poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Sprzedaż nowych samochodów po czterech miesiącach 2022 roku w Polsce

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-05-03
w Alpine, Citroen, Dacia, Nissan, Opel, Peugeot, PSA, Renault, Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
906 28
30
800
UDOSTĘPNIEŃ
2.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy

Wspominaliśmy już o ogólnym trendzie sprzedaży nowych aut na polskim rynku. Dziś IBRM Samar nadesłał szczegółowe dane w rozbiciu na marki. Oto wyniki uzyskane przez koncerny motoryzacyjne związane z Francją.

Na szczycie rankingu bez zmian – prowadzi Toyota (24.870 zarejestrowanych w tym roku aut), za nią plasują się Kia (12.439) i Škoda (11.479). Kolejne miejsca zajmują Hyundai (9.389), Volkswagen (8.684), BMW (8.076), Mercedes (7.235) i Ford (6.625), który dzięki dobremu wynikowi z kwietnia wyprzedziła Dacię.

Rumuńska marka wchodząca w skład Grupy Renault, czyli Dacia, zajmuje miejsce dziewiąte z wynikiem 6.285 rejestracji w ciągu czterech miesięcy (+4,7% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego). Daje jej to 4,59% udziału w polskim rynku, a to więcej, niż rok temu w analogicznym okresie (3,80%). W kwietniu Dacia znalazła 1.252 nabywców. Oznacza to wynik słabszy od marcowego o 35,06% i o 18,70% od kwietnia ubiegłego roku.

Renault zajmuje pozycję 11. W kwietniu na polskie drogi wyjechało 1.386 nowych samochodów tej marki (dziewiąty wynik miesiąca), ale to o 25,32% mniej, niż w marcu. Z drugiej strony w odniesieniu do kwietnia z ubiegłego roku marka Renault odnotowała wzrost o 52,31%. Skumulowana sprzedaż Renault od początku toku, to już 5.027 aut, o 12,59% więcej, niż rok wcześniej. Rynkowy udział marki wynosi obecnie 3,67% i jest wyższy, niż rok temu (2,83%).

Opel plasuje się najwyżej spośród marek PSA (i Stellantis) w Polsce, ale zajmuje trzynaste miejsce na rynku. W kwietniu z nowych Opli cieszyło się 1.060 kierowców, ale to wynik o 16,93% gorszy, niż w marcu i o 13,68% gorszy, niż w kwietniu ubiegłego roku. Skumulowana sprzedaż za cztery miesiące (3.956) jest gorsza od ubiegłorocznego wyniku o 25,30%. Rynkowy udział marki spadł z 3,35% przed rokiem do 2,89% teraz.

Peugeot zajmuje miejsce czternaste. W kwietniu na polskie drogi wyjechało 984 nowe Peugeoty, co oznacza, że marka poprawiła wynik z marca o 13,76%. Niestety w porównaniu z kwietniem ubiegłego roku odnotowano spadek o 12,84%. Po czterech miesiącach marka sygnowana lwem może się pochwalić 3.602 rejestracjami – to wynik gorszy o 16,27%, niż rok wcześniej. Spadł więc udział w rynku z 2,72% na 2,63%.

Pozostający w Aliansie z Renault Nissan aktualnie sklasyfikowany jest na miejscu 16. W kwietniu na polskich drogach pojawiło się 396 nowych Nissanów, o 10,61% mniej, niż w marcu. W porównaniu z kwietniem 2021 roku spadek jest jeszcze wyraźniejszy – wynosi aż 40,36%. Sprzedaż skumulowana za cztery miesiące wynosi 1.632 samochody – to o 49,13% mniej, niż rok temu. Nic dziwnego, że  rynkowy udział marki spadł z 2,03% na zaledwie 1,19%.

Za Nissanem w stawce plasuje się Citroën. W kwietniu sprzedaż marki wyniosła 289 samochodów – o 7,37 mniej, niż w marcu i o aż 65,51% mniej, niż rok wcześniej! Po czterech miesiącach marka sygnowana szewronami ma tylko 1.577 rejestracji, a to o 4750% gorszy wynik, niż rok temu. W efekcie udział rynkowy marki spadł z 1,90% przed rokiem do 1,15% aktualnie.

Współtworząca koncern Stellantis marka Fiat zajmuje miejsce dziewiętnaste. W kwietniu na auta włoskiej marki zdecydowało się 476 kierowców, a to wynik o 59,73% lepszy, niż w marcu bieżącego roku, ale też o 15,90% gorszy, niż w kwietniu roku ubiegłego. Po czterech miesiącach Fiat ma 1.427 rejestracji, co oznacza spadek względem wyniku ubiegłorocznego o 12,56%. Rynkowy udział Fiata wynosi aktualnie 1,04% i jest o 0,01 punktu procentowego wyższy, niż rok wcześniej.

Jeep należący do Stellantis zajmuje pozycję 24. i ma 0,74% udziału w rynku.

Alfa Romeo plasuje się na miejscu 27. W kwietniu znalazła 147 klientów, o 13,95% więcej, niż w marcu i o 67,05% więcej, niż w kwietniu ubiegłego roku. Po czterech miesiącach marka cieszy się z 566 rejestracji (+18316%) i z udziału w rynku wynoszącego 0,41% (rok temu było to 0,30%).

Mitsubishi współtworzące Alians z Renault i Nissanem zostało sklasyfikowane na pozycji 28. i notuje spadki we wszystkich kategoriach. Jego udział rynkowy, to aktualnie 0,37%.

Marka DS Automobiles jest 32. w rankingu (i jedenasta w podrankingu obejmującym wyłącznie marki premium). W kwietniu na polskie drogi wyjechało 50 nowych aut tej marki. To sporo mniej (-59,68%) niż w marcu, ale i wyraźnie więcej (+72,41%) w porównaniu do kwietnia ubiegłorocznego. W ciągu czterech pierwszych miesięcy bieżącego roku DS Automobiles może się pochwalić 248 rejestracjami, a to o aż 150,51% więcej, niż rok wcześniej w tym samym okresie. Rynkowy udział marki sięga aktualnie 0,18% i jest trzykrotnie większy, niż przed rokiem.

Abarth zajmuje pozycję 35. zwiększając wyniki w porównaniu z marcem, kwietniem ubiegłego roku i w sprzedaży skumulowanej, ale to wciąż jest tylko 39 aut po czterech miesiącach.

Maserati plasuje się na miejscu 39. i jego sprzedaż też rośnie. Po czterech miesiącach notuje 22 nowo zarejestrowane egzemplarze.

Alpine znalazło w kwietniu tylko jednego klienta, a to gorzej, niż w marcu (-83,33%) i w kwietniu ubiegłego roku (-80,00%). Od początku roku zarejestrowano w Polsce 13 egzemplarzy tego ekscytującego modelu, o 44,44% więcej, ni ż rok temu w okresie czterech pierwszych miesięcy.

Cały polski rynek po czterech miesiącach odnotował spadek o 13,35% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W mniejszym stopniu (-5,12%) dotyczy to rynku marek premium.

 

 

na podstawie danych IBRM Samar
Krzysztof Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: AbarthAlpineCitroenDaciaFiatJeepMaseratiMitsubishiNissanOpelPeugeotPSARenaultsprzedażStellantis
Udostepnij320Tweet200Udostepnij56
Poprzedni

Citroën liderem rynku samochodowego w Portugalii

Następny

Movano-e z akumulatorami o większej pojemności bez zmiany ceny

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Movano-e z akumulatorami o większej pojemności bez zmiany ceny

Ten Peugeot 205 1.9 130 KM z pierwszego rocznika został sprzedany drożej niż najdroższy model z salonu!

DS E-Tense Performance - w dwie sekundy do setki. Możliwy model komercyjny

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
30 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Tak - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
30
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.