499

1 464 785

10,2%

Afryka, Bliski Wschód, Indie

359 858

307 927

16,9%

Eurazja

356 216

389 704

-8,6%

Ameryka Północna i Południowa

355 151

416 914

-14,8%

Azja i Pacyfik

116 868

133 197

-12,3%

Poza Francją i Europą (łącznie)

1 188 093

1 247 742

-4,8%

Świat

2 801 592

2 712 527

3,3%

* Sprzedaż
** Europa = Unia Europejska, Islandia, Norwegia i Szwajcaria

 

 

Sprzedaż według marek (łącznie)
Wartość kumulatywna na koniec grudnia*

2015

2014

Zmiana w %

RENAULT
Osob.

1 822 965

1 811 443

0,6%

Dost.

347 679

307 582

13,0%

Osob. + Dost.

2 170 644

2 119 025

2,4%

RENAULT SAMSUNG MOTORS
Osob.

80 028

82 123

-2,6%

DACIA
Osob.

511 510

474 623

7,8%

Dost.

39 410

36 756

7,2%

Osob. + Dost.

550 920

511 379

7,7%

GRUPA RENAULT
Osob.

2 414 503

2 368 189

2,0%

Dost.

387 089

344 338

12,4%

Osob. + Dost.

2 801 592

2 712 527

3,3%

 

 

15 rynków głównych Grupy Renault na koniec grudnia 2015 r.

   

Wolumeny 2015 r.*

Penetracja poj. osob. + dost. w 2015 r.

(w szt.)

(w %)

1 FRANCJA

607 173

26,4

2 BRAZYLIA

181 504

7,3

3 NIEMCY

177 787

5,2

4 TURCJA

162 175

16,8

5 HISZPANIA

156 108

13,1

6 WŁOCHY

154 730

9,1

7 WIELKA BRYTANIA

128 269

4,3

8 ROSJA

120 411

7,5

9 ALGIERIA

90 182

35,6

10 BELGIA + LUKSEMBURG

82 374

13,3

11 KOREA POŁUDNIOWA

80 017

4,4

12 ARGENTYNA

79 383

12,7

13 INDIE

53 848

1,7

14 IRAN

51 500

4,8

15 MAROKO

50 369

38,2

* Wartości na koniec grudnia 2015 r. (sprzedaż), poza Twizy

 

 

5 największych sprzedaży pojazdów osobowych Grupy na koniec grudnia 2015 r.

Łącznie

Renault

Dacia

RSM

Clio 4

372 062

372 062

Duster

331 238

168 900

162 338

Sandero 2

326 712

141 354

185 358

Logan 2

251 030

151 949

99 081

Captur/QM3

245 126

220 567

24 559

 

>>>> Wszystkie dane zawarte w niniejszym dokumencie ustalono na dzień 12 stycznia 2016 r.

 

 

 

źródło: Renault Polska

 

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Niezwykły Citroen C6 przecięty na pół i wielki 2-osobowy Mercedesa S na wystawie w Paryżu, rok 1928

2023-09-28

Dacia ma 8 milionów klientów. Historia sukcesu marki trwa!

2023-09-28

Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

2023-09-28

Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

2023-09-28
Tagi: 108307508ClioDaciaDusterelektryczny RenaultEspaceGrupa RenaultKadjarLoganMasterRenaultSamsungSanderoTwingoZoe
Udostepnij21Tweet13Udostepnij4
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

    3253 udostępnienia
    Udostepnij 1301 Tweet 813
  • Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

    1472 udostępnienia
    Udostepnij 589 Tweet 368
  • Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

    1208 udostępnienia
    Udostepnij 483 Tweet 302
  • Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

    3724 udostępnienia
    Udostepnij 1490 Tweet 931

Testy samochodów

Renault - testy i opinie

Test: Renault Captur II w najwszechstronniejszej wersji TCe 155 KM EDC Intens. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-08-27
Renault Arkana
Renault - testy i opinie

Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM 2021: bo zwykły SUV jest już passe. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-06-08
Citroen C3
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Origins 1.2 110 KM – 1300 km w trasie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-06-09
Testy

Test: Dacia Spring 2023 – jak sprawuje się samochód elektryczny w mieście?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-03-25
Peugeot 508 PSE
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 508 PSE o mocy 360 KM. Szybki, zwinny i komfortowy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-04-25

Najnowsze komentarze

  • Krzysztof - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Kadrowa karuzela w Stellantis wciąż się kręci
  • Jacek T - Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie
  • Arnold - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Andrzej - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Arek - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Krzysztof Gregorczyk - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji

Zobacz też

25 nowych modeli grupy Renault do 2026 roku – potwierdza Luca de Meo

DS 3 Dark Side

Rutynowy piątek w Budapeszcie dla zespołu BWT Alpine F1 Team

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.