niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Sprzedaż samochodów koncernów francuskich w Polsce po dwóch miesiącach 2021 roku

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-03-03
w Alpine, Citroen, Dacia, DS, Opel, Peugeot, Renault, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
389 25
10
355
UDOSTĘPNIEŃ
1.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku

Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone

Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu

Mamy najświeższe zestawienie dotyczące liczby rejestracji nowych samochodów w Polsce. Podsumowuje ono wyniki za luty oraz za dwa pierwsze miesiące br. Informację na ten temat otrzymaliśmy od Prezesa IBRM Samar (dziękujemy!), a wyłuskujemy z niej oczywiście dane dotyczące samochodów produkowanych przez koncerny francuskie.

LUTY

Najpierw zajmijmy się wynikami jedynie z lutego. Najlepsze wyniki spośród interesujących nas marek odnotował Opel należący do Grupy PSA. Po raczej słabych wynikach ze stycznia (953 rejestracje) luty przyniósł aż 54,41-procentowy wzrost – zarejestrowano w Polsce 1.462 nowych osobowych Opli! A to wynik nieco lepszy (o 57 samochodów, czyli o 4,06%), niż w lutym ubiegłego roku!

Druga w stawce lutego była Dacia. W drugim miesiącu roku, najkrótszym zresztą, zarejestrowano nad Wisłą 1.351 aut rumuńskiej marki należącej do Grupy Renault. Jednocześnie w porównaniu ze styczniem wynik był o 0,90% lepszy (to 12 samochodów). Niestety w porównaniu z lutym 2020 roku Dacia sprzedała o 16,19% samochodów mniej, ale tutaj spadki notuje większość marek samochodowych dostępnych na polskim rynku.

Trzecie miejsce zajmuje Renault. W porównaniu z takim sobie styczniem (884 samochody) w lutym na polskie drogi wyjechało 1.084 nowe Renault, co oznacza wzrost o 22,62% w porównaniu z pierwszym miesiącem roku. Niestety luty ubiegłego roku był wyraźnie lepszy – zarejestrowano wówczas 1.852 nowe auta tej marki, mamy więc do czynienia ze spadkiem o 41,47%.

Nowych nabywców znalazło w lutym 955 nowych samochodów marki Peugeot. To o 150 sztuk więcej (+18,63%), niż w styczniu, ale o 42 samochody mniej, niż w lutym 2020 roku (-4,21%). Tegoroczny trend może cieszyć, a IBRM Samar uważa, że rynek może się zacząć odbijać od dna osiągniętego w ubiegłym roku.

Citroën notuje wyraźny wzrost w lutym w porównaniu ze styczniem. Pierwszy miesiąc zakończył się na 447 rejestracjach, w drugim było ich już 707, a to wzrost o 58,17%. Niestety w porównaniu z lutym ubiegłego roku marka z szewronami traci jeszcze 29,02%.

Na modele marki DS Automobiles (wciąż niewielka gama aut, ale jest sukcesywnie rozbudowywana) zdecydowało się w lutym 18 klientów, o jeden mniej, niż w styczniu (-5,26%) i o 12 mniej, niż w lutym ubiegłego roku (-40%). Należy jednak pamiętać, że mamy w Polsce niewiele salonów tej marki, a i jej rozpoznawalność wśród klientów nie jest wysoka. Pomagają to poprawić reklamy emitowane w różnych mediach, także w telewizji. To dobry ruch.

W lutym sprzedano także jeden model Alpine, ale w porównaniu do dwóch sprzedanych w styczniu oznacza to spadek o 50%. W lutym ubiegłego roku na Alpine zdecydował się również jeden klient.

SPRZEDAŻ SKUMULOWANA ZA DWA MIESIĄCE

Najwyżej w rankingu marek znajduje się tu Dacia – dzięki sprzedaniu 2.690 aut zajmuje dziesiąte miejsce, choć w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego traci 12,61% (to 388 aut). Dacia ma po dwóch miesiącach 3,84% udziału w polskim rynku nowych aut osobowych, ale rok temu miała 3,95%. Dacię w rankingu goni Opel (2.415 samochodów), który notuje już tylko 3,59-procentowy spadek w porównaniu z dwoma pierwszymi miesiącami ubiegłego roku (90 samochodów). Opel ma aktualnie 3,45% udziału w rynku i to jest wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy po dwóch miesiącach miał 3,21%.

Trzynaste miejsce zajmuje Renault (1.968 samochodów), które boryka się ze spadkiem w porównaniu z niezłym ubiegłym rokiem. W styczniu i lutym 2020 r. zarejestrowano nad Wisłą 3.382 samochodów tej francuskiej marki (czyli o 1.414 więcej), mamy więc do czynienia ze spadkiem o 41,84%. Do Renault należy aktualnie 2,81% polskiego rynku nowych aut – rok temu było to 4,34%.

Piętnasty w stawce Peugeot w ciągu dwóch miesięcy zanotował 1.760 rejestracji, a to o 199 samochodów mniej, niż rok wcześniej w tym samym okresie. To spadek o 10,16%, ale marka utrzymała swój udział w rynku wynoszący 2,51%.

W ciągu dwóch pierwszych miesięcy br. zarejestrowano w Polsce 1.154 Citroëny. To o 617 samochodów mniej, niż rok temu, a to oznacza spadek o 34,84%. Citroën stracił też udziały w rynku z 2,27% przed rokiem do 1,65% obecnie. Marka zajmuje osiemnaste miejsce.

Traci także wyłoniona z Citroëna marka DS Automobiles. W dwa miesiące zarejestrowano 37 samochodów tej marki, a to dokładnie połowa wyniku ubiegłorocznego. Stopniał też udział rynkowy marki z 0,09% do 0,05%.

Także Alpine sprzedało w styczniu i lutym mniej aut, niż rok temu. Różnica, to jeden samochód, mamy więc spadek o 25%. Udział rynkowy jest pomijalny.

Na rynku widać pewne ożywienie. Sporo marek wciąż notuje spadki w porównaniu z ubiegłym rokiem, ale już tegoroczny luty do tegorocznego stycznia wygląda lepiej. Czy pozytywny trend się utrzyma? Oby!

 

 

na podstawie danych IBRM Samar
Krzysztof Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.6 5 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AlpineCitroenDaciaDS AutomobilesOpelPeugeotRenaultsprzedaż
Udostepnij142Tweet89Udostepnij25
Poprzedni

Citroën Jumper Campeo 4×4 – offroadowy kamper

Następny

Luksusowy DS 9: wyruszy w podróż od dealera do dealera

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Luksusowy DS 9: wyruszy w podróż od dealera do dealera

Nowe Renault Arkana: 5 gwiazdek w teście EuroNCAP

Stellantis

Stellantis: "mocne wyniki" finansowe Grupy PSA i FCA za rok 2020

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
10 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Gal Anonim - Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia
  • Michał - Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Wojtek - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
10
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.