Marokański rynek odbija się nieco po okresie spadkowym, choć do rekordowego roku 2008, kiedy to sprzedano w tym kraju 121.511 samochodów, jeszcze trochę brakuje. Powody do zadowolenia może jednak mieć lider lokalnej sprzedaży, Grupa Renault, bo na samochody tej marki przypadło w ubiegłym roku aż 49,59% całego wolumenu! 55.591 nowych aut, to dla Francuzów wielki sukces, nic więc dziwnego, że postawiono fabrykę w Tangerze i właśnie tam została zlokalizowana produkcja najnowszego modelu marki Dacia – kompaktowego minivana Lodgy, który oficjalnie zadebiutuje za nieco ponad 1,5 miesiąca w Genewie.
Grupa Renault wprowadziła do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych modeli w Maroku aż cztery swoje modele. Liderem zestawienia jest Renault Kangoo, atrakcyjny, wszechstronny kombivan, którego aż 11.666 egzemplarzy trafiło w ubiegłym roku do Marokańczyków. To niekwestionowany przebój rynkowy, który zdetronizował popularnego w tym kraju Logana. Dacia bowiem nieco straciła w ubiegłym roku impet swojej sprzedaży, choć wciąż nieźle sprzedaje się Sandero (trzecie miejsce z 6.007 sprzedanymi egzemplarzami), a ogromne triumfy święci rewelacyjny Duster (5.619 egzemplarzy, wzrost sprzedaży o 518% rok do roku!), który – zdaniem niektórych analityków – może wkrótce stać się najpopularniejszym nowym samochodem w Maroku! Na przeszkodzie może stać w zasadzie tylko jeden problem – ogromny popyt, któremu produkcja pierwszego rumuńsko-francusko-japońskiego SUV-a nie jest w stanie sprostać. A kłopot ten dotyczy w zasadzie wszystkich rynków – przypomnijmy, że w ubiegłym roku w większości krajów na niektóre wersje Dacii Duster trzeba było oczekiwać nawet pół roku!
Na szczęście popyt, zwłaszcza na wersje 4×2, wybierane często właśnie w Maroku, zostanie zaspokojony dzięki uruchomieniu produkcji we wspomnianej wcześniej fabryce w Tangerze.
Inne modele Grupy Renault dobrze sprzedające się w Maroku, to m.in. Megane (1.708 egzemplarzy), czy powracające w wielkim stylu Clio (1.696 sztuk, wzrost rok do roku o 263%).
Przy okazji wspomnijmy, że także marki koncernu PSA Peugeot Citroën sprzedają się w Maroku nieźle. 17.014 egzemplarzy pozwoliło firmie Sopriam, będącej importerem Citroëna i Peugeota, wykroić dla siebie niemal 15,2% marokańskiego rynku. Tu, podobnie, jak w przypadku Renault, największym powodzeniem cieszyły się kombivany Berlingo (3.253 sprzedane egzemplarze) i Partner (3.074 sztuki) i były to głównie wersje osobowe, a nie lekkie samochody użytkowe.
Nieźle sprzedają się też osobowe modele miejskie – odświeżony 206 (2.932 sprzedane egzemplarze!) oraz popularny 207.
Polecamy Waszej uwadze także artykuł poświęcony sprzedaży Grupy Renault w Algierii.
KG
Najnowsze komentarze