Wiadomości

UOKiK: 40 Peugeotów Boxer III do serwisu

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-26
Wiadomości

Przełom na rynku samochodów osobowych? Dostępność aut wzrosła dwukrotnie, a ceny zaczęły się stabilizować

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-25
Wiadomości

UOKiK: 35 Citroënów Jumper III do serwisu

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-26
Wiadomości

Abarth Metaverse Store: wciągające doświadczenie pozwalające poczuć adrenalinę i osiągi nowego Abartha 500e

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-22
Wiadomości

Nie będzie targów motoryzacyjnych w Brukseli w 2024 roku. Renault wyraża rozczarowanie

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-27
Wiadomości

Najtańszy samochód z silnikiem diesla: Citroën, Dacia, Peugeot i Renault. Ile trzeba zapłacić?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-22
Wiadomości

UOKiK: Fiaty 500X i Tipo do serwisu

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-24
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Sprzedaż nowych samochodów po czterech miesiącach 2022 roku w Polsce

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-05-03
w Alpine, Citroen, Dacia, Nissan, Opel, Peugeot, PSA, Renault, Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
1.2k 38
A A
30

Wspominaliśmy już o ogólnym trendzie sprzedaży nowych aut na polskim rynku. Dziś IBRM Samar nadesłał szczegółowe dane w rozbiciu na marki. Oto wyniki uzyskane przez koncerny motoryzacyjne związane z Francją.

Na szczycie rankingu bez zmian – prowadzi Toyota (24.870 zarejestrowanych w tym roku aut), za nią plasują się Kia (12.439) i Škoda (11.479). Kolejne miejsca zajmują Hyundai (9.389), Volkswagen (8.684), BMW (8.076), Mercedes (7.235) i Ford (6.625), który dzięki dobremu wynikowi z kwietnia wyprzedziła Dacię.

Rumuńska marka wchodząca w skład Grupy Renault, czyli Dacia, zajmuje miejsce dziewiąte z wynikiem 6.285 rejestracji w ciągu czterech miesięcy (+4,7% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego). Daje jej to 4,59% udziału w polskim rynku, a to więcej, niż rok temu w analogicznym okresie (3,80%). W kwietniu Dacia znalazła 1.252 nabywców. Oznacza to wynik słabszy od marcowego o 35,06% i o 18,70% od kwietnia ubiegłego roku.

Renault zajmuje pozycję 11. W kwietniu na polskie drogi wyjechało 1.386 nowych samochodów tej marki (dziewiąty wynik miesiąca), ale to o 25,32% mniej, niż w marcu. Z drugiej strony w odniesieniu do kwietnia z ubiegłego roku marka Renault odnotowała wzrost o 52,31%. Skumulowana sprzedaż Renault od początku toku, to już 5.027 aut, o 12,59% więcej, niż rok wcześniej. Rynkowy udział marki wynosi obecnie 3,67% i jest wyższy, niż rok temu (2,83%).

Opel plasuje się najwyżej spośród marek PSA (i Stellantis) w Polsce, ale zajmuje trzynaste miejsce na rynku. W kwietniu z nowych Opli cieszyło się 1.060 kierowców, ale to wynik o 16,93% gorszy, niż w marcu i o 13,68% gorszy, niż w kwietniu ubiegłego roku. Skumulowana sprzedaż za cztery miesiące (3.956) jest gorsza od ubiegłorocznego wyniku o 25,30%. Rynkowy udział marki spadł z 3,35% przed rokiem do 2,89% teraz.

Peugeot zajmuje miejsce czternaste. W kwietniu na polskie drogi wyjechało 984 nowe Peugeoty, co oznacza, że marka poprawiła wynik z marca o 13,76%. Niestety w porównaniu z kwietniem ubiegłego roku odnotowano spadek o 12,84%. Po czterech miesiącach marka sygnowana lwem może się pochwalić 3.602 rejestracjami – to wynik gorszy o 16,27%, niż rok wcześniej. Spadł więc udział w rynku z 2,72% na 2,63%.

Pozostający w Aliansie z Renault Nissan aktualnie sklasyfikowany jest na miejscu 16. W kwietniu na polskich drogach pojawiło się 396 nowych Nissanów, o 10,61% mniej, niż w marcu. W porównaniu z kwietniem 2021 roku spadek jest jeszcze wyraźniejszy – wynosi aż 40,36%. Sprzedaż skumulowana za cztery miesiące wynosi 1.632 samochody – to o 49,13% mniej, niż rok temu. Nic dziwnego, że  rynkowy udział marki spadł z 2,03% na zaledwie 1,19%.

Za Nissanem w stawce plasuje się Citroën. W kwietniu sprzedaż marki wyniosła 289 samochodów – o 7,37 mniej, niż w marcu i o aż 65,51% mniej, niż rok wcześniej! Po czterech miesiącach marka sygnowana szewronami ma tylko 1.577 rejestracji, a to o 4750% gorszy wynik, niż rok temu. W efekcie udział rynkowy marki spadł z 1,90% przed rokiem do 1,15% aktualnie.

Współtworząca koncern Stellantis marka Fiat zajmuje miejsce dziewiętnaste. W kwietniu na auta włoskiej marki zdecydowało się 476 kierowców, a to wynik o 59,73% lepszy, niż w marcu bieżącego roku, ale też o 15,90% gorszy, niż w kwietniu roku ubiegłego. Po czterech miesiącach Fiat ma 1.427 rejestracji, co oznacza spadek względem wyniku ubiegłorocznego o 12,56%. Rynkowy udział Fiata wynosi aktualnie 1,04% i jest o 0,01 punktu procentowego wyższy, niż rok wcześniej.

