Europejska branża motoryzacyjna cierpi z powodu braku półprzewodników. Liczba rejestracji w sierpniu nie dorównała nawet wynikowi z obarczonego pandemią roku 2021. Spadki zanotowały największe koncerny w tym także Stellantis i Grupa Renault.
Jak informuje stowarzyszenie producentów samochodów ACEA, po wzroście z pierwszych czterech miesięcy 2021 roku, rynek motoryzacyjny doznał wyraźnego spowolnienia w miesiącach wakacyjnych. Jest to spowodowane brakiem komponentów, głownie elektroniki. Sprzedaż w Unii Europejskiej spadła w sierpniu o -19,1% do poziomu 622.993 egzemplarzy oraz o -23,2% w lipcu.
Sierpień był drugim miesiącem z rzędu z dwucyfrowym spadkiem na największych rynkach motoryzacyjnych: Hiszpania (-28,9%), Włochy (-27,3%), Niemcy (-23,0%) i Francja (-15,0%). Największy wzrost odnotowano dla Rumunii (+44,6%).
Stellantis: 111.341 samochodów
Stellantis, który jest drugim co do wielkości sprzedaży koncernem motoryzacyjnym w Europie dostarczył klientom 111.341 samochodów, co daje -29,7% spadek. Na rynku europejskim przybyło 29.328 pojazdów marki Peugeot (-40%), 21.077 Citroenów (32,5%) oraz 23.570 Opli (-15,4%). Marka DS Automobile znalazła nabywców na 1.991 egzemplarzy swoich samochodów. Wynik jest gorszy od ubiegłorocznego o -7,1%. Od początku roku koncern Stellantis sprzedał w Unii Europejskiej 1.515.840 pojazdów (+14,4).
Nowy luksusowy DS 4 od DS Automobiles z napędem elektrycznym zadebiutuje w 2024 roku
Grupa Renault: 65.975 sztuk
Liczba rejestracji Grupy Renault w Europie wyniosła w sierpniu 65.975 egzemplarzy (-20,6%) z czego 35.654 to pojazdy marki Renault. Należąca do koncernu Dacia zarejestrowała 29.948 sztuk (-7,6%). Jedynym producentem grupy ze wzrostem było Alpine, które oferuje obecnie jeden model A110. W ósmym miesiącu roku z salonów wyjechało 159 sztuk francuskiego coupe, co daje +130,4% wzrost. Przez osiem miesięcy roku 2021 Grupa Renault dostarczyła klientom 702.389 samochodów (-4,1%).
Najnowsze komentarze