Powoli pojawiają się informacje dotyczące wyników sprzedaży samochodów z roku 2017. Rezultaty z rynku francuskiego są już dostępne. Liczba rejestracji pojazdów wzrosła w ubiegłym roku do ponad 2,1 mln egzemplarzy. Z kolei po raz pierwszy od 2000 roku zanotowano udział pojazdów z silnikami Diesla poniżej 50 proc.
W ciągu 12 miesięcy roku 2017, zarejestrowano we Francji 2.110.751 egzemplarzy samochodów osobowych. W porównaniu do roku 2016 jest to wzrost o 4,74 proc. W minionych latach notowano wzrosty o 5,1 proc. (2016) oraz 6,8 proc. (2015). Poziom sprzedaży powrócił do sytuacji z lat 2008-2009. W grudniu liczba rejestracji pojazdów we Francji wyniosła 193.375 sztuk i jest to spadek o 0,5 proc.
W minionym roku zaobserwowano zmniejszenie popularności samochodów z silnikami Diesla wśród francuskich klientów. Właściwie po raz pierwszy od 17 lat udział pojazdów napędzanych jednostką wysokoprężną spadł poniżej 50 proc. osiągając poziom 47,29 proc. W roku 2016 udział diesli wynosił 52 proc. Słaba pozycja samochodów wysokoprężnych wiąże się ze skandalem związanym z emisją spalin Volkswagena, który wybuchł w 2015 roku i poskutkował ograniczeniami i zakazami w wielu miastach.
W roku 2017 największy udział wynoszący 54,5 proc. zanotowano wśród rodzimych producentów samochodów. Jest to wynik lepszy niż w roku 2016, kiedy francuskie firmy uzyskały 53,5 proc. Udział Grupy PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel) wyniósł 29,2 proc. i jest to wzrost o 10,31 proc. To efekt wliczania do Grupy PSA sprzedaży Opla. W Grupie PSA największy wzrost w roku 2017 uzyskał Peugeot – 6,59 proc., natomiast Citroen zanotował wzrost o 3,3 proc, a w grudniu spadek o 2,34 proc. Na drugim miejscu po PSA we Francji znalazła się Grupa Renault z 25,3 proc. udziałem w rynku samochodów.
Wśród zagranicznych producentów najpopularniejsza była Grupa Volkswagen (Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda, Seat), która zanotowała 12,4 proc. udziału w rynku. Na drugim miejscu znalazła się Toyota z rezultatem 4,46 proc. a na trzecim koncern Fiat z wynikiem 4,23 proc.
Pojazdy elektryczne stanowiły 1,18 procent nowych rejestracji we Francji w 2017 roku, natomiast hybrydowe – 3,8 procent.
Najnowsze komentarze