Jeep należący do Stellantis zajmuje pozycję 24. i ma 0,74% udziału w rynku.

Alfa Romeo plasuje się na miejscu 27. W kwietniu znalazła 147 klientów, o 13,95% więcej, niż w marcu i o 67,05% więcej, niż w kwietniu ubiegłego roku. Po czterech miesiącach marka cieszy się z 566 rejestracji (+18316%) i z udziału w rynku wynoszącego 0,41% (rok temu było to 0,30%).

Mitsubishi współtworzące Alians z Renault i Nissanem zostało sklasyfikowane na pozycji 28. i notuje spadki we wszystkich kategoriach. Jego udział rynkowy, to aktualnie 0,37%.

Marka DS Automobiles jest 32. w rankingu (i jedenasta w podrankingu obejmującym wyłącznie marki premium). W kwietniu na polskie drogi wyjechało 50 nowych aut tej marki. To sporo mniej (-59,68%) niż w marcu, ale i wyraźnie więcej (+72,41%) w porównaniu do kwietnia ubiegłorocznego. W ciągu czterech pierwszych miesięcy bieżącego roku DS Automobiles może się pochwalić 248 rejestracjami, a to o aż 150,51% więcej, niż rok wcześniej w tym samym okresie. Rynkowy udział marki sięga aktualnie 0,18% i jest trzykrotnie większy, niż przed rokiem.

Abarth zajmuje pozycję 35. zwiększając wyniki w porównaniu z marcem, kwietniem ubiegłego roku i w sprzedaży skumulowanej, ale to wciąż jest tylko 39 aut po czterech miesiącach.

Maserati plasuje się na miejscu 39. i jego sprzedaż też rośnie. Po czterech miesiącach notuje 22 nowo zarejestrowane egzemplarze.

Alpine znalazło w kwietniu tylko jednego klienta, a to gorzej, niż w marcu (-83,33%) i w kwietniu ubiegłego roku (-80,00%). Od początku roku zarejestrowano w Polsce 13 egzemplarzy tego ekscytującego modelu, o 44,44% więcej, ni ż rok temu w okresie czterech pierwszych miesięcy.

Cały polski rynek po czterech miesiącach odnotował spadek o 13,35% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W mniejszym stopniu (-5,12%) dotyczy to rynku marek premium.

 

 

na podstawie danych IBRM Samar
Krzysztof Gregorczyk


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Dacia Stepcamper: tani kamper na bazie Trafica

2023-05-28

Najtańsze 10-letnie używane kombi klasy średniej? Przegląd ofert marek Citroën, Peugeot i Renault

2023-05-28

Ile kosztuje najtańsza Dacia Duster z napędem 4×4? Diesel lub benzyna

2023-05-28

Pierwsza 100% elektryczna śmieciarka Renault jeździ po Zjednoczonych Emiratach Arabskich

2023-05-28
Tagi: AbarthAlpineCitroenDaciaFiatJeepMaseratiMitsubishiNissanOpelPeugeotPSARenaultsprzedażStellantis
Udostepnij424Tweet265Udostepnij74
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

30 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Nowy Peugeot 508 face lifting

    Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?

    1106 udostępnienia
    Udostepnij 442 Tweet 277
  • Kłopoty Stellantis. Koncern nie jest w stanie podpisać nowych umów z dealerami, powodem oszczędności?

    4104 udostępnienia
    Udostepnij 1642 Tweet 1026
  • Przegląd rynku. Tanie używane kombi Renault do 20 tysięcy złotych: Laguna III i Megane III

    386 udostępnienia
    Udostepnij 154 Tweet 97
  • Nadciągają podwyżki cen paliw. Korekta już w przyszłym tygodniu?

    331 udostępnienia
    Udostepnij 132 Tweet 83

Testy samochodów

Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Duster II 2021 po faceliftingu – raport z jazd nowym wcieleniem popularnego SUV-a. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-09-05
Peugeot - testy i opinie

Peugeot 508 RXH 2016 2.0 HDi 180 KM – najoszczędniejszy samochód kombi? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Tomasz Nowicki
2016-04-19
Renault - testy i opinie

Test: Renault Megane Grandtour 160 KM E-Tech – bez ograniczeń. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-02-01
Renault - testy i opinie

Test: Renault Megane GT 1.6 TCe 205 KM – sport na co dzień. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-07-09
Renault Captur II
Renault - testy i opinie

Test: Renault Captur II TCe 130 KM EDC po pokonaniu 1000 km. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-01-11

Najnowsze komentarze

  • Kierowca - Przegląd rynku. Tanie używane kombi Renault do 20 tysięcy złotych: Laguna III i Megane III
  • Łukasz - Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?
  • Lopel - Kłopoty Stellantis. Koncern nie jest w stanie podpisać nowych umów z dealerami, powodem oszczędności?
  • CITRO - Kłopoty Stellantis. Koncern nie jest w stanie podpisać nowych umów z dealerami, powodem oszczędności?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nadciągają podwyżki cen paliw. Korekta już w przyszłym tygodniu?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?

Zobacz też

Free2Move i Nanyang Technological University tworzą w Singapurze pierwszy system wypożyczania rowerów elektrycznych

Strona internetowa Renault Trucks teraz łatwiej dostępna przez telefon

Fabrycznie nowy Citroën XM za 112 tysięcy zł: Ile kosztowały samochody w Polsce w 1997 roku?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
30
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.