Renault ma powody do zadowolenia. W lutym 2025 roku liczba rejestracji nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej spadła o 3,4% w porównaniu z lutym 2024, osiągając poziom 853.670 sztuk. W okresie styczeń-luty 2025 zarejestrowano łącznie 1.685.640 nowych aut osobowych, co oznacza spadek o 3,0% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Stellantis, właściciel marek takich jak Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Opel, Jeep, Fiat, Alfa Romeo czy Ram, zanotował spadek sprzedaży. Z kolei grupa Renault idzie mocno do góry – tu sprawdza się świetna polityka produktowa, która pozwala firmie wchodzić odważnie do nowych segmentów (jak np. tanie samochody elektryczne) ale też zdobywać klientów z klasy premium.
Spośród ogółu samochodów osobowych zarejestrowanych w UE w pierwszych dwóch miesiącach 2025 roku, 255.489 jednostek stanowiły samochody całkowicie elektryczne (BEV), a 719.006 – pojazdy z napędem hybrydowym.
Analizując wyniki na poszczególnych rynkach, można zauważyć wyraźne zróżnicowanie. Największy wzrost rejestracji nowych aut odnotowała Hiszpania (+8,4%). Tymczasem główne rynki europejskie, takie jak Francja (-3,3%), Niemcy (-4,6%) oraz Włochy (-6,0%), zanotowały znaczące spadki.
Pod względem producentów, liderem rejestracji w Europie pozostaje Grupa Volkswagen z wynikiem 525.346 pojazdów (+4,3% rok do roku). Na drugim miejscu uplasował się koncern Stellantis, który jednak zanotował znaczne spadki aż o 16,1%, osiągając poziom 310 091 sztuk. Trzecią pozycję zajmuje Grupa Renault z liczbą 205 005 pojazdów (+8,2%), z czego marka Dacia odpowiada za 96.532 szt., notując spadek o 2,0% w stosunku do roku poprzedniego.
Najnowsze komentarze