Sprzedaż Grupy Renault we Francji po pierwszym kwartale 2019 roku

5 30

Pierwszy kwartał 2019 roku na rodzimym rynku zakończył się dla Grupy Renault najlepszym wynikiem od 2011 roku. Sprzedaż łączna samochodów osobowych i lekkich aut dostawczych osiągnęła w pierwszym kwartale 2019 roku poziom 178.058 egzemplarzy, a to wynik o 0,2% lepszy, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Marka Renault była w pierwszym kwartale 2019 roku liderem na rynku samochodów osobowych, lekkich samochodów dostawczych, aut elektrycznych i liderem w sprzedaży samochodów osobowych w kanale dystrybucji do klientów prywatnych.

Dacia pobiła rekord wszechczasów sprzedaży aut osobowych w pierwszym kwartale.

Clio umacnia się na pozycji lidera, osiągając najlepszy pierwszy kwartał pod względem wolumenów od momentu uruchomienia w 2012 roku. a przecież do salonów wkrótce trafi następna generacja tego modelu!

Udział Grupy Renault we francuskim rynku nowych aut (osobowe + dostawcze) wyniósł w pierwszym kwartale 2019 roku 26,4%.

Renault

Pod koniec marca Renault, wiodąca marka na francuskim rynku motoryzacyjnym, zarejestrowało 102.065 samochodów osobowych (-4,3%). Clio, które zostało wprowadzone na rynek w 2012 r. i wkrótce zostanie zastąpione przez piątą generację, miało świetne wyniki w pierwszym kwartale 2019 roku. Przy 36.438 rejestracjach (+12,2%) umocniło swoją pozycję lidera i zajęło pierwsze miejsce w sprzedaży samochodów osobowych dla klientów prywatnych. Captur, czwarty najlepiej sprzedający się pojazd we Francji, jest liderem w segmencie SUV-ów klasy B. Twingo, które wkrótce trafi na rynek w odnowionej wersji, pozostaje liderem w segmencie A, a jego sprzedaż jest dwukrotnie wyższa niż w przypadku następnego modelu w tej klasie.

Na wciąż dynamicznym rynku pojazdów użytkowych (+4,2%) sprzedaż Renault wzrosła w pierwszym kwartale 2019 roku o ponad 6,3%, a Kangoo, Master, Trafic i Clio znalazły się w gronie czterech najchętniej kupowanych aut tego segmentu. Prawie jeden na trzy samochody dostawcze sprzedawane we Francji to pojazd Renault.

Na rynku pojazdów elektrycznych Renault pozostaje po pierwszym kwartale 2019 roku marką numer jeden zarówno w samochodach osobowych, jak i lekkich dostawczych, z najbardziej kompletną ofertą w 100% elektrycznych aut na rynku i rosnącą sprzedażą. ZOE i Kangoo Z.E są liderami rynkowymi na swoich rynkach.

Dacia

Z 35.616 rejestracji (+5,1%), Dacia odnotowała najlepszy pierwszy kwartał pod względem wolumenów w swojej historii we Francji. Marka zajmuje piąte miejsce nad Sekwaną w gamie samochodów osobowych i czwarte w kanale dystrybucji do klientów prywatnych. Sandero zajmuje 6. miejsce na rynku samochodów osobowych, a 2. na rynku samochodów osobowych sprzedawanych klientom prywatnym. Duster odnotował wzrost sprzedaży o 31,2%.

Grupa Renault utrzymuje pozycję lidera na francuskim rynku motoryzacyjnym. Jest to najwyższej klasy wydajność w przededniu odnowienia głównych produktów, takich jak Twingo i Clio. Zawdzięczamy to zaangażowaniu wszystkich pracowników Grupy” – powiedział Philippe Buros, do końca marca dyrektor handlowy Grupy Renault, od 1. kwietnia dyrektor ds. Operacyjnych w regionie Europy i członek Komitetu Wykonawczego Grupy Renault.

sprzedaż [szt.]

zmiana r/r

udział w rynku [%]

zmiana r/r

Grupa Renault – samochody osobowe i dostawcze

178.058

+0,2

26,4

0,0

Grupa Renault – samochody osobowe

138.528

-1,5

25,0

-0,2

Grupa Renault – samochody dostawcze

39.530

+6,5

32,5

+0,7

Marka Renault – samochody osobowe i dostawcze

141.155

-1,6

20,9

-0,4

Marka Renault – samochody osobowe

102.065

-4,3

18,4

-0,7

Marka Renault – samochody dostawcze

39.090

+6,3

32,1

+0,6

Marka Dacia – samochody osobowe i dostawcze

36.056

+5,3

5,3

+0,3

Marka Dacia – samochody osobowe

35.616

+5,1

6,4

+0,4

Marka Dacia – samochody dostawcze

440

+29,4

0,4

+0,1

Marka Alpine

874

++

0,2

+0,1

 

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
South-PLŁukaszWwaKrzysztofSlawoRoman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Może przypatrzmy się więc trochę bliżej danym zaprezentowanym w przytoczonej tabeli. Pierwszy wniosek to iż są to dane obejmujące pierwszy kwartał bieżącego roku i wyciąganie jakichkolwiek wniosków na kolejne kwartały i cały bieżący rok byłoby całkowicie przedwczesne i pozbawione sensu. Ale można porównać I kwartał br. do I kwartału ubiegłego roku co czyni grupa Renault w swoistym tryumfalnym stylu. Z pewnością Dacia znacząco podniosła rezultaty sprzedaży zarówno w segmencie samochodów osobowych jak i dostawczych, również Renault odniósł sukces w zakresie samochodów dostawczych. Jednak nawet zwiększony wolumen sprzedaży nie znalazł znaczącego zwiększenia udziału rynkowego w wym. segmentach w stosunku do roku… Czytaj więcej »

Slawo
Gość
Slawo

Zbyt długo zwlekali z liftingiem obecnych generacji, zapowiada się raczej słaby rok, nowe wersje w sprzedaży dopiero w 2020. Jedynie Clio może poprawić wyniki.

South-PL
Gość
South-PL

W pierwszym kwartale tego roku sprzedaż aut we Francji jest niższa o 6% w porównaniu do ubiegłego roku. Jak widać Renault ma mniejszy spadek od średniej – innym spadło bardziej i Renault ma powód do zadowolenia.

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

Sprzedaż mierzona ilością pojazdów to jedno, ale Renault wg mnie może wyglądać w 2019 gorzej z marżą/zyskiem.
Całościowo ilość wygląda nienajgorzej, ale zdecydowana większość sprzedaży to autka tańsze, z niższą marżą (Dacia, Clio, Captur). Samochody wysokomarżowe, droższe zaliczają spore spadki sprzedaży (Talisman, Espace, Koleos czy nawet Megane). Nie wiem jak dostawczaki, ale to chyba też bardziej „oszczędny” segment